CHP’li Nermin Yıldırım Kara: 'Demiryolları bir türlü Hatay’a ulaşmıyor'
CHP Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara, Hatay’ın büyük ulaşım projelerinin dışında bırakıldığını belirterek, demiryolu projelerinde ilin göz ardı edilmesini eleştirdi. Kara, İskenderun Limanı ve bölgedeki sanayi üretiminin dikkate alınarak projelerin yeniden planlanması gerektiğini söyledi.

Demiryolları tartışmasının tarihsel arka planına dikkat çekti
CHP Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara, demiryolu yatırımlarıyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’de demiryolu projelerinin geçmişte ‘komünist işi’ denilerek ihmal edildiğini, günümüzde ise bu yaklaşımın terk edilerek demiryollarına yeniden önem verilmeye başlandığını ifade etti. Kara, demiryollarının ulaşım ve lojistik açısından stratejik önemde olduğunu belirtti.
Hatay neden dışlandı?
Yıldırım Kara, 2022 yılında yapımına başlanan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesi’ne Hatay’ın dahil edilmemesini eleştirdi. Projenin 288 kilometrelik uzunluğuyla Mersin ile Gaziantep arasındaki ulaşımı 6 saatten 2 saate indireceğinin açıklandığını hatırlatan Kara, Hatay’ın bu ulaşım ağı dışında bırakılmasının doğru olmadığını söyledi. Kara, “Sırf maliyet yükselmesin diye Amanos Dağları gerekçe gösterilerek Hatay dışarıda bırakıldı” ifadelerini kullandı.
İskenderun Limanı’nın potansiyeli vurgulandı
Hatay’daki demiryolu yatırımlarının sadece yolcu taşımacılığı olarak düşünülmemesi gerektiğini belirten Kara, İskenderun Limanı’nın ekonomik potansiyeline dikkat çekti. Kara, Nisan ayında limanda 286 bin TEU konteyner elleçlemesi yapıldığını ve limanın Türkiye genelinde 7’nci sırada yer aldığını söyledi. Bu nedenle Maraş ve Gaziantep gibi üretim merkezlerinden limana ulaşımın hızlı ve ucuz olması gerektiğini vurguladı.
Projeler ilerlemiyor
Yıldırım Kara, Toprakkale-İskenderun arasında mevcut bir demiryolu hattının bulunduğunu, ancak bu hattın desteklenip geliştirilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca İskenderun Organize Sanayi Bölgesi’ne yapılması planlanan iltisak hattı projesine 2020 yılında başlanmasına rağmen bugüne kadar harcama yapılmadığını, bu yıl için 50 milyon liralık bir bütçenin ayrıldığını aktardı. Dörtyol-Hassa arasında yapılması planlanan otoyol ve demiryolu projesinin ise yatırım programında 2025 sonrası döneme kaldığını belirten Kara, projenin geleceğiyle ilgili endişelerini dile getirdi.
Kara’dan uyarı: Bolu Dağı Tüneli örneği tekrarlanmasın
Açıklamasının sonunda projelerin tamamlanamama riski taşıdığına dikkat çeken Nermin Yıldırım Kara, “Temennimiz, kalitesiyle değil de tamamlanamayışıyla tanınan Bolu Dağı Tüneli benzeri bir sürecin tekrarlanmaması yönündedir” dedi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI