AK Parti’li Abdulkadir Özel: “Türkiye 35 milyar dolar kazandı; yap-işlet-devret modele saldıranlar ulaşımda bir tek eseri bile çalıştıramıyor”
TBMM’de Karayolları Genel Müdürlüğünün 2026 yılı bütçesi görüşmelerinde konuşan AK Parti Hatay Milletvekili Abdulkadir Özel, kamu-özel iş birliğiyle yapılan ulaştırma projelerinin stratejik değerine dikkat çekerek “53 milyar dolara mal olan bu projeler bugün yapılsa 88 milyar doları aşardı; Türkiye bu model sayesinde 35 milyar dolar kazanç sağlamıştır.” dedi. Özel, muhalefetin bu modele yönelik itirazlarının “hesap bilmemek değil, bilişsel körlük” olduğunu savundu. Hatay’da deprem sonrası 418 kilometrelik yol ağının yeniden inşa edildiğini belirten Özel, ilde bölünmüş yol uzunluğunun 150 kilometreden 500 kilometreye çıktığını söyledi ve İskenderun–Antakya Otoyolu ile 60 kilometrelik Avanos Tüneli Projesi’nin Türkiye ölçeğinde önem taşıdığını ifade etti.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulunda Karayolları Genel Müdürlüğünün 2026 yılı bütçesi üzerinde söz alan AK Parti Hatay Milletvekili Abdulkadir Özel, ulaştırma politikalarının Türkiye’nin kalkınma vizyonunun temelini oluşturduğunu belirterek konuşmasına başladı. “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız ülkemizin kalkınma vizyonudur, bu vizyonun omurgasıdır.” diyen Özel, karayollarının yalnızca yol inşa etmediğini, aynı zamanda stratejik kapasiteyi artırdığını vurguladı.
“Otoyol ağını 1.714 kilometreden 3.796 kilometreye çıkardık”
Özel, AK Parti iktidarı döneminde ulaştırma yatırımlarının ulaştığı seviyeleri rakamlarla ifade ederek şunları söyledi:
“2003 öncesi 1.714 kilometre olan otoyol ağımıza 2.082 kilometre ekledik ve 3.796 kilometreye ulaştırdık. Bu uzunluğun 1.514 kilometresini kamu-özel iş birliğiyle yaptık.”
Özel, kamu-özel iş birliği modelinin Türkiye’ye kazandırdığı büyük projeleri sıraladı:
“Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, İzmir Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi projelerin stratejik önemi bugün çok daha iyi anlaşılmaktadır.”
Ardından maliyet hesaplamasını paylaşarak “53 milyar dolara mal olan bu projeler bugün yapılmaya kalkılsa 88 milyar doları aşardı; Türkiye bu model sayesinde 35 milyar dolar kazanç sağlamıştır.” dedi.
“Bu modelden önce ‘tüneli patates deposu yapalım’ diyen muhalefet vardı”
Özel, muhalefetin uzun yıllardır kamu-özel iş birliği modeline yönelik itirazlarını eleştirerek şu ifadeleri kullandı:
“Bu istemezükçü, anakronik yanlış bilincin nedeni hesap bilmemek değildir; ‘Bu Hükûmet dünyanın en doğru işini bile yapsa alkışlamayız.’ diyen bilişsel çelişkili, primitif bir politik körlüktür.”
(AK Parti sıralarından alkışlar yükseldi.)
Dönemin muhalefet anlayışını hatırlatmak amacıyla şöyle devam etti:
“O dönem tünelleri patates deposu yapmayı öneren bir muhalefet vardı. Bugün Türkiye bölünmüş yolları, yüksek hızlı tren hatları, uluslararası tünelleri ve kıtaları birleştiren köprüleriyle bambaşka bir seviyeye geldi.”
“Deprem bölgesinde ulaştırma altyapısını enkazın altından çıkarıp ayağa kaldırdık”
Özel, 6 Şubat depremlerinden sonra Hatay ve çevresinde ulaştırma altyapısının yeniden kurulduğunu belirterek “Sadece konutları değil, ulaşımı da ayağa kaldırdık. Kara, demir ve havayollarında onarımlar tamamlandı; 32 lokasyonda 418 kilometrelik yol çalışması sürüyor, bunun 291 kilometresi tamamlandı.” bilgisini verdi.
“Hatay’da bölünmüş yol uzunluğu 150 kilometreden 500 kilometreye çıktı”
Hatay’ın karayolu ağına ilişkin verileri paylaşan Özel, “İlimizde 714 kilometrelik yol ağı vardır. 2003’e kadar 150 kilometre bölünmüş yol yapılmıştı. 2003’ten bugüne bunun 2,5 katı olan 350 kilometre daha yaptık ve toplamı 500 kilometreye çıkardık.” dedi.
(AK Parti sıralarından alkışlar geldi.)
CHP sıralarından “Vatandaş yine sizi seçiyor.” şeklinde yükselen itirazlara karşı Özel, “Yol yapmamayı, yapay zekâya doğru dürüst sormayı bile beceremeyenlere bu hizmetleri anlatmak bazen zor olabiliyor.” ifadeleriyle yanıt verdi.
“Yönettikleri şehirlerde ulaşıma tek çivi çakamayan bir ekosistemle karşı karşıyayız”
Özel, büyükşehir belediyelerinin ulaştırma performansını da eleştirerek şu değerlendirmede bulundu:
“Trafiği felç eden, çalışır sistemi çökertebilen, metrobüsleri, otobüsleri yakan, yürüyen merdivenleri dahi çalıştıramayan kötücül bir ekosistemle karşı karşıyayız.”
(AK Parti sıralarından alkışlar yükseldi.)
Hatay için iki kritik proje: İskenderun–Antakya Otoyolu ve Avanos Tüneli
Özel, Hatay’da devam eden iki büyük projeyi Genel Kurula aktardı:
-
İskenderun–Antakya Otoyolu: “9.342 metrelik iki tünel, 19 kilometre otoyol ve 1.320 metrelik viyadükten oluşuyor; çalışmalar hızla devam ediyor.”
-
Avanos Tüneli ve Otoyolu Projesi: “Tamamlandığında Türkiye’nin en büyük tünellerı olacak. 2 kara yolu ve 1 demiryolu tüpü olmak üzere her biri 20 kilometrelik 3 tünel, toplam 60 kilometre.”
(AK Parti sıralarından alkışlar geldi.)
Konuşmasını, “Bu bütçenin ülkemize hayırlı olmasını diliyorum; bu eserlerin mimarı Cumhurbaşkanımıza hemşehrilerim adına şükranlarımı sunuyorum.” sözleriyle tamamladı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI