İYİ Parti İzmir Milletvekili Hüsmen Kırkpınar: “İzmir’e ayrılan ödenekle ne metro yapılır ne çevre yolu tamamlanır”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuşan İYİ Parti İzmir Milletvekili Hüsmen Kırkpınar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesinde İzmir’e ayrılan kaynakların kritik projeleri karşılamadığını söyledi. Halkapınar–Otogar metrosu için 2025 bütçesinde sadece 3 bin lira ayrıldığını belirten Kırkpınar, raylı sistemlerin ertelenmesi, hızlı tren hattındaki gecikmeler, otoyol geçiş ücretleri ve trafik cezalarında öngörülen yüksek gelir hedeflerine dikkat çekti. AJet uygulamalarının yolcu mağduriyetine yol açtığını vurgulayan Kırkpınar, Elazığ Maden’deki tarihî PTT binasının yeniden yapılması için çağrıda bulundu.

Kasım 20, 2025 - 10:19
Kasım 20, 2025 - 14:57
İYİ Parti İzmir Milletvekili Hüsmen Kırkpınar: “İzmir’e ayrılan ödenekle ne metro yapılır ne çevre yolu tamamlanır”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu görüşmelerinde İYİ Parti İzmir Milletvekili Hüsmen Kırkpınar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesinin İzmir’e yönelik yatırımlarda yetersiz kaldığını söyledi. İzmir Bölge Müdürlüğü döneminde yapılan çalışmalara atıf yaparak Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na teşekkür eden Kırkpınar, “Bugün geldiğimiz tabloda İzmir’in payı kabul edilebilir seviyede değildir.” dedi.

“3 bin liralık ödenekle metro yapılamaz”
Kırkpınar, İzmir’in en acil yatırımları arasında yer alan Halkapınar–Otogar metro hattına dikkat çekerek, “Toplam proje tutarı 17,6 milyon lira olan hatta 2025 için sadece 3 bin lira ayrıldı. Bu yaklaşım İzmir’in ulaşım sorunlarını çözemez.” ifadelerini kullandı.

Aliağa–Menemen–Cumaovası–Selçuk hattı ile çevre yolu ödeneklerinin de tamamlamaya yetmeyeceğini belirten Kırkpınar, Torbalı–Ödemiş–Çatal hattının 2028’e ertelenmesini raylı sistem ihtiyacının ertelenmesi olarak değerlendirdi.

Ankara–İzmir Hızlı Tren Projesi için ayrıntılı açıklama talebi
Kırkpınar, 2013’te temeli atılan Ankara–İzmir hızlı tren projesinin fiziki ilerleme oranının net biçimde açıklanmasını isteyerek, “Gecikmelerin nedenleri nedir? Kaç kilometre ray döşendi, altyapı ne kadar tamamlandı, bugüne kadar yapılan harcama hangi aşamaya karşılık geliyor?” sorularını yöneltti.

“Geçiş ücretleri vatandaşı zorluyor, yollar boş kalıyor”
İzmir’deki otoyol geçiş ücretlerine de değinen Kırkpınar, Menemen–Aliağa–Çandarlı Otoyolu’nda otomobil geçiş ücretinin 165 liradan başladığını hatırlatarak, “5’inci sınıf taşıtlarda 530 lirayı bulan ücretler nedeniyle yol boş, devlet ise garanti gereği ödeme yapıyor. Geçiş ücretleri makul seviyeye çekilmelidir.” dedi.

Trafik cezası hedefi eleştirildi
Bütçede öngörülen 93 milyar 241 milyon liralık trafik cezası geliriyi hatırlatan Kırkpınar, bu tutarın birçok bakanlığın bütçesinin üzerinde olmasına dikkat çekerek, “2026, vatandaş için ceza yılı olacaktır.” değerlendirmesinde bulundu.

AJet için yolcu hakları çağrısı
AJet’in bilet değişikliği ve iptallerde yolcuları mağdur ettiğini belirten Kırkpınar, “Yalnızca cüzzi iade sunuluyor, açığa alma hakkı verilmiyor, değişikliklerde fahiş ücret isteniyor. Bakanlık bu keyfî uygulamaya müdahale etmelidir.” dedi.

Elazığ Maden PTT binası hatırlatması
Kırkpınar, deprem nedeniyle yıkılan Maden ilçesindeki tarihî PTT binasının yeniden yapılması çağrısında bulunarak, “Bu bina yalnızca bir yapı değil, kent hafızasının korunması ve ilçe merkezinin canlı kalması için gereklidir.” ifadelerini kullandı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI