AK Parti Elazığ Milletvekili Ejder Açıkkapı TBMM’de Ulaştırma Yatırımlarını Savundu: “Bugün Geldiğimiz Noktaya Ce-Ha-Pe Zihniyetiyle Ulaşmamız Mümkün Değildi”
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken konuşan AK Parti Elazığ Milletvekili Ejder Açıkkapı, son yirmi üç yılda ulaştırma alanında yapılan yatırımları “Türkiye’nin küresel güç, lojistik merkez ve bölgesel lider olma iddiasının altyapısı” olarak niteledi. Demir yolu, hızlı tren, havalimanı, dijital altyapı ve denizcilik rakamlarını sıralayan Açıkkapı, muhalefete “Ce-Ha-Pe zihniyeti” eleştirisi yöneltti. Elazığ’da 2002’den bu yana ulaştırma alanında 37 milyar liranın üzerinde harcama yapıldığını vurgulayan Açıkkapı, Pertek Köprüsü’nün yatırım programına alınması, Maden ilçesinde PTT binası için özel destek ve Elazığ’ın bölgesel ulaştırma merkezi rolünün güçlendirilmesi çağrısında bulundu.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile bağlı kurumların 2026 yılı bütçeleri görüşülürken, AK Parti Elazığ Milletvekili Ejder Açıkkapı söz alarak ulaştırma yatırımlarını ve Elazığ özelindeki taleplerini anlattı. Açıkkapı, Türkiye’nin son yirmi üç yılda ulaştırma alanında geldiği noktayı “küresel güç ve lojistik merkez olma vizyonunun sonucu” şeklinde değerlendirdi.
Açıkkapı, konuşmasının başında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na ve Bakanlık bürokratlarına teşekkür ederek, “Türkiye’nin son yirmi üç yılda nasıl bir küresel güce, lojistik merkeze ve bölgesel liderliğe dönüştüğünün fotoğrafını Ulaştırma Bakanlığımızın faaliyetleriyle daha net görmüş olduk.” dedi. Ulaştırmanın sadece asfalt, beton ve yol yapımı olmadığını vurgulayan Açıkkapı, “Ulaştırma bir milletin ufkunu, iradesini, cesaretini ve özgüvenini ortaya koyan bir alandır.” ifadelerini kullandı.
“Ce-Ha-Pe Zihniyetiyle Bu Noktaya Gelmek Mümkün Değildi”
Konuşmasında muhalefete sert eleştiriler yönelten Açıkkapı, “Ce-Ha-Pe zihniyetiyle bugün ulaştığımız noktalara gelmemiz mümkün değildi.” ifadesini kullandı. CHP sıralarından gelen itirazlar üzerine sözlerine devam eden Açıkkapı, “Dün de böyleydi, bugün de böyle; ‘Yapılamaz, olmaz, bitti.’ diyen CHP anlayışıyla bugün Marmaray’dan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden, 1915 Çanakkale Köprüsü’nden, hızlı trenden ve Anadolu şehirlerinin havalimanlarından bahsedemiyor olacaktık.” dedi.
CHP’li milletvekillerinin “Maliyet ve ücretler ortada, millet soyuluyor.” yönündeki karşılıkları üzerine Açıkkapı, ulaştırma yatırımlarının güvenlik ve can kayıplarının azaltılması açısından önemine dikkat çekti. “100 milyon taşıt kilometre başına can kayıplarının yüzde 81’den fazla azalması bu çalışmaların sonucudur. Bu, bir insan hayatını kurtarmak için verilen çabanın adıdır.” değerlendirmesini yaptı.
“Bölünmüş Yol Ağı 6.101 Kilometreden 30 Bin Kilometreye Dayandı”
Açıkkapı, kara yolu yatırımlarına ilişkin rakamları paylaşarak, “2002’de Türkiye’nin bölünmüş yol uzunluğu 6.101 kilometreydi, bugün 30 bin kilometrelere dayanmış durumda.” dedi. 2002’de yalnızca 6 ilin birbirine bölünmüş yolla bağlı olduğunu, bugün ise 77 ilin bölünmüş yollarla birbirine bağlandığını vurguladı.
Bu yatırımların sadece ulaşım süresini kısaltmadığını belirten Açıkkapı, “Bu aynı zamanda ticareti hızlandırma, tehlikeleri azaltma ve milletimizin hayatını kolaylaştırma felsefesidir.” ifadelerini kullandı.
Demir Yolunda Elektrifikasyon ve Sinyalizasyon Vurgusu
Demir yollarında ciddi bir dönüşüm yaşandığını söyleyen Açıkkapı, 2002’de 10.981 kilometre olan demir yolu ağının bugün 13.914 kilometreye ulaştığını, neredeyse tamamının yenilendiğini aktardı.
Elektrikli hat uzunluğunun 2.122 kilometreden 7.274 kilometreye, sinyalli hat uzunluğunun ise 2.505 kilometreden 8.046 kilometreye çıkarıldığını belirten Açıkkapı, “Bu yalnızca ray döşeme işi değildir; ülkemizi yeniden demir ağlarla örme idealinin hayata geçmiş hâlidir.” dedi.
“Hızlı Tren Devrimi: 0 Kilometreden 2.251 Kilometreye”
AK Parti iktidara gelmeden önce Türkiye’de tek bir kilometre hızlı tren hattı bulunmadığını vurgulayan Açıkkapı, “Bugün 2.251 kilometre hızlı tren hattıyla Türkiye, dünyada 8’inci, Avrupa’da 6’ncı ülke konumundadır.” dedi. Kent içi raylı sistemlerin de 281 kilometreden 1.036 kilometreye çıktığını belirterek, “Bu idealini kurduğumuz demir ağların yeniden doğuşudur ve bunu gerçekleştiren AK kadrolar burada.” ifadelerini kullandı.
CHP sıralarından gelen “Emredersin.” şeklindeki tepkiler üzerine Açıkkapı, “Yapılanları inkâr etmeyeceksiniz, takdir edeceksiniz.” diyerek yatırımların kabul edilmesi gerektiğini savundu.
Dijital Altyapı ve Fiber Hat Rakamları
Dijitalleşme başlığında da Ulaştırma Bakanlığı’nın rolüne dikkat çeken Açıkkapı, “Türkiye’de dijital çağın altyapısını da biz kurduk.” dedi. 2002’de geniş bant internet abone sayısının sıfır olduğuna işaret ederek, “Bugün geniş bant abone sayımız 97 milyon 400 bini aşmış durumda.” bilgisini verdi.
Mobil abone sayısının 62 milyondan 96,5 milyona çıktığını, fiber hat uzunluğunun 81 bin kilometreden 637 bin 700 kilometreye yükseldiğini belirten Açıkkapı, 5G konusunda da 41 adet deneme izni verildiğini ve Türkiye’nin yakında 5G ile buluşacağını söyledi.
Bu gelişmelerin “eğitimde fırsat eşitliği, ekonominin dijitalleşmesi, güvenlik altyapısının güçlenmesi ve kırsaldan kente kesintisiz iletişim” anlamına geldiğini vurgulayan Açıkkapı, eleştirilere rağmen Türkiye’nin “karada, havada, denizde ve dijitalde bir bağlantı üssü hâline geldiğini” savundu. CHP’li milletvekillerinin veri güvenliği ve veri merkezleriyle ilgili eleştirileri ise oturumda karşılıklı söz atışmalarıyla devam etti.
Denizcilik ve MİLGEM Vurgusu
Denizcilik yatırımlarına ilişkin de bilgi veren Açıkkapı, liman tesislerinin 152’den 217’ye, limanlarda elleçlenen yük miktarının 190 milyon tondan 531,7 milyon tona yükseldiğini aktardı. Tersane sayısının 37’den 85’e, balıkçı barınaklarının 178’den 400’e çıktığını, yat limanı kapasitesinin 8.500 yat seviyesinden 25.962 yat kapasitesine yükseldiğini söyledi.
Açıkkapı, “Türkiye gemi üretiminde dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girmiştir. MİLGEM’le Türkiye artık kendi savaş gemisini üreten bir ülkedir.” diyerek savunma sanayii boyutuna da dikkat çekti. CHP sıralarından gelen “Veri sızıntıları, gri liste eleştirileri” de tutanaklara yansıdı.
Enerji alanında Fatih, Yavuz, Kanuni ve Abdülhamid Han sondaj gemileriyle Türkiye’nin kendi denizlerinde enerji arayan bir ülke konumuna geldiğini söyleyen Açıkkapı, “CHP iktidarda olsaydı bunların hiçbirini yapamazdı.” ifadelerini kullandı.
Elazığ İçin Ulaştırma Tablosu: 33 Kilometreden 367 Kilometre Bölünmüş Yol
Konuşmasının ikinci bölümünde seçim bölgesi Elazığ’a odaklanan Açıkkapı, 2002’de Elazığ Havalimanı’nın yıllık yolcu sayısının 40 bin civarında olduğunu, bugün 1 milyonu aşan yolcu sayısına ulaşıldığını hatırlattı. “Bu, bir şehrin ulaştırmadaki rekorudur; Anadolu’nun öz güveninin yükselişidir.” dedi.
Elazığ’ın yol ağının 318 kilometre devlet yolu, 511 kilometre il yolu olmak üzere toplam 829 kilometre olduğunu belirten Açıkkapı, asıl dönüşümün 2002 sonrası yaşandığını söyledi. 2002’de 33 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun bugün 367 kilometreye çıktığını, artış oranının yüzde 1.011 olduğunu ifade etti.
1993–2002 döneminde Elazığ’a ulaştırma alanında 988 milyon lira harcama yapıldığını, 2003–2025 arasında ise bu tutarın 37 milyar 841 milyon liraya yükseldiğini açıkladı. Güney Çevre Yolu, Hazardağlı Kavşağı, Elazığ–Harput yolu ve üç köprülü kavşak, Karakoçan–Kovancılar geçişleri, Baskil il yolu, Ancuzu Köprüsü, Kuşsarayı yolu ve Elazığ–Diyarbakır BSK dönüşümünü tamamlanan projeler arasında saydı.
Toplam proje bedeli 6 milyar 491 milyon lira olan ulaştırma projelerinin Elazığ’ı bölgesel bir güç hâline getirdiğini vurguladı.
Pertek Köprüsü ve Maden’de PTT İçin Destek Çağrısı
Elazığ’a ilişkin somut taleplerini de dile getiren Açıkkapı, Pertek Köprüsü’nün proje ihalesinin tamamlandığını hatırlatarak, “Pertek Köprüsü’nün yatırım programına alınması konusunda desteğinize ihtiyacımız var.” dedi.
Maden ilçesinde PTT konusunda yaşanan soruna da değinen Açıkkapı, PTT’nin gelir yapısının zayıf olduğuna işaret ederek, “Maden yer altı zenginliklerine sahip ama kendisi fakirleşen bir ilçemiz. Buraya bir PTT binası kazandırılması için özel desteğinize ihtiyacımız var.” ifadelerini kullandı.
Bölgede tespit edilen yaklaşık 45 milyon ton bakır rezervi ile Maden’in önümüzdeki dönemde yeniden canlanacağını belirten Açıkkapı, “Bakır gün yüzüne çıktıkça Maden eski şaşaalı günlerine dönecek.” dedi. Palu Köprüsü’nün yatırım programına alınması için de Bakanlığa teşekkür etti.
Konuşmasını, “2026 yılı bütçemizin ülkemize ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum.” sözleriyle tamamlayan AK Parti Elazığ Milletvekili Ejder Açıkkapı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ulaştırma, dijital altyapı ve denizcilik alanındaki yatırımlarının “Türkiye Yüzyılı hedefleriyle uyumlu olduğunu” dile getirdi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI