CHP’li Seyit Torun Ordu’daki Ulaşım Sorunlarını TBMM’de Sıraladı: “Dokuz Yıldır Bitmeyen Yol Olur mu? Ordu’nun Çilesi İhmal, Gecikme ve Unutulmuşluk”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşülürken konuşan CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, hükümetin ulaştırma politikalarını “beton ve asfalt odaklı, demiryolunu ve dijital altyapıyı geri plana iten” bir anlayış olarak nitelendirdi. Ordu’nun yıllardır tamamlanamayan yollar, aksayan havalimanı seferleri, ilerlemeyen çevre yolları ve sürekli ertelenen Samsun–Sarp Demiryolu nedeniyle çile çektiğini belirten Torun, “Her seçim öncesi aynı cümleler, seçim sonrası aynı çamur, çukur ve belirsizlik; Ordu bunu hak etmiyor.” dedi.

Kasım 20, 2025 - 10:17
Kasım 20, 2025 - 14:25
CHP’li Seyit Torun Ordu’daki Ulaşım Sorunlarını TBMM’de Sıraladı: “Dokuz Yıldır Bitmeyen Yol Olur mu? Ordu’nun Çilesi İhmal, Gecikme ve Unutulmuşluk”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nun Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşmelerinde söz alan CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, ulaştırma politikalarının Türkiye genelinde ve özellikle Ordu özelinde yarattığı sorunları kapsamlı bir şekilde dile getirdi.

Torun, konuşmasının başında hükümetin ulaştırma vizyonunu eleştirerek “Türkiye’de yıllardır tüm ulaşım politikası beton ve asfalt üzerine kuruldu. Demiryolu ihmal edildi, kent içi ulaşım ve internet altyapısı geri plana itildi.” dedi. Türkiye’de yolcu taşımacılığının yalnızca yüzde 1,5’inin, yük taşımacılığının ise yalnızca yüzde 3,5’inin demiryoluyla yapıldığını hatırlatan Torun, “Avrupa’nın çok gerisindeyiz.” ifadelerini kullandı.

“OECD’de sabit internet hızında son sıradayız”
Dijital altyapı eksikliğini de eleştiren CHP’li Torun, “Vatandaşın sadece yüzde 8’i 100 megabit üstü hız alabiliyor, OECD ortalaması yüzde 85’in üzerinde. Fiber abone oranı da aynı tabloyu gösteriyor.” dedi.

Kur garantili projeler üzerinden yüklenici şirketlere aktarılan kaynaklara dikkat çeken Torun, 1915 Çanakkale Köprüsü’ndeki yüksek geçiş ücretlerini hatırlatarak, “Vatandaş zaten vergisiyle yaptırdığı yollara bir de 3.700 liraya varan geçiş ücretleri ödüyor. Yetmiyor, köprü ve otoyolların özelleştirilmesi bütçe gerekçelerine yazılıyor.” dedi.


ORGANİZE ELEŞTİRİ: ORDU’DA BİTMEDİK YOL KALMADI AMA BİR TÜRLÜ BİTİRİLMEDİ

Seyit Torun, konuşmasının devamında Ordu’daki kronikleşmiş ulaştırma sorunlarını tek tek sıraladı:

“Gölköy–Gürgentepe: 2016’da bitecekti, dokuz yıl geçti hâlâ çamurun içindeyiz”

Torun, 2015 yılında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Gölköy–Gürgentepe yolu için “2016’da tamamlanacak” sözü verdiğini hatırlatarak şu ifadeleri kullandı:

“Aradan dokuz yıl geçti. Dokuz yılda bitmeyen yol olur mu Sayın Bakan? Hâlâ vatandaş çamur, çukur, sis ve risk içinde yolculuk yapıyor.”

Ulubey–Sarpdere–Damaralı: “8 kilometresi bitti, gerisine Allah kerim”

Torun, onlarca köyün bağlandığı hayati arter Ulubey–Sarpdere–Damaralı yolunda yalnızca 8 kilometrelik bölümün yapılabildiğini söyleyerek, “Geri kalan yıllardır kaderine terk edilmiş durumda.” dedi.

Kabadüz–Çambaşı Yolu: “On beş yıldır yapılmıyor, turizm vizyonu böyle olmaz”

CHP’li Torun, Karadeniz’in en önemli turizm merkezlerinden Çambaşı Yaylası’na ulaşımı sağlayan yolun 2010’da başladığını, aradan on beş yıl geçmesine rağmen yarısının bile tamamlanmadığını vurgulayarak:

“Turizm geliri diyorsunuz, bölgesel kalkınma diyorsunuz ama Ordu’nun turizm kalbi olan Çambaşı Yolu’nun yarısını 15 yıldır yapamıyorsunuz.”

Ünye–Akkuş–Niksar: “Tokat tarafı pırıl pırıl, Ordu sınırına girince yol dökülüyor”

Seçim meydanlarında “duble yol” vaadiyle duyurulan güzergâhın Ordu bölümünde ilerleme olmadığını belirten Torun, “Tokat tarafı asfaltıyla standardıyla örnek, Ordu sınırına giriyorsunuz yollar dökülüyor.” dedi.

2027 yılına verilen yeni bitiş tarihine de güven olmadığını söyledi.

Kumru–Korgan: “18 kilometrelik yolun 3 kilometresi yapılmış, gerisi beklemede”

Kısa mesafeli fakat yıllardır ilerlemeyen bir başka yolun da Kumru–Korgan yolu olduğunu söyleyen Torun, “15 kilometrelik bölüm yıllardır tamamlanamadı.” dedi.

Ordu Çevre Yolu: “Viyadükler pas tutuyor, bitmeden eskidi”

Torun, Ordu Çevre Yolu ikinci etabının yıllardır tamamlanamadığına dikkat çekti:

“Viyadükler yapılmış ama atıl durumda; paslanmaya başlamış. Daha yol bitmeden eskimeye yüz tuttu.”

Bu nedenle şehir içi trafiğin, özellikle Karşıyaka bölgesinde her gün kilitlendiğini söyledi.

Fatsa Çevre Yolu: “On yıldır ne kazma var ne asfalt”

CHP’li Torun’un en sert eleştirilerinden biri Fatsa Çevre Yolu üzerine oldu. “2016’da yatırım programına alındı dediniz.” diyen Torun, her seçim döneminde verilen sözlere rağmen tek bir adım atılmadığını söyledi.


SAMSUN–SARP DEMİRYOLU: “Ulaşım projesi değil, Karadeniz’i oyalama projesine döndü”

CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, hükümetin 2011’de “Karadeniz’in kaderini değiştirecek proje” diye duyurduğu Samsun–Sarp Demiryolu için de sert sözler kullandı:

“On dört yıldır aynı cümleler: Projesi yapıldı, ihale aşamasında, etüt devam ediyor… Seçim gelince dosya açılıyor, sandık kapanınca rafa kalkıyor. Artık bu proje bir ulaşım projesi değil; Karadeniz’i oyalama projesine dönüştü.”


ORDU–GİRESUN HAVALİMANI: “Seferler iptal, kargo terminali yok, turizm ve iş dünyası zarar görüyor”

Torun, Avrupa’da denize dolgu tekniğiyle yapılan ilk havalimanı olarak tanıtılan Ordu–Giresun Havalimanı’nın işletme sorunlarına da değindi:

  • Sık sık iptal edilen uçuşlar,

  • Yetersiz ve dengesiz sefer saatleri,

  • Antalya, Bursa, Adana, Gaziantep’e doğrudan uçuş bulunmaması,

  • Karadeniz’in en çok kargo alan ikinci havalimanı olmasına rağmen kargo terminali bulunmaması.

Torun, “Turizm sektörü zarar görüyor, iş insanı zaman kaybediyor, vatandaş plan yapamıyor.” dedi.


“Sayın Bakan bölgeyi iyi biliyor; artık vaat değil icraat zamanı”

Konuşmasının sonunda Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na seslenen Seyit Torun, şöyle konuştu:

“Sayın Bakanım, siz bölgeyi gayet iyi biliyorsunuz. Bölge müdürlüğünüzden bu yana yolların durumunu en iyi siz biliyorsunuz. Artık bu yolların vaatten öteye geçip tamamlanması gerekiyor.”

Yol yapım çalışmalarının da vatandaş mağduriyetine neden olduğunu belirterek, “Yol bitmediği için mevcut yol daha da konforsuz hâle geliyor. Bu çile artık bitmeli.” diyerek sözlerini tamamladı.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI