DEVA Partili Sadullah Kısacık Ulaştırma Bütçesinde Adana ve Bayburt’u Gündeme Taşıdı: “Adana Havalimanı’nı Aldınız, Bayburt Havalimanı Patates Deposuna Dönmesin”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşmelerinde söz alan DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Adana Milletvekili Sadullah Kısacık, 1937’den beri kullanılan Adana Havalimanı’nın kapatılarak Çukurova Havalimanı’na geçilmesini “Adana’nın rengini elinden almak” sözleriyle eleştirdi. Adana’nın Kayseri’ye bağlandığı Feke–Saimbeyli–Tufanbeyli hattındaki tehlikeli yol koşullarını ve bu güzergahta yaşanan ölümlü kazaları hatırlatan Kısacık, Bayburt-Gümüşhane Havalimanı ve Kop Tüneli’nin yıllardır tamamlanamamasını da “sahipsiz iller” vurgusuyla gündeme getirdi. Kısacık ayrıca, GSM operatörlerinin ücretlendirme ve internet kesme politikalarının denetlenmesini ve vatandaşın iletişim altyapısına güven duymasını sağlayacak adımlar atılmasını istedi.

Kasım 20, 2025 - 10:16
Kasım 20, 2025 - 13:40
DEVA Partili Sadullah Kısacık Ulaştırma Bütçesinde Adana ve Bayburt’u Gündeme Taşıdı: “Adana Havalimanı’nı Aldınız, Bayburt Havalimanı Patates Deposuna Dönmesin”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı, Parti Sözcüsü ve Adana Milletvekili Sadullah Kısacık söz aldı. Konuşmasında hem seçim bölgesi Adana’yı hem de Bayburt ve iletişim altyapısına dair başlıkları gündeme taşıyan Kısacık, Ulaştırma Bakanlığının bazı illere karşı “borçlu” olduğunu savundu.

“Adana Havalimanı’nı Elimizden Aldınız, Çukurova Havalimanı Fizibil Değil”
Kısacık, sözlerine 1937’den beri kullanılan Adana Havalimanı’nın devre dışı kalmasına tepki göstererek başladı. “Ulaştırma Bakanlığının Adana’ya büyük bir borcu var.” diyen Kısacık, “Siz ‘Her ile havalimanı yaptık.’ diye övünürken biz 1937’den beri sahip olduğumuz Adana Havalimanı’nı kaybettik.” ifadelerini kullandı.

Adana Havalimanı’nın kentin kültürüyle bütünleşmiş bir yapı olduğunu vurgulayan Kısacık, “Adana’ya has, Adana’yla bütünleşmiş bir havalimanıydı. Misafir geldiğinde kebabını yiyip beş dakika sonra uçağa yetişebildiği bir yerdi, şahsına münhasırdı.” dedi. Çukurova Havalimanı’nı “en fizibil olmayan proje” olarak nitelendiren Kısacık, “Adana gibi sanayi ve tarım merkezi bir il ile Mersin gibi turizm ve enerji yatırımı yoğun bir il kırsal değil ki ikisinin ortasına tek bir havalimanı sıkıştıralım.” değerlendirmesinde bulundu.

Yeni havalimanının Adana şehir merkezine yaklaşık 35–40 kilometre uzaklıkta olduğunu hatırlatan Kısacık, “Eskiden merkezdeki havalimanını alıp Mersin sınırına taşıdınız, Adanalı 35 kilometre, Mersinli de Tarsus’tan 40 kilometre yol gitmek zorunda.” dedi. Bu tercihin “siyasi hesaplara kurban edilmiş bir karar” olduğunu savundu.

“Adana Sahipsiz, İlçe Yollarında İki Araç Zor Geçiyor”
Kısacık, Adana’nın kırsal ilçelerini merkeze ve Kayseri’ye bağlayan kara yollarının standardına da dikkat çekti. Kozan’dan sonra Feke, Saimbeyli ve Tufanbeyli’yi Adana ve Kayseri’ye bağlayan güzergâhın hâlâ dar, riskli ve tek şerit olduğunu söyleyen Kısacık, “Bu yol aynı zamanda Adana’yı Kayseri’ye bağlayan yoldur ama inanın, iki araba zor geçer.” dedi.

Bu bölgede yaşanan ölümlü kazaları hatırlatan Kısacık, 6 Nisan 2023’te Saimbeyli–Feke yolunda 4 genç öğretmenin araçlarının üzerine kaya düşmesi sonucu hayatını kaybettiğini, 14 Kasım 2025’te aynı noktada benzer bir olay yaşandığını anlattı. “Başka illerde dağlar delinip tüneller yapılırken, Adana’da duble yoldan vazgeçtik, kaya düşmesi ve uçurumlarla dolu bir güzergahta yolculuk yapılıyor.” diyen Kısacık, Kozan–Mansurlu yolunun da yıllardır bitirilemediğini hatırlattı ve “Bu yol bölgenin hareketliliği için elzemdir, bir an önce tamamlanmalı.” çağrısında bulundu.

“Adana sahipsiz Sayın Bakanım.” diyen Kısacık, Ulaştırma Bakanlığının Adana’ya hem havalimanı hem de kara yolu yatırımları konusunda borcunu ödemesi gerektiğini ifade etti.

Bayburt ve Kop Tüneli: “Temeli Aynı Gün Atılan Havalimanları Arasında Uçurum Var”
Sadullah Kısacık, konuşmasında Bayburt ve Gümüşhane yatırımlarını da “sahipsiz iller” başlığı altında ele aldı. Bayburt’un iktidar partisinden milletvekili olmasına rağmen bazı projelerde geri kaldığını iddia eden Kısacık, Rize-Artvin Havalimanı ile Bayburt–Gümüşhane Havalimanı’nın temellerinin benzer dönemde atıldığını hatırlatarak, “Artvin-Rize Havalimanı’na uçaklar iniyor, Bayburt-Gümüşhane Havalimanı hâlâ bitmiş değil.” dedi.

“İki proje aynı anda başladı ama bugün birinde uçaklar inerken diğerinde pistler atıl durumda.” diyen Kısacık, Bayburtlu seçmenin kendisine bu durumu sitemle aktardığını söyledi.

Kop Tüneli için de benzer eleştiriler dile getiren Kısacık, uzun süredir tamamlanamayan tünelin akıbeti konusunda Bayburtlu hemşehrilerinin “Bolu Tüneli’ni patates deposu yapacaklar.” eleştirisini hatırlattığını aktardı. “Şimdi Bayburt’ta da ‘Kop Tüneli de patates, soğan deposu mu olacak?’ diye soranlar var.” sözleriyle tünelin bir an önce tamamlanması talebini iletti.

Operatörler ve İletişim Güveni: “Vatandaş Kendi Şebekesine Güvenmiyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının iletişim ve haberleşmeden de sorumlu olduğunu hatırlatan Kısacık, GSM operatörlerinin ücretlendirme ve fatura uygulamalarının denetlenmesi gerektiğini söyledi.

Bazı modem ve hatlarda gecikme nedeniyle yüksek “kesme–açma ücretleri” yansıtıldığını belirten Kısacık, “İki–üç gün gecikiyor, 200 lira ek ücret geliyor. Ne gelen var ne giden, sadece kalem oynuyor. Bu uygulamalar yasal mı, takip ediliyor mu?” sorusunu yöneltti.

Vatandaşların iletişim güvenliği konusundaki kaygılarına da dikkat çeken Kısacık, “Toplumda acayip bir dinlenme güdüsü var, herkes ‘Beni dinliyorlar.’ diye düşünüyor.” dedi.

Gündelik hayattan örnek vererek, “Vatandaş telefonla aramak yerine WhatsApp’tan arıyor. ‘Niye WhatsApp’tan arıyorsun?’ diye soruyoruz, ‘Öbür hat dinleniyor.’ diyor.” sözlerini aktardı. Bazı kamu kurumlarında da farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelindiğini belirten Kısacık, “İktidar Telegram kullanıyor, muhalefet WhatsApp kullanıyor; kimse kendi operatörüne, kendi altyapısına güvenmiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Kısacık, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının vatandaşın iletişimde gizlilik, güvenlik ve şeffaflık konularında endişelerini giderecek adımlar atması gerektiğini vurguladı: “Kendi vatandaşımız kendi operatörüne, kendi devletine güvensiz hissetmesin; bu algıyı ortadan kaldırmak zorundayız.”

Konuşmasını bütçenin ülkeye hayırlı olması temennisiyle tamamlayan DEVA Partili Sadullah Kısacık, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının hem ulaştırma hem haberleşme alanında bölgesel adalet, şeffaflık ve vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurguladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI