DEVA Partisi Kahramanmaraş Milletvekili İrfan Karatutlu: “Depremin merkezindeki Maraş’a hâlâ otoyol, hızlı tren ve tam kapasite bir havaalanı çok görülüyor”
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşülürken söz alan DEVA Partisi Kahramanmaraş Milletvekili Dr. İrfan Karatutlu, kentin deprem sonrası artan ihtiyaçlarına rağmen ulaştırma yatırımlarında geri planda bırakıldığını dile getirdi. Karatutlu, Türkoğlu–Nurdağı hattındaki yol standardını, Göksun çıkışında tünellerden sonra tek şeride düşen yolu, Pazarcık’ta şehir içinden geçen yoğun trafiği, Ilıca, Çağlayancerit ve Bertiz yollarının durumunu, Kahramanmaraş Havalimanı’ndaki yetersiz seferleri ve eksik ILS donanımını eleştirdi. Hızlı tren hattının yine Maraş’ın çevresinden geçirilmesine tepki gösteren Karatutlu, “Depremin merkezindeki bu şehrin pozitif ayrımcılığa, güvenli yollara ve doğrudan hızlı tren bağlantısına hakkı var.” ifadelerini kullandı.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesi görüşülürken DEVA Partisi Kahramanmaraş Milletvekili Dr. İrfan Karatutlu, söz alarak Kahramanmaraş’ın ulaştırma alanındaki kronik sorunlarını ve deprem sonrası artan ihtiyaçlarını anlattı. Karatutlu, Kahramanmaraş’ın demografik ve coğrafi büyüklüğüne rağmen ulaştırma projelerinde hak ettiği payı alamadığını vurguladı.
“Trabzon, Rize, Artvin’i Toplayın Bir Maraş Etmiyor”
Kahramanmaraş’ın nüfus ve yüz ölçümü açısından bölgesel ölçekte önemli bir kent olduğuna dikkat çeken Karatutlu, “Maraş 1 milyon 134 bin nüfuslu bir şehir. Sizin anlayacağınız şekilde söyleyeyim: Trabzon ile Rize’nin nüfusunu topladığınızda bir Maraş ediyor, hatta yüz ölçümünde Trabzon, Rize, üstüne bir de Artvin’i koyuyoruz ancak bir Maraş ediyor.” dedi.
Karatutlu, kentin tarihsel süreçte ulaştırma politikalarında geri plana itildiğini savunarak “Dulkadiroğlu Beyliği’nin merkezi olması nedeniyle Osmanlı döneminde yolları kasıtlı olarak uzaktan geçirildiğini” ileri sürdü. Cumhuriyet döneminde de benzer bir ihmal yaşandığını ifade eden Karatutlu, “Turgut Özal döneminde otoyol yapıldı, hat yine 50 kilometre öteden geçti. ‘Allah aşkına bir kavis verin de otoyol Maraş’a yaklaşsın.’ dedik, yapılmadı.” şeklinde konuştu.
“Türkoğlu–Nurdağı Arasında Otoyol Bağlantısı Değil, Köy Yolu Standardı Var”
Kahramanmaraş’ın otoyol bağlantısındaki eksikliklere dikkat çeken Karatutlu, özellikle Türkoğlu–Nurdağı hattındaki yolun standardını eleştirdi. “Bugün otoyol bağlantısı olmayan Türkoğlu–Nurdağı arasında 15 kilometrelik bir köy yolu standardını yaşarsınız Maraş’a geldiğinizde.” diyen Karatutlu, bu hattın hem deprem sonrası lojistik hem de günlük ulaşım için kritik durumda olduğunu kaydetti.
Karatutlu, Kahramanmaraş’ın güney ve kuzey çevre yollarına, şehir içinde ise 5–6 yeni battı-çıktıya acil ihtiyaç duyduğunu belirterek, “Depremle birlikte trafik felç durumda.” ifadesini kullandı.
“Göksun Tünellerinden Çıkınca Bir Anda Tek Şeride Düşüyorsunuz”
Göksun güzergâhındaki tünel yatırımlarına da değinen Karatutlu, “Göksun yolu yapıldı, 11 tünel var, Allah razı olsun.” sözleriyle yatırımı olumlu karşıladığını belirtti. Ancak tünellerin hemen ardından yol standardının düştüğünü söyleyen Karatutlu, “Göksun çıkışındaki tek şeritli yola ne demeli? Birden tünelden çıkıyorsunuz, tek şerit yola giriyorsunuz, böyle bir şey olmamalı.” dedi.
Karatutlu, bu bölgede iktidarın iki eski milletvekili arasında “Yol Elbistan’a mı gitsin, Göksun’a mı gitsin?” tartışmasının yaşandığını iddia ederek, “Beş yıldır bu çekişmenin, ‘Hızır mı olsun, Yunus mu olsun’ kavgasının bedelini biz ödüyoruz.” ifadesini kullandı.
“Pazarcık’ta Her Gün Kaza Oluyor, Çevre Yolu Hayatî İhtiyaç”
Kahramanmaraş’ta Pazarcık ilçesinin doğuyu Çukurova’ya bağlayan ana arter üzerinde yer aldığını hatırlatan Karatutlu, şehir içinden geçen yoğun trafikten kaynaklanan kazalara dikkat çekti. “Pazarcık’ta ilçe içinden geçirilen yollar nedeniyle her gün bir kaza olmakta ve gencecik çocuklarımız feda edilmekte.” diyen Karatutlu, yalnızca 5–10 kilometrelik bir çevre yoluyla bu riskin azaltılabileceğini belirtti.
İlçe Yolları İçin Bakanlığa Çağrı
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde kalan bazı ilçe yollarının da standardının düşük olduğunu dile getiren Karatutlu, “İl özel idaresi yok ama büyükşehir var, buna rağmen Ilıca, Çağlayancerit ve Bertiz yolları için Bakanlığın devreye girmesi lazım.” dedi. Bu güzergâhlarda yol düzenleme ve güvenlik yatırımlarına ihtiyaç olduğunu ifade etti.
“Maraş Havalimanı Var Ama Sefer Yok, ILS Yerine Sadece Localizer Takılmış”
Hava yolu ulaşımında Kahramanmaraş’ın çevre illere göre dezavantajlı olduğunu belirten Karatutlu, Kahramanmaraş Havalimanı’ndaki sefer sayısını ve teknik donanımı eleştirdi. “Seferleri düzgün olmayan, imkânı yetersiz bir havaalanımız var.” diyen Karatutlu, “ILS cihazı taktık denildi, baktık ki sadece localizer takılmış yani en düşüğün en düşüğü.” ifadelerini kullandı.
Karatutlu, AJet’in komşu illere düzenli seferler yaparken Kahramanmaraş’a uçmamasına tepki gösterdi. “AJet’in Adıyaman dâhil çevresindeki bütün illere İstanbul Sabiha Gökçen’den seferi varken olmayan tek il Kahramanmaraş’tır.” diyen Karatutlu, İstanbul Sabiha Gökçen’den Gaziantep’e 3, Kayseri’ye 4, Adana’ya 6, Adıyaman, Urfa, Malatya ve Sivas’a birer sefer bulunurken Kahramanmaraş’a hiç sefer planlanmamasının izah edilmesini istedi.
“Hızlı Tren Hattı Yine Maraş’ın Çevresinden Geçiyor”
Deprem bölgesindeki şehirler için hızlı tren hatlarının önemine işaret eden Karatutlu, Nurdağı üzerinden geçen hızlı tren hattının Kahramanmaraş’a doğrudan bağlanmamasını eleştirdi. “En önemli fantezimiz hızlı tren.” ifadesini kullanan Karatutlu, hızlı tren güzergâhının yine şehrin çevresinden geçtiğini belirterek şu soruyu yöneltti:
“Allah aşkına, 59 kilometrelik Nurdağı bağlantısı yapacağınıza 79 kilometrelik Antep bağlantısını niye yapmıyorsunuz? Niye iki şehri doğrudan hızlı trenle birbirine bağlamıyorsunuz?”
Karatutlu, Gaziantep’in raylı sistem için 100 kilometrelik yatırım aldığını hatırlatarak, “Eğer Gaziantep’e 100 kilometre raylı sistem veriyorsanız, 70 kilometre hızlı tren bağlantısını da Maraş’a verin. Bu şehrin buna hakkı var.” dedi.
“Depremin Merkezindeki Kahramanmaraş’a Pozitif Ayrımcılık Yapılmalı”
DEVA Partisi Kahramanmaraş Milletvekili Dr. İrfan Karatutlu, konuşmasının sonunda depremde en ağır hasarı alan illerden biri olan Kahramanmaraş’ın ulaştırma yatırımlarında öncelikli ele alınması gerektiğini vurguladı. “Kahramanmaraş depremde en çok hasar gören şehirlerden biridir, pozitif ayrımcılığa ihtiyacı var.” diyen Karatutlu, “Göksun yolu bizim için büyük bir lütuftur ama yetmez; çevre yolları, güvenli kavşaklar, hızlı tren, etkin hava yolu bağlantıları da şart.” ifadelerini kullandı.
Karatutlu, “Maraş’ın talepleri abartılı değil, bu şehrin hakkı. Depremin merkezindeki bir kente, ulaşımda da adalette de özel bir bakış gerekiyor.” sözleriyle ulaştırma projelerinde Kahramanmaraş’a öncelik tanınmasını istedi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI