İstanbul Park'ta yönetim krizi büyüyor: TOSFED devreye girmeye hazırlanıyor

Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapan İstanbul Park pisti, tartışmalı ihale süreci, mahkeme kararları ve tahliyelerle gündemde. Pist yönetiminin Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’na (TOSFED) devredilmesi ihtimali giderek güçleniyor.

Haziran 5, 2025 - 09:23
İstanbul Park'ta yönetim krizi büyüyor: TOSFED devreye girmeye hazırlanıyor


İstanbul Park’taki belirsizlik devam ediyor
Türkiye’nin tek Formula 1 pisti olan İstanbul Park, aylardır süren yönetim kriziyle kamuoyunun gündeminde kalmaya devam ediyor. Yaklaşık 160 milyon dolarlık yatırımla 2003 yılında inşa edilen tesis, ihale süreçleri ve yargı kararları nedeniyle kullanım dışı kalma tehlikesiyle karşı karşıya. Son gelişmeler doğrultusunda pistin mülkiyetinin Gençlik ve Spor Bakanlığı’na devredileceği ve yönetimin Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’na (TOSFED) bırakılacağı konuşuluyor.

Tartışmalı ihale ve iptal edilen süreç
İstanbul Park’ın işletmesi için 2024 yılının Şubat ayında düzenlenmek istenen ihalede yer alan 'bir ay içinde Formula 1 yarışlarını garanti etme' şartı, süreci baştan zorlaştırdı. Bu madde, çok sayıda şirketin ihaleden çekilmesine neden oldu. 2 Nisan tarihinde gerçekleştirilen ihaleye yalnızca Can Holding’e bağlı Can Bilim Eğitim firması katıldı. Bu firma, 117,8 milyon dolarlık teklifle pistin 30 yıl süreyle işletme hakkını kazandı.

Eski kiracı Intercity, ihaleye katılmadı ve şartnameye itiraz edeceğini duyurdu. İhale sonucunda teminat mektubunun geçerliliği hakkında ciddi soru işaretleri oluştu. Mektubun, resmi olmayan bir sigorta şirketinden alındığı ve sahte olabileceği iddiaları gündeme geldi. Bu gelişmeler üzerine Intercity’nin sahibi Vural Ak’ın açtığı dava sonucu, İstanbul 11. İdare Mahkemesi tüm ihale işlemlerini iptal etti. Danıştay da kararı onayladı.

Pist tahliye edildi, yeni model gündemde
Mahkeme kararının ardından Lale Cander’in şirketi yaklaşık 1 yıl sonra tesisten tahliye edildi. Pist mülkiyetinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan alınıp Gençlik ve Spor Bakanlığı’na devredileceği belirtildi. Yeni yönetim modelinde TOSFED’in işletmeyi üstleneceği iddiaları öne çıkıyor. TOSFED, süreci başından beri yakından izliyordu.

Pistin eski işletmecisi Vural Ak, yaşananlara sert tepki gösterdi. Ak, İstanbul Park’ın büyük yatırımlarla bugüne kadar getirildiğini ancak son bir yılda elektrik ve su kesintileriyle, organizasyon eksikliği nedeniyle pistin bakımsız hale geldiğini savundu. Tesiste kamu kaynağı kullanıldığını hatırlatan Ak, yönetimin liyakat esasına göre belirlenmesi gerektiğini vurguladı.

2026 Formula 1 takvimi riske girdi
Tüm bu gelişmeler, İstanbul Park’ın yeniden Formula 1 takvimine dahil edilme ihtimalini zayıflatıyor. F1 CEO’su Stefano Domenicali, 2026 sezonunda yaklaşık 24 yarışlık bir program öngördüklerini belirtmişti. Ancak yaşanan hukuki ve idari belirsizlikler, İstanbul’un F1 takvimine dönüşünü zorlaştırıyor. Dünya genelinde takvime girmek isteyen çok sayıda pist bulunduğu biliniyor.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI