CHP’li Veli Ağbaba TBMM’de Malatya Yatırımlarını, Köprü Ücretlerini ve “Bant Daraltma” Uygulamasını Sert Sözlerle Eleştirdi

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşülürken söz alan CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, Malatya Çevre Yolu’ndaki gecikmelerden Arapgir yoluna, deprem sonrası Doğanşehir ve Akçadağ ulaşım sorunlarından Malatya Havalimanı terminali ve hızlı tren projesine kadar bir dizi başlıkta iktidarı eleştirdi. Osmangazi, Çanakkale ve Yavuz Sultan Selim köprülerindeki yüksek geçiş ücretleri ve kamu-özel iş birliği modelini “milletin sırtına yük” olarak nitelendiren Ağbaba, sosyal medyadaki “bant daraltma” uygulamalarını Ekrem İmamoğlu üzerinden gündeme taşıdı. Turkcell yönetim kurulundaki atamalar ve Kartal İmam Hatip Lisesi çıkışı tartışmaları da oturuma yansıdı.

Kasım 20, 2025 - 10:16
Kasım 20, 2025 - 13:44
CHP’li Veli Ağbaba TBMM’de Malatya Yatırımlarını, Köprü Ücretlerini ve “Bant Daraltma” Uygulamasını Sert Sözlerle Eleştirdi


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2026 yılı bütçesi görüşülürken söz alan CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, hem Malatya’nın ulaştırma sorunlarını hem de kamu-özel iş birliği projeleri ile dijital alandaki kısıtlamaları gündeme taşıdı. Bakan Abdulkadir Uraloğlu’nun salonda bulunmadığını hatırlatan Ağbaba, “Umarım Karayolları Genel Müdürümüz, Bakan Yardımcılarımız vardır.” diyerek Malatya başlıklarını tek tek sıraladı.

“Malatya Çevre Yolu Altı Kez Rötar Yaptı, Hâlâ Bitmedi”
Ağbaba, Malatya’nın hâlâ tam anlamıyla bir çevre yoluna kavuşamadığını belirterek, “Bölge çevre yolu olmayan tek il Malatya herhâlde.” dedi. 28 Mayıs 2017’de temeli atılan Malatya Çevre Yolu’nun 2019 Ağustos’ta bitirileceğinin açıklandığını hatırlatarak, “2025 yılının sonuna geldik, yol hâlen bitirilmiş değil; şimdilik 6 rötarımız var.” ifadelerini kullandı.

Yolun 53 kilometrelik toplam uzunluğunun 38,5 kilometresinin bu yıl başında açıldığını belirten Ağbaba, “O yol da çok dar, çevre yoluna yakışmayan darlıkta.” değerlendirmesini yaptı. Kalan 15 kilometrelik bölüm için önce 2025 yıl sonu, ardından 2026 Haziran tarihinin telaffuz edildiğini hatırlatarak, “Her yıl yeni açıklamalarla yolun yapımı erteleniyor, bakalım daha ne zamana ertelenecek.” sözleriyle net takvim istedi.

Arapgir Yolu ve Tohma Köprüsü Talebi
Her bütçe görüşmesinde dile getirdiğini vurgulayan Veli Ağbaba, Arapgir–Malatya yolunun durumuna da dikkat çekti. “Arapgir sanki başka bir ülkenin yolu gibi, duble yol yapılmıyor, her yıl ölümlü kazalar oluyor.” diyen Ağbaba, yolun Kemaliye, Ağın, Erzincan bağlantısı için de kritik olduğunu vurguladı.

Yazıhan ile Akçadağ arasında, havaalanı yakınındaki Tohma Nehri üzerinde küçük bir köprü yapılması hâlinde Hekimhan, Arapgir, Arguvan ve Keban’dan gelenlerin Malatya şehir içine girmeden havaalanına ulaşabileceğini belirten Ağbaba, “Bereketli ve Tohma köyleri arasında küçük bir köprü hem ulaşımı rahatlatır hem de birbirine yakın akraba olan iki yakadaki köyleri 50 kilometrelik dolanma yükünden kurtarır.” dedi.

Hekimhan Kavşakları ve Doğanşehir Yolunda Aydınlatma İhtiyacı
Hekimhan’ın, güzergâhı üzerinde bulunduğu ilçe yolları içinde yan yolu, giriş kavşağı düşünülmemiş tek ilçe olduğunu söyleyen Ağbaba, “İlçe merkezi girişi belirsiz, ne göbek var ne ışık. Bu nedenle ölümlü kazalar yaşanıyor.” ifadeleriyle sinyalizasyonlu kavşak talep etti.

Malatya–Doğanşehir–Adıyaman hattının ticaretin en etkin hatlarından biri olduğunu ve ağır tonajlı tır trafiği taşıdığını hatırlatan Ağbaba, Erkenek’ten Yeşilyurt ve Cumhuriyet Örnek Köy’e kadar hiçbir aydınlatma bulunmadığını belirterek, “Savaklı–Doğanşehir–Merkez güzergâhında her yıl 3–4 trafik kazası oluyor.” dedi. Deprem sonrası TOKİ konutlarının teslim edildiği Doğanşehir’de köy yolları ve yeni yerleşim bağlantılarının da yapılmadığını, vatandaşların ulaşımda ciddi sorun yaşadığını dile getirdi.

“Hızlı Tren 2011’den Beri Sözde, Malatyalı Sivas’a Gidip Oradan Ankara’ya Biniyor”
Malatya–Elazığ–Diyarbakır hızlı tren projesine de değinen Ağbaba, “Her gelen bakan Malatya’ya hızlı tren sözü veriyor.” dedi. Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’nun Aralık 2023’te etüt proje çalışmalarının 2024’te tamamlanacağını söylediğini, Ekim 2024’te ise “Projeyi bitirdik, yatırım programına almaya gayret ediyoruz.” ifadesini kullandığını hatırlatan Ağbaba, “Siz bu cümleleri kullanan 6’ncı bakansınız ama ilk hemşehri bakansınız.” sözleriyle ironi yaptı.

“2011’den beri ‘Hızlı tren gelecek.’ denilip bir metre ray döşenmemiş bir şehrin milletvekiliyim.” diyen Ağbaba, gelinen noktayı “Malatyalılar Malatya’dan Sivas’a gidiyor, Sivas’tan hızlı trene binip Ankara’ya gidiyor; tam da size yakışan bir proje.” sözleriyle eleştirdi.

Malatya Havalimanı Terminali ve Uçuş Saatleri Eleştirisi
2,5 milyon kapasiteli Malatya Havalimanı terminal binasının ihalesinin 2020’de yapıldığını, temelinin 6 Şubat 2021’de atıldığını hatırlatan Ağbaba, “Şubat 2023’te tamamlanacağı belirtilmişti, 2025 yılının sonuna geldik, havalimanı da kuzey çevre yolu ve hızlı tren gibi bitirilemedi.” dedi. Terminal inşaatının bir an önce tamamlanması çağrısında bulundu.

Uçuş saatlerinde yaşanan sıkıntılara da değinen Ağbaba, “Eskiden 5 sefer vardı, şimdi biraz iyileştirildi ama uçağa binmek için sabah 03.00–04.00’te yola çıkmak gerekiyor. 05.40’ta kalkıyoruz, 23.50’de biniyoruz; Malatya uçakları işkence gibi.” ifadelerini kullandı. Depremden önce Antalya’ya direkt uçuş olduğunu, deprem sonrası seferlerin kaldırıldığını, İzmir’e aktarmasız uçuş bulmanın zor olduğunu belirterek, “Terminal var, yolcu var ama sefer yok.” dedi.

Beylerderesi Viyadüğü, Develi Yolu ve Aydınlatma Sorunları
Malatya’nın en büyük problemlerinden birinin trafik sıkışıklığı olduğunu söyleyen Ağbaba, özellikle Beylerderesi Viyadüğü üzerinde sabah ve akşam saatlerinde yoğunluk yaşandığını belirtti. “Allah korusun, orada bir arıza olsa Malatya’nın Adana’ya, İstanbul’a, Ankara’ya ulaşımı kopacak.” diyen Ağbaba, ikinci bir viyadük için planlanan çalışmaların hızlandırılmasını istedi.

Akçadağ–Develi hattında yeni yerleşim alanları ve TOKİ konutları nedeniyle yoğunlaşan trafikte de sık sık kaza yaşandığını belirten Ağbaba, yolun genişletilmesi ve aydınlatma yapılması gerektiğini söyledi.

“49 Mahallede Telefon Çekmiyor, Fırıncı Kavşağı Tam Bir Ölüm Kavşağı”
Malatya’nın çok sayıda köy ve mahallesinde cep telefonu ve internet erişiminde ciddi sorunlar yaşandığını belirten Veli Ağbaba, Arguvan, Akçadağ, Battalgazi, Darende, Doğanşehir, Hekimhan, Kuluncak, Kale, Pötürge, Doğanyol ve Yeşilyurt ilçelerinden uzun bir listeyi tutanaklara geçirdi. “Bu bölgelerde ne telefon çekiyor ne internet sağlıklı çalışıyor.” diyerek BTK ve ilgili birimlerden yatırım talep etti.

Malatya–Elazığ yolu üzerindeki Battalgazi–Fırıncı–Sincik–Kahta kavşağını “ölüm kavşağı” olarak nitelendiren Ağbaba, 50’ye yakın köyün bu kavşaktan ulaştığını ve sık sık kaza yaşandığını, acilen düzenlenmesi gerektiğini söyledi.

Çöşnük Kavşağı’ndan itibaren Malatya’ya girişte yol kalitesinin düştüğünü, sık sık kazalar yaşandığını belirten Ağbaba, bu kesimde yolun dört gidiş–dört gelişe çıkarılması çağrısında bulundu. Ayrıca, İnönü Üniversitesi–Beylerderesi arasındaki uzun alt geçitte aydınlatma yetersizliği nedeniyle kazalar olduğunu hatırlattı.

“Bant Daraltması Değil, CHP Daraltması; Açık Sansür”
Konuşmasının ikinci bölümünde dijital alandaki erişim kısıtlamalarına değinen Veli Ağbaba, “bant daraltma” uygulamasını sert ifadelerle eleştirdi. Özellikle Ekrem İmamoğlu ile ilgili süreçlerde sosyal medya platformlarına getirilen erişim kısıtlamalarını hatırlatan Ağbaba, “Ekrem İmamoğlu gözaltına alındığında X, TikTok, YouTube, Instagram, WhatsApp, Telegram’da 42 saat bant daraltması yaşandı.” dedi.

CHP İstanbul İl Başkanlığı binasının kayyum süreci ve İmamoğlu’nun yargılandığı davalarda da benzer biçimde saatler süren erişim kısıtları yaşandığını savunan Ağbaba, “Bu bant daraltması değil, CHP daraltması; açık bir sansürdür.” ifadesini kullandı. 6 Şubat depremleri sırasında da sosyal medyada erişim kısıtlaması yaşandığını hatırlatarak, “Millet can derdindeyken bant daraltması yapıldı.” dedi.

“Geçmeyen Araçtan Para Alan Tek Ülkeyiz, Millet Tabeladaki Dolar Kura Bakarak Araba Kullanıyor”
Kamu-özel iş birliği modeliyle yapılan köprü ve otoyol ücretlerine de değinen Ağbaba, “Bizim Türkiye’de yollar uzun, sabır kısa. Millet direksiyona değil tabelalardaki dolar kuruna bakarak araba kullanıyor.” dedi.

Özellikle Osmangazi, 1915 Çanakkale ve Yavuz Sultan Selim köprülerindeki geçiş ücretlerine dikkat çeken Ağbaba, “Geçmeyen araçtan para alan tek ülkeyiz. Ömründe Osmangazi’den geçme ihtimali olmayan insandan bile para alıyorsunuz.” diye konuştu.

“Vatandaş köprüye yaklaşırken navigasyona değil cüzdanına bakıyor, yakında krediyle köprüden geçmeye çalışacaklar.” sözleriyle fahiş ücretleri eleştiren Ağbaba, kamu-özel iş birliği modelini “milletin üzerindeki yük” olarak nitelendirdi.

Turkcell Yönetim Kurulu, Kartal İmam Hatip ve Nepotizm Tartışması
Konuşma sırasında AK Parti Ankara Milletvekili Orhan Yeğin ve AK Parti İzmir Milletvekili Yaşar Kırkpınar ile karşılıklı laf atmalar yaşandı. Ağbaba, kamu şirketlerindeki yönetim kurulu atamalarına tepki göstererek Turkcell yönetim kurulundaki isimleri gündeme getirdi.

Eski TBMM Başkanvekili Ayşe Nur Bahçekapılı’nın Turkcell yönetim kurulunda yer almasını, “Turkcell’le ne ilişkisi var, cep telefonunu açıp kapamasını biliyor.” sözleriyle eleştiren Ağbaba, “Siz de heyecanlanın, yakında eski milletvekili olarak siz de girebilirsiniz.” diyerek iktidar sıralarına seslendi.

Kartal İmam Hatip Lisesi üzerinden de nepotizm eleştirisi yapan Ağbaba, “Dünyanın en iyi okulu Kartal İmam Hatip. Ne Oxford ne Cambridge ne Boğaziçi; iş garantisi var, bürokrat olma garantisi var, yönetim kurulu üyesi olma garantisi var.” dedi.

Kendisine yöneltilen “belediyelerde akraba atamaları” eleştirilerine karşılık, “Bizim fukaralar belediyede taşerondan çöpe işçi sokmaya çalışıyor, sizinkiler yönetim kurulu üyesi yapıyorsunuz, bakan yardımcısı yapıyorsunuz; devleti babanızın çiftliği gibi yönetiyorsunuz.” ifadelerini kullandı. TRT’de canlı yayın çağrısı yaparak “Hodri meydan” diyen Ağbaba, iddiaların araştırılmasını istedi.

Ekrem İmamoğlu’nun internet siteleri ve sosyal medya hesaplarına yönelik erişim engellerini de göstererek, “Cumhurbaşkanlığı ofisi günlerce erişime engelli, Ekrem Bey’in hesabı engelleniyor. Bunun kimseye faydası yok, Türkiye’nin dünyadaki itibarını zedeliyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Komisyon Başkanı Orhan Erdem’in defalarca süre uyarısı yapmasının ardından Veli Ağbaba konuşmasını tamamladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI