AK PARTİ İSTANBUL MİLLETVEKİLİ ŞENGÜL KARSLI: “OECD VERİLERİ TÜRKİYE’NİN EĞİTİMDE SESSİZ BİR DEVRİM YAPTIĞINI GÖSTERİYOR”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuşan AK Parti İstanbul Milletvekili Şengül Karslı, eğitim bütçesine yönelik eleştirilerin “gerçek verilerle örtüşmediğini” belirterek Türkiye’nin uluslararası değerlendirmelerde önemli ilerlemeler kaydettiğini söyledi. Karslı, 2002’den bu yana eğitim bütçesinin büyüklüğü, OECD raporlarında yer alan başarı artışları, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve mesleki eğitimde dönüşüm başlıklarında detaylı açıklamalar yaptı. Muhalefetin eleştirilerine yanıt veren Karslı, “Eksikler konuşulmalı ama ortaya konan büyük emeğin görülmemesi insafla bağdaşmaz.” ifadesini kullandı.

Kasım 21, 2025 - 20:44
Kasım 21, 2025 - 22:00
AK PARTİ İSTANBUL MİLLETVEKİLİ ŞENGÜL KARSLI: “OECD VERİLERİ TÜRKİYE’NİN EĞİTİMDE SESSİZ BİR DEVRİM YAPTIĞINI GÖSTERİYOR”


AK Parti İstanbul Milletvekili Şengül Karslı, Millî Eğitim Bakanlığı 2026 bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda söz alarak muhalefetten gelen eleştirilere yanıt verdi. Karslı, konuşmasına “Bardağın boş tarafını göstermek için çabalayanlar, bardağın ne kadar büyüdüğünü görmek istemiyor.” sözleriyle başladı.

Karslı, “2002’de bir ilçe bütçesi düzeyinde olan eğitim bütçesinin bugün 1.9 trilyon liraya ulaşmasının tesadüf olmadığını” belirterek, Türkiye’nin eğitim yatırımlarında önemli bir eşiği aştığını ifade etti.

OECD ve TIMSS Vurgusu
Konuşmasının devamında uluslararası başarı göstergelerine dikkat çeken Karslı, OECD raporlarında Türkiye’nin fen bilimleri başarısını en çok artıran ülkeler arasında yer aldığını söyledi. Karslı, “Fen bilimlerinde OECD ülkeleri arasında en çok puan artıran ülke olduk; ikinci sıraya yükseldik. Matematikte de dünyada 4’üncü sıradayız.” dedi.

Bu sonuçları “sessiz bir devrim” olarak nitelendiren Karslı, eleştirilerin uluslararası göstergeleri yok saydığını ifade etti.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
Karslı, yeni müfredat düzenlemesine ilişkin olarak “Yıllarca ezberden şikâyet edildi; yüzde 35’lik sadeleştirme ile çocukların daha az yükle daha çok öğrenmesi sağlandı.” açıklamasını yaptı. Modelin “erdem, değer ve eylem” ekseninde inşa edildiğini vurgulayan Karslı, “Matematik kadar merhameti, teknoloji kadar köklerine bağlı olmayı önemseyen bir yaklaşım.” ifadelerini kullandı.

Mesleki Eğitimde Dönüşüm
Meslek liselerinin yeniden yükselişe geçtiğini belirten Karslı, “Bir zamanlar başarısız öğrencilerin adresi olarak görülen meslek liseleri bugün LGS’de yüzde 1’lik dilimdeki öğrenciler tarafından tercih ediliyor.” dedi. Organize sanayi bölgeleri ile yapılan iş birliklerinin üretim ve istihdam kapasitesini artırdığını söyleyen Karslı, “Bu yalnızca eğitim politikası değil, Türkiye’nin kalkınma hamlesidir.” değerlendirmesinde bulundu.

Konuşması muhalefet sıralarından gelen yoğun müdahalelerle kesilen Karslı, sözlerini “Tarihte iz bırakmak zordur; gelin bu inşanın parçası olun.” çağrısıyla tamamladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI