CHP Tokat Milletvekili Kadim Durmaz: “Tokat’ın yolları efsaneye döndü, Ulaştırma Bakanlığı yatırımlarında ilimiz yine yok sayıldı”
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuşan CHP Tokat Milletvekili Kadim Durmaz, Tokat’ın yıllardır tamamlanamayan kara yolu projeleri, tünel ihtiyacı, demir yolu bağlantıları, internet erişim sorunları ve yüksek uçak bilet fiyatları nedeniyle mağdur edildiğini söyledi. Ünye–Akkuş–Niksar hattında iki buçuk yılda 5 kilometrelik iyileştirme yapıldığını belirterek “Bu yol Karadeniz’i İç Anadolu’ya bağlayan kritik güzergâh ama hâlâ bitirilemedi.” dedi. Durmaz, Tokat’ın D100 bağlantısında altyapı eksikliği yaşandığını, ilçelerin güvenli ulaşım için alt geçit ve köprüye ihtiyaç duyduğunu, dijital platformların yüksek komisyonlarıyla yerel sermayeyi yurt dışına aktardığını dile getirdi.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçe görüşmelerinde söz alan CHP Tokat Milletvekili Kadim Durmaz, Tokat’ın ulaştırma yatırımlarında uzun süredir ihmal edildiğini söyledi. Durmaz, şehirde hem kara yolu hem demir yolu hem de iletişim altyapısının ciddi eksiklikler barındırdığını vurguladı.
“Sekiz yıldır bitmeyen Niksar yolu Tokat trafiğini kilitliyor”
Durmaz, Tokat’ın merkez trafiğinde yaşanan yoğunluğa dikkat çekerek, Niksar yolunun sekiz yıldır tamamlanamadığını ifade etti. Yolun tamamlanması hâlinde doğudan gelen araçların Tokat üzerinden batıya güvenli geçiş yapabileceğini söyledi. Durmaz, “Dimes Kavşağı ve Atatürk Köprüsü’nde yer altı geçidine ihtiyaç var.” dedi.
Tokat–Amasya–Zile hattı için ihale talebi
Etüt ve projeleri tamamlanan bazı yolların yatırım programına alınmayı beklediğini belirten Durmaz, “Amasya–Kervansaray–Zile yolu, Zile–Çekerek hattı ve Pazar–Zile yolu Tokat’ın turizmi ve ticareti için hayati önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.
Tokat’ın ilçelerini birbirine bağlayan Turhal Güney Çevre Yolu’nun da acilen yapılması gerektiğini söyledi.
“Karadeniz’i İç Anadolu’ya bağlayan Ünye–Akkuş–Niksar yolu yıllardır ilerlemiyor”
Bölgenin en kritik akslarından biri olan Ünye–Akkuş–Niksar–Tokat yolundaki gecikmelere işaret eden Durmaz, “İyileştirme denildi, iki buçuk yılda 5 kilometre yapılabilmiş. Bu, bitmeyen bir efsane hâline geldi.” dedi.
Almus’un D100 bağlantısı için 15 kilometrelik yol şart
Durmaz, Tokat’ın Almus ilçesinin D100 kara yoluna doğrudan bağlanamamasını önemli bir eksiklik olarak tanımladı:
“İlçe halkı 15 kilometrelik bağlantı yapılsa 70 kilometre dolaşmak zorunda kalmayacak. Bu yol vatandaş için hayati önemdedir.”
“Reşadiye’nin tek köprüsü var, depremde ilçenin bağlantısı kopacak”
D100 kara yolu üzerindeki Reşadiye için acil bir alt geçit gerektiğini belirten Durmaz, “Bir felaket yaşandığında ilçenin dışarıyla teması tamamen kesiliyor.” dedi.
Niksar Organize Sanayi ve Gürçeşme bölgelerinde sık sık ölümlü kazalar olduğunu söyleyen Durmaz, buralara da alt geçit yapılmasını istedi.
Demir yolu beklentisi: “Tokat–Turhal hattı mutlaka yapılmalı”
Durmaz, Tokat’a demir yolu kazandırılmasının önemine vurgu yaparak şunları söyledi:
“Sivas Yıldız Dağı Kayak Merkezi’nin Almus ile bağlantısı duruyor. Tokat–Turhal demir yolu bağlantısı yapılmalıdır. Bölgenin kalkınması için bu hat stratejik önemdedir.”
“Tokat, komşu illerden pahalı uçuyor”
Tokat Havalimanı’ndaki yüksek bilet fiyatlarının vatandaşları zorladığını belirten Durmaz, “Sivas ve Merzifon’a göre çok daha pahalıya uçuyoruz. Bunun masaya yatırılması gerekiyor.” dedi.
İnternet erişimi birçok ilçede hâlâ sorun
Durmaz, Tokat’ın kırsal mahallelerinde telefon ve internet erişiminin hâlâ sağlanamadığını ifade etti:
“Coğrafyamız zor değil ama buna rağmen internet altyapısı çok yetersiz.”
Dijital platformların yüksek komisyonları eleştirildi
Konuşmasının sonunda dijital paylaşım ve ulaşım uygulamalarına da değinen Durmaz, “Obilet Fransız, BlaBlaCar Çin, Yemeksepeti Amerika, Trendyol Çin, Getir Amerika merkezli. Komisyonlar yüksek, milyonlarca lira her gece saat 24.00 olduğunda yurt dışına akıyor.” dedi.
Bu platformların komisyonlarının yasal düzenlemeyle düşürülmesini önerdi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI