AK Parti İzmir Milletvekili Yaşar Kırkpınar TBMM’de Konuştu: “Ulaştırma Bakanlığı İzmir’e 125 Milyar Liralık Yatırım Yaptı, İkinci Çevre Yolu ve Ankara-İzmir Hızlı Treni Bir An Önce Tamamlanmalı”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken söz alan AK Parti İzmir Milletvekili Yaşar Kırkpınar, son yirmi dört yılda ulaştırma alanında yapılan yatırımların Cumhuriyet tarihiyle kıyaslandığını belirterek, “İzmir’e 2002–2025 döneminde 125 milyar liranın üzerinde yatırım yapıldı.” dedi. Konak Tüneli, İzmir Çevre Yolu, Sabuncubeli Tüneli, İzmir–İstanbul Otoyolu, İZBAN hattı ve Kemalpaşa Lojistik Merkezi gibi projeleri tek tek sıralayan Kırkpınar, İzmir Kuzey-Doğu Çevre Yolu’nun (ikinci çevre yolu) hızla devreye alınmasını, İZBAN’ın Manisa’ya uzatılmasını, Ankara–İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın planlanan takvime uygun bitirilmesini ve İzmir limanlarıyla lojistik merkezinin entegrasyonunun sağlanmasını talep etti.

Kasım 20, 2025 - 10:16
Kasım 20, 2025 - 13:50
AK Parti İzmir Milletvekili Yaşar Kırkpınar TBMM’de Konuştu: “Ulaştırma Bakanlığı İzmir’e 125 Milyar Liralık Yatırım Yaptı, İkinci Çevre Yolu ve Ankara-İzmir Hızlı Treni Bir An Önce Tamamlanmalı”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi ele alınırken AK Parti İzmir Milletvekili Yaşar Kırkpınar söz aldı. Konuşmasında hem hükümetin ulaştırma yatırımlarını savunan Kırkpınar hem de İzmir özelinde devam eden ve talep edilen projeleri sıraladı.

Kırkpınar, “Benden önceki konuşmacılar yapılanlardan bahsetti ama yirmi dört yılda o kadar çok iş yapıldı ki bunların hepsini on dakikalık bir konuşmada anlatmak mümkün değil.” dedi. Cumhuriyetin 102 yıllık ulaştırma performansı ile son yirmi dört yılın karşılaştırıldığını vurgulayan Kırkpınar, “Her alanda fevkinde hizmet yaptığımızı ifade ediyoruz.” sözleriyle iktidarın ulaştırma karnesini savundu.

“Yapılan Hizmete Teşekkür Etmek Kötü Değil”
Muhalefet sıralarından gelen eleştiriler üzerine Kırkpınar, “Bu kadar yatırım yapılmışken bir ‘hak teslimi’ yapmak, teşekkür etmek kötü bir şey değil.” ifadelerini kullandı. Ulaştırma Bakanlığı’nın 81 il ve tüm ilçelerde yoğun hizmet yürüttüğünü hatırlatarak, “Hizmette sınır yok, elbette herkes kendi bölgesi için daha fazlasını isteyecek.” dedi.

İzmir’e 125 Milyar Liralık Ulaştırma Yatırımı
İzmir’in sanayi, liman, turizm ve ticaret açısından stratejik önem taşıdığını belirten Yaşar Kırkpınar, “2002 sonrası dönemde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız bu bilinci taşıyarak İzmir’i hem kara yolu hem demir yolu hem de lojistik altyapılarıyla donatma kararlılığı göstermiştir.” dedi.

Bakanlık verilerine göre 2002–2025 döneminde İzmir’e yapılan ulaştırma yatırımlarının 125 milyar TL’yi aştığını söyleyen Kırkpınar, “Bu projeler sadece birer yol ya da tünel değil, İzmir’in geleceğine yapılan yatırımdır.” ifadelerini kullandı.

Tamamlanan Projeleri Sıraladı
Kırkpınar, İzmir’de biten projeleri sıralarken şu başlıklara dikkat çekti:

  • Boğaziçi–Tire yolu,

  • Manda Çayı Köprüsü genişletme işi,

  • Konak Tüneli ve bağlantı yolları,

  • İzmir Çevre Yolu,

  • Bornova–Turgutlu–Salihli yolu, İzmir–Manisa yolu ve Sabuncubeli Tüneli,

  • Menemen–Manisa, Bergama–Soma–Akhisar, Kemalpaşa–Torbalı, Selçuk–Kuşadası–Davutlar ayrımı yolları,

  • Havalimanı Kavşağı, Menderes yolu,

  • Emiralem Sebze ve Meyve Hali köprülü kavşağı,

  • İzmir–Urla bağlantı yolu,

  • Bornova içi yollar,

  • Menemen–Aliağa–Çandarlı Otoyolu,

  • Bayraklı Şehir Hastanesi yol ve kavşak düzenlemeleri,

  • Beydağ–Kiraz, Belevi yolu gibi çok sayıda ana ve tali bağlantı.

“Bunları anlatmakla bitiremeyiz.” diyen Kırkpınar, özellikle İzmir–İstanbul Otoyolu, Sabuncubeli Tüneli, Konak Tüneli ve İZBAN hattının İzmir için kritik projeler olduğunu vurguladı.

“İZBAN Manisa’ya Uzatılmalı”
İZBAN’ın Türkiye’de bir noktaya yapılmış en uzun banliyö hatlarından biri olduğuna dikkat çeken Kırkpınar, “Bu hattın Manisa’ya kadar uzatılmasını talep ediyoruz.” diyerek bölgesel entegrasyon çağrısında bulundu.

“İzmir Yerel Yönetim Açısından Şanssız, Devlet Biraz Daha Sahip Çıkmalı”
Konuşmasının bir bölümünde İzmir’in yerel yönetim sorunlarına değinen Kırkpınar, “İzmir yerel yönetimler açısından şanssız bir vilayetimiz. Çöpler toplanamıyor, trafik sorununa kalıcı çözüm üretilemiyor.” dedi.

Altyapı problemlerine işaret ederek, “Yağmur suları kanalizasyonla birlikte akıyor, Körfez kirliliği nedeniyle balıklar kıyıya ölü olarak vuruyor.” ifadelerini kullandı. İzmir’in üçüncü büyük şehir olmasına rağmen dezavantajlı olduğunu savunan Kırkpınar, “Bize biraz daha ayrıcalıklı sahip çıkmanızı temenni ediyoruz.” diyerek Bakanlıktan destek istedi.

İzmir Kuzey-Doğu Çevre Yolu (İkinci Çevre Yolu) Talebi
İzmir trafiğinin en önemli çözüm başlıklarından birinin İzmir Kuzey-Doğu Çevre Yolu olduğunu belirten Kırkpınar, “İzmir’in ikinci otoyolu, ikinci çevre yolu dediğimiz bu projenin bir an önce hizmete girmesi gerekiyor.” dedi. İzmir’in doğu ve kuzey akslarında yeni bir ring hattıyla hem şehir içi trafiğin rahatlayacağını hem de transit geçişlerin daha hızlı sağlanacağını söyledi.

Ankara–İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın en önemli projelerinden biri olan Ankara–İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’na da değinen Kırkpınar, projenin hem yolcu taşımacılığını modernleştireceğini hem de yük taşımacılığında demiryolunun payını artıracağını vurguladı.

Proje kapsamında 49 tünel, 67 viyadük, 81 köprü ve 244 alt geçit bulunduğunu hatırlatan Kırkpınar, “Bu ölçekli bir altyapı yatırımıdır, kolay değildir ama bunu da yaparsa AK Parti yapar.” dedi. Ulaştırma Bakanı’nın sunumunda Uşak’a kadar olan kesim için tarih verildiğini hatırlatarak, Uşak sonrasındaki İzmir etabının da planlanan takvime uygun biçimde tamamlanmasını istedi.

Kemalpaşa Lojistik Merkezi ve Liman Entegrasyonu
İzmir’in lojistik potansiyeline değinen Kırkpınar, Kemalpaşa Lojistik Merkezinin stratejik önemini vurguladı: “Bu merkez devletimizin bir noktaya yaptığı çok önemli bir yatırım.” dedi.

Merkezin bir konsorsiyuma devredildiğini, yılbaşından itibaren burada kamyon hareketlerinin başlayacağının kendilerine iletildiğini söyleyen Kırkpınar, “Bakanlığımızın süreci yakından takip ederek hızlandırmasını, hem İzmir’in hem ülkemizin bu lojistik imkândan en kısa sürede yararlanmasını istiyoruz. Burada 7–8 bin kişinin istihdam edileceği öngörülüyor.” ifadelerini kullandı.

İzmir’in Alsancak ve Aliağa limanlarıyla güçlü bir yük kapasitesine sahip olduğunu belirten Kırkpınar, limanların birbirine ve lojistik merkezlere bağlanmasının ticari taşımacılıkta büyük avantaj sağlayacağını söyledi.

“Bu Projeler İzmir’in Geleceğine Yatırımdır”
2002’den bu yana yapılan ulaşım yatırımlarının İzmir’in ekonomik ve sosyal yapısını dönüştürme kapasitesine sahip olduğunu belirten Yaşar Kırkpınar, “Bu projeler sadece yollar ve tren raylarından ibaret değil, İzmir’in geleceğine yapılan yatırımdır.” dedi.

Küresel ekonomide lojistik hatların öneminin her geçen gün arttığını hatırlatan Kırkpınar, özellikle Kovid-19 sürecinde lojistik merkezlerin ve güçlü ulaştırma altyapısının kritik rolünün görüldüğünü vurguladı.

Kırkpınar, sözlerini “Talep ettiğimiz projelerin hızlanacağına inanıyorum. 2026 yılı bütçesinin hayırlı ve bereketli olmasını diliyorum.” diyerek tamamladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI