AK Parti Erzurum Milletvekili Fatma Öncü: “Özel Eğitimde Sadece Öğretmen Değil, Okul Müdürleri de Eğitim Almak Zorunda”
TBMM’de konuşan AK Parti Erzurum Milletvekili Av. Fatma Öncü, özel eğitim alanındaki dönüşümün yalnızca öğretmenlerle sınırlı kalamayacağını belirterek okul yöneticileri için zorunlu eğitim önerdi. Gölge öğretmen ihtiyacının üniversite öğrencilerinin staj dönemleriyle desteklenebileceğini söyleyen Öncü, ailelerin yükünün azaltılması için sahadaki uygulamaların güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
TBMM Engelli Hakları İnceleme Komisyonunda söz alan AK Parti Erzurum Milletvekili Avukat Fatma Öncü, özel gereksinimli öğrencilerin okullarda karşılaştığı yapısal sorunlara dikkat çekti. Öncü, kapsayıcı eğitim politikalarının yalnızca öğretmen eğitimleriyle sınırlı olmaması gerektiğini belirterek, “Okul müdürleri bu sürecin merkezindedir. Müdürler özel eğitim alanında yeterli bilgiye sahip olmadığında velilerle çatışma artıyor, öğrencinin eğitime erişimi zayıflıyor.” dedi.
“Okul İdaresindeki Eksiklikler Eğitim Akışını Tıkıyor”
Öncü, sahadaki örneklerden hareketle okul müdürlerinin özel eğitim konusunda yeterli desteği sunamadığını belirtti. “Öğretmen ne kadar özverili olursa olsun, okul idaresi süreci yönetemiyorsa aileler kendilerini yalnız hissediyor. Bu nedenle idareciler için zorunlu eğitim programlarının devreye alınması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.
“Gölge Öğretmen İhtiyacını Üniversitelerle İş Birliği Çözebilir”
Öncü, otizmli ve diğer özel gereksinimli öğrenciler için sınıf içinde destek sağlayan gölge öğretmen ihtiyacına dair önerisini şöyle açıkladı: “Sınıf öğretmenliği, okul öncesi veya sağlık bilimleri fakültelerinde okuyan öğrencilerin bir yıllık staj dönemlerini bu alana yönlendirebiliriz. Böylece hem gençler deneyim kazanır hem de öğrenciler için sürdürülebilir bir destek modeli oluşturulur.”
“Öğretmenlerin Etkisi Büyük Ama Ailenin Katılımı da Hayati”
Kendi eğitim geçmişinden örnek veren Öncü, özel gereksinimli çocukların eğitim sürecinde doğru öğretmenle temasın belirleyici olduğunu söyledi. “Bir öğretmen bir çocuğun hayatını tamamen değiştirebilir. Ancak bunun yanında ailenin eğitime dahil edilmesi, desteklenmesi ve bilgilendirilmesi de çok önemlidir.” dedi.
“İmkânlar Arttı Ancak Uygulamadaki Eşitsizlikler Giderilmeli”
Öncü, Türkiye’nin özel eğitim alanında son yıllarda önemli ilerlemeler kaydettiğini belirterek, “Bugün geldiğimiz noktada birçok hizmet dünya standartlarını yakaladı ancak sahadaki uygulama farklılıkları hâlâ giderilmesi gereken bir konu. Bu Komisyonun amacı da tam olarak bu farklılıkları ortadan kaldıracak politikaları güçlendirmektir.” değerlendirmesinde bulundu.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI