CHP’li Cavit Arı Antalya–Alanya Otoyolu’nu TBMM’de Sordu: “133 Kilometreyi 36 Dakikaya Hangi Yöntemle Düşürüyorsunuz, Aklımızla Alay Etmeyin”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşülürken söz alan CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı, Antalya–Alanya Otoyolu için Bakan Abdulkadir Uraloğlu’nun “trafiği 36 dakikaya düşüreceğiz” açıklamasını sert sözlerle eleştirdi. Otoyolun güzergâhının Antalya merkez trafiğini rahatlatmadığını, projenin kamu-özel iş birliği modeliyle yapılmasının maliyet ve garanti koşullarının açıklanmadığını vurgulayan Arı, Antalya’da Elmalı–Gömbe–Kaş–Fethiye hattı, Eskihisar–Yapraklı yolu, Korkuteli–Elmalı güzergâhındaki tehlikeli kavşak, Antalya–Finike–Demre–Kaş–Kalkan yolu ve sık sık rötar yapan uçak seferleri gibi çözülemeyen sorunları tek tek gündeme getirdi.

Kasım 20, 2025 - 10:17
Kasım 20, 2025 - 14:26
CHP’li Cavit Arı Antalya–Alanya Otoyolu’nu TBMM’de Sordu: “133 Kilometreyi 36 Dakikaya Hangi Yöntemle Düşürüyorsunuz, Aklımızla Alay Etmeyin”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken, CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı söz alarak Antalya’nın ulaştırma gündemini ve özellikle Antalya–Alanya Otoyolu projesini tartışmaya açtı.

Arı, Bakan Abdulkadir Uraloğlu’nun kamuoyuna yansıyan “Alanya–Antalya arasındaki trafiği 36 dakikaya düşürüyoruz.” açıklamasını hatırlatarak şu sözlerle tepki gösterdi:

“Sayın Bakan, 133 kilometrelik bir mesafeyi 36 dakikaya hangi yöntemle düşürdüğünüzü anlatmanız lazım. Bunu ısrarla tekrarlıyorsunuz. Bakan ve teknik kökenli biri olarak bunu nasıl söylediğinizi biz anlayamıyoruz. Bu bir dalga konusu hâline geldi; aklımızla alay edilmesin.”

“Kazma Bile Doğru Dürüst Vurulmadı, Tören Göstermelik Kaldı”
Antalya–Alanya otoyolu ve çevre yolu tartışmasına devam eden Arı, projenin sahadaki durumuna dikkat çekti. Eski ve mevcut Ulaştırma Bakanlarının farklı tarihler vererek “kazma vuruluyor” açıklamaları yaptığını hatırlatan Arı, şu hatırlatmalarda bulundu:

“Bir buçuk yıl önce eski Bakan, ‘Mart ayında Antalya–Alanya otobanına kazma vuruluyor.’ dedi. Mevcut Bakan ‘Kasım ayında başlatıyoruz.’ dedi. İki ayrı Bakan, iki farklı tarih verdi, ikisi de hayal ürünü çıktı. Şu anda sadece bir tören yapıldı; o da göstermelik. O törenden sonra sahada ciddi bir çalışma yok.”

Arı, projeye kamu bütçesinden doğrudan kaynak ayrılmaması ve kamu-özel iş birliği modeliyle yapılmasına da itiraz etti:

“Ülke ekonomisine en büyük katkıları yapan Antalya’ya ayıracak bir paranız yok mu da burayı kamu-özel iş birliğiyle yapıyorsunuz? Bu yolun maliyeti nedir, verilen garanti süresi nedir, günlük araç geçiş garantisi, araç başı geçiş ücreti nedir, yıllık garanti ne kadardır? En az 5 kez sordum, tek bir net cevap verilmedi.”

“Bu Güzergâh Antalya Trafiğini Rahatlatmıyor”
CHP Antalya Milletvekili, otoyolun Serik’ten başlayıp Konaklı’ya uzanan kurgusunun Antalya kent içi trafiğine çözüm olmayacağını vurguladı:

“Esas itibarıyla bu yol Antalya merkezden başlamalı, Gazipaşa’ya kadar uzanmalı. Mevcut hâliyle Antalya’nın içinde yaşanan trafik sorununu çözmüyor. Güzergâh, kentin gerçek ihtiyacına göre değil, müteahhidin hesabına göre çizilmiş izlenimi veriyor.”

Elmalı–Gömbe–Kaş–Fethiye Yolu: “Turizm ve Tarım İçin Hayati, Hâlâ Bekliyor”
Cavit Arı, Antalya’nın batı hattında yıllardır dile getirilen Elmalı–Gömbe–Kaş–Fethiye devlet yoluna da dikkat çekti. Bu hattın hem turizm hem tarım açısından alternatif ve kritik bir güzergâh olduğunu belirterek:

“Bu yolu Komisyon’da defalarca gündeme getirdik. Hem turizm hem örtü altı sebze üretimi açısından çok önemli. Trafik yükünü rahatlatacak, üreticinin malını güvenle taşımasını sağlayacak bu yol hâlâ tamamlanmadı; mutlaka programa alınıp bitirilmesi gerekiyor.”

Eskihisar–Yapraklı Hattı: 15 Bin Dekar Seraya Tek Yol, Ama Yetersiz
Antalya Elmalı ilçesine bağlı Eskihisar Mahallesi ve çevresinin örtü altı sebze üretiminde önemli bir merkez olduğunu vurgulayan Arı, bölgede 15 bin dekara yakın seranın bulunduğunu hatırlattı:

“Eskihisar ve çevresiyle, Yapraklı’dan Güğübeli’ne uzanan yollar kamulaştırılmış durumda. Sadece 12 kilometrelik bir yolun genişletilmesi ve yenilenmesiyle hem can güvenliği sağlanacak hem üreticinin ürünü sağlam biçimde pazara ulaşacak. Kamulaştırma bitmişken bu yolun hâlâ yapılmaması kabul edilemez.”

“Öküzgözü Kavşağı Mühendislik Hatası, Ağır Kazalar Yaşanıyor”
Arı, Korkuteli’nden Elmalı’ya giderken Özdemir (Öküzgözü) kavşağında ciddi can ve mal kayıplarına yol açan kazalar yaşandığını söyledi. Kavşağı “mühendislik hatası” olarak nitelendiren Arı, şunları dile getirdi:

“Fethiye istikametine ayrılan kavşak teknik açıdan son derece sıkıntılı. Orada ağır kazalar oluyor, can kayıpları yaşanıyor. Proje aşamasında bu tehlikeyi söyledik, dinlenmedi. Geç de olsa bu kavşağa müdahale edilmeli.”

Antalya–Alanya ve Güney Sahil Güzergâhında Güzergâh Tepkisi
CHP’li Cavit Arı, Antalya–Alanya güzergâhında seçilen çevre yolu rotasının birçok noktada vatandaşın mülküne, su kaynaklarına ve tarihî dokuya zarar verdiğini savundu:

“Özellikle Antalya–Alanya hattında belirlenen güzergâh; insanların evlerinden, seralarından, su kaynaklarından, tarihî alanların kıyısından geçiyor. Vatandaşların gayrimenkullerine ağır darbe vuruluyor. Bu hatanın düzeltilmesi, mümkünse güzergâhın yeniden gözden geçirilmesi zorunludur.”

Demre–Kaş–Kalkan Projesi: “Evlerin, Seraların İçinden Yol Geçiriyorsunuz”
Antalya–Finike–Demre–Kaş–Kalkan Devlet Yolu’nun planlanan yeni projesi hakkında da uyarılarda bulunan Arı, özellikle Demre ve Kaş’ta tarım alanları ve yerleşim bölgeleri üzerindeki baskıya dikkat çekti:

“Demre’de seraların içinden, evlerin yanından; Kaş’ta tarihî dokunun dibinden geçen bir güzergâh planlıyorsunuz. 75–80 yaşındaki bir teyzemizin bütün gayrimenkulünü yol güzergâhı içine alan istimlaklar var. Vatandaşın elindeki son mülkü de alıyorsunuz.”

Çevrecilerle birlikte bölgede eylemler yaptıklarını ve konuyu yargıya taşıdıklarını söyleyen Arı, “Bu projeler masa başında çizilmiş izlenimi veriyor. Vatandaşın, doğanın, tarihin bu kadar göz ardı edilmesi kabul edilemez.” dedi.

“Antalya’dan Gelirken Uçağım Yine Rötar Yaptı”
Antalya ulaşımındaki hava yolu sorunlarına da değinen Cavit Arı, Komisyon toplantısına geç kalma gerekçesini şu sözlerle anlattı:

“Bugün buraya Antalya’dan geldim. 14.20 uçağına bindim, bir saatten fazla rötar yaptı; 15.30’dan sonra ancak kalkabildi. Ara saatlerde rötar yapmayan uçak kalmadı. Seferler sürekli aksıyor; bu da işimizin, toplantılarımızın aksamasına neden oluyor.”

Arı, Ulaştırma Bakanı’nın sabah bölümünde uçuşlarla ilgili yaptığı sunuma atıf yaparak, “Anlattıklarınızın sahadaki karşılığı bu rötarlar değil. Antalya’da hâlâ ciddi uçuş ve sefer saati sorunları yaşandığını bilmenizi isterim.” dedi.

CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı, konuşmasını “Antalya’nın ulaştırma yatırımlarında gerçekçi projelere, şeffaf maliyet açıklamalarına ve vatandaşın mağdur edilmediği güzergâhlara ihtiyacı var.” sözleriyle tamamladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI