Denizli Otizm Derneği Başkanı Dudu Karaman Dinç: “Uygulama Okullarında Öğretmenler Yılda Üç Kez Değişiyor, Çocuklarımız Eğitimden Kopuyor”
TBMM’de konuşan Denizli Otizm Derneği Başkanı Dudu Karaman Dinç, otizmli öğrencilerin uygulama okullarında istikrarlı eğitim alamadığını, bazı sınıflarda öğretmenlerin yılda üç kez değiştiğini söyledi. Dinç, havuz gibi özel imkânların kiraya verilmesi ve destek hizmetlerinin işlevsizleşmesi nedeniyle ailelerin ciddi mağduriyet yaşadığını belirtti.
Denizli Otizm Derneği Başkanı Dudu Karaman Dinç, TBMM Engelli Hakları İnceleme Komisyonundaki konuşmasında otizmli öğrencilerin eğitim ortamlarında karşılaştığı sorunlara dikkat çekti. Dinç, uygulama okullarındaki yüksek öğretmen sirkülasyonunun çocukların gelişimini doğrudan olumsuz etkilediğini belirterek, “Beş yılda on öğretmen değişen sınıflar var. Yılda üç kez öğretmeni değişen öğrencilerimiz var. Bu kadar sık değişimin olduğu hiçbir eğitim modeli sürdürülebilir değildir.” dedi.
“Öğretmen Değişimi Çocuğun Eğitimini Başlangıç Noktasına Geri Döndürüyor”
Dinç, özel gereksinimli çocuklar için düzenli öğretmen ilişkisi ve rutinlerin çok kritik olduğunu vurgulayarak, “Öğretmen her değiştiğinde çocukların davranışları, uyum süreçleri ve öğrenme düzenleri bozuluyor. Aileler her yıl yeniden başlıyormuş gibi mücadele veriyor.” ifadelerini kullandı.
“Hayırseverlerin Yaptığı Havuz Kiraya Verildi, Çocuklarımız Yararlanamıyor”
Dinç, Denizli’de otizmli öğrenciler için hayırsever katkısıyla yapılan okul havuzunun başka amaçlarla kiraya verilmesine tepki gösterdi. “Otizmli çocuklar için tasarlanmış bir havuzun kullanım hakkının dışarıya açılması kabul edilemez. Aileler bu imkânın kendi çocuklarına dahi sunulamadığını söylüyor.” dedi.
“Rehabilitasyon ve Okul Arasında Bağ Kurulamıyor”
Dinç, rehabilitasyon merkezleri ile okullar arasında eğitim bütünlüğünün sağlanamadığını ve modül takibinin çoğu zaman kâğıt üzerinde kaldığını belirtti. “Aileler seansların gerçek karşılığını alamıyor. Okuldaki eksikler rehabilitasyona, rehabilitasyondaki aksaklıklar okula yansıyor. Sonuçta çocuk yine eğitimden kopuyor.” şeklinde konuştu.
“Aileler Ekonomik ve Psikolojik Olarak Yıpranıyor”
Dinç, birçok ailenin ekonomik nedenlerle özel eğitim desteklerini sürdüremediğini, bazı annelerin çocuklarının eğitimi için iş yaşamını bırakmak zorunda kaldığını dile getirerek, “Devlette verilen hizmetler sınırlı, özelde verilen hizmetler ise çok maliyetli. Bu durum aileleri hem maddi hem duygusal olarak tüketiyor.” dedi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI