CHP Antalya Milletvekili Aliye Coşar: “Antalya-Alanya yolu kilit, ulaşım bilimsel planlama ile değil seçim hesabıyla yönetiliyor”

Antalya’nın ulaşım krizine dikkat çeken CHP Milletvekili Aliye Coşar, D400 karayolunda her yıl artan trafik yükünün turizm ve ticareti olumsuz etkilediğini belirtti. Antalya–Alanya Otoyolu’nun hem eksik hem de pahalı bir yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirildiğini söyleyen Coşar; raylı sistem projelerinin onay beklediğini, yavaş ilerleyen tünel ve kara yolu projelerinin can kayıplarına yol açtığını vurguladı. “Antalya’yı cezalandırmaktan vazgeçin, en çok vergi veren şehirlerden biri bu ilgisizliği hak etmiyor.” ifadelerini kullandı.

Kasım 20, 2025 - 10:19
Kasım 20, 2025 - 15:26
CHP Antalya Milletvekili Aliye Coşar: “Antalya-Alanya yolu kilit, ulaşım bilimsel planlama ile değil seçim hesabıyla yönetiliyor”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda söz alan CHP Antalya Milletvekili Av. Aliye Coşar, Antalya’nın kronikleşmiş ulaşım sorunlarını gündeme getirerek karayolu, otoyol, raylı sistem ve havayolu yatırımlarındaki gecikmeleri eleştirdi.

“D400 yolu artık Antalya’nın en büyük kriz hattıdır”
Coşar, Antalya’nın doğu ilçelerine ulaşımı sağlayan D400 karayolu üzerinde yaşanan yoğunluğun turizm sezonlarında felaket boyutuna ulaştığını belirtti.
Aksu, Serik, Manavgat, Alanya ve Gazipaşa; hepsi tek bir yola mahkûm. Turizm bölgelerinde 40 milyona yakın geceleme olurken bu yol saatlerce kilitleniyor. Ilıca, Gültepe ve Serik kavşaklarında alt-üst geçit çalışması yok. Bu şekilde ulaşım akmaz.” ifadelerini kullandı.

“Antalya dördüncü etap raylı sistem hazır ama iktidar onay vermiyor”
Raylı sistem yatırımlarındaki duraksamaya da dikkat çeken Coşar, Büyükşehir Belediyesinin hazırladığı 4. etap raylı sistem dosyasının uzun süredir beklediğini söyledi.
Siz 2025’te Antalya’ya yatırım fırtınası var diyorsunuz ama esintisi yok. Raylı sistem gibi bilimsel çözümler yerine hamasetle vakit kaybediyoruz.” dedi.

Antalya–Alanya Otoyolu: “Eksik, pahalı ve masa başından çizilmiş bir proje”
Coşar, yap-işlet-devret modeliyle ihale edilen ve Limak tarafından üstlenilen otoyolun Antalya’dan değil Serik’ten başlatılmasını “kabul edilemez” olarak niteledi:
Trafiğin en yoğun olduğu Antalya–Serik arasını projeye koymuyorsunuz. Konaklı–Alanya kısmı da yok. Bu proje hem eksik hem pahalı. Tarım arazileri bölünüyor, istimlak bedelleri düşük tutuluyor. Bu kamu yararı değil kamu zararıdır.

“Antalya hâlâ demir yoluna sahip olmayan büyükşehirlerden biri”
Konya–Antalya Hızlı Tren Projesi için verilen 2030 tarihini eleştiren Coşar, “O tarihi beklemeyin, derhâl başlayın. Antalya’nın ekonomik büyüklüğü bu gecikmeyi kaldıramaz.” değerlendirmesinde bulundu.
Ayrıca Antalya–Alanya raylı sistem hattının ve turizm yolu olarak bilinen alternatif yol çalışmalarının yatırım listesine alınması gerektiğini söyledi.

“Alacabel Tüneli ve Elmalı–Kaş hattı can güvenliği açısından acil”
Coşar, Elmalı–Akçay–Gömbe–Kaş ve Elmalı–Eskihisar–Seydikemer yollarında bitmeyen çalışmaların ölümcül kazalara davetiye çıkardığını belirtti:
Bu yolların iyileştirilmesi bir tercih değil zorunluluktur. Her gecikme yeni bir kazaya neden oluyor.

Uçuşlar ve internet erişimi:
Antalya–Gazipaşa ve Antalya–Ankara uçuşlarında yaşanan azaltmanın ekonomik ve turistik hareketliliği etkilediğini ifade eden Coşar, Manavgat, Alanya, Serik kırsalında telefon ve internet erişiminin hâlâ sağlanamadığını belirtti.

“Antalya cezalandırılıyor”
Coşar, konuşmasının sonunda şunları kaydetti:
Antalya Türkiye’nin en çok vergi veren şehirlerinden biri ama ulaştırma yatırımlarında yok sayılıyor. Bilimsel planlama yerine seçim hesaplarıyla hareket ediyorsunuz. Bu şehir cezalandırılmayı değil hak ettiği yatırımı bekliyor.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI