İnegöl Belediyesi’nin Güneş Enerji Santrali MYO Öğrencilerine Uygulamalı Eğitim İmkânı Sundı

İnegöl Belediyesi’nin Güneş Enerji Santrali MYO Öğrencilerine Uygulamalı Eğitim İmkânı Sundı

Uludağ Üniversitesi İnegöl Meslek Yüksekokulu Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtım Bölümü öğrencileri, İnegöl Belediyesi tarafından Modern Hayvan Pazarı çatısında kurulan Güneş Enerji Sistemi’ni teknik gezi kapsamında ziyaret etti. Öğrenciler, enerji üretim süreçlerini yerinde inceleyerek yenilenebilir enerji teknolojileri hakkında uygulamalı bilgi edinme fırsatı buldu.

Haziran 23, 2026 - 11:11

Uludağ Üniversitesi İnegöl Meslek Yüksekokulu Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtım Bölümü öğrencileri, İnegöl Belediyesi’nin yenilenebilir enerji yatırımları arasında yer alan Modern Hayvan Pazarı Güneş Enerji Sistemi’ni (GES) teknik gezi kapsamında ziyaret etti. Öğrenciler, tesisin çalışma prensiplerini ve enerji üretim süreçlerini yerinde inceleyerek teorik bilgilerini saha uygulamalarıyla destekledi.

GES Projesi Yerinde Tanıtıldı

İnegöl Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü yetkililerinin rehberliğinde gerçekleştirilen ziyarette öğrencilere tesisin kurulum süreci, enerji üretim kapasitesi ve belediyeye sağladığı katkılar hakkında bilgi verildi. Teknik gezi sırasında öğrenciler, güneş panellerini drone destekli görüntülerle havadan inceleme fırsatı bulurken, sistemin önemli ekipmanlarından olan invertörleri de yakından gözlemledi.

“Çok Verimli Bir Gezi Oldu”

Uludağ Üniversitesi Elektrik Bölümü öğrencisi Furkan Can Ural, ziyaret kapsamında yaptığı açıklamada, “İnegöl Belediyesi’nin Hayvan Pazarı Güneş Enerji Sistemini incelemeye geldik. Yetkililerden bilgi aldık, bizi aydınlattılar. Drone ile sistemi hem yukarıdan inceledik hem de invertörleri inceleme ve yakından gözlemleme fırsatımız oldu. Çok verimli bir gezi oldu. Belediye Başkanımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

“Şehrin Yararına Bir Proje Olmuş”

Uludağ Üniversitesi İnegöl Meslek Yüksekokulu öğrencisi Barış Ali Balaban da teknik gezinin mesleki açıdan önemli kazanımlar sağladığını belirterek, “Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtım Bölümü olarak bugün belediyemizin yaptığı güneş enerji sistemi projesini incelemeye geldik. Burada üretilen enerjinin belediyenin abonelerinin ihtiyacını karşıladığını öğrendik. Şehrin yararına bir proje olmuş. Böyle güzel bir proje yapıldığı için Belediye Başkanımıza ve Belediyemize teşekkür ediyorum.” dedi.

Öğrenciler, ziyaretin yenilenebilir enerji teknolojilerini yakından tanımaları ve sektörde kullanılan sistemleri sahada görmeleri açısından önemli bir deneyim sunduğunu ifade etti.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI