İzmir Büyükşehir Belediyesi Şirinyer Parkı’nı yenileyerek Bucalılara daha güvenli ve yeşil bir yaşam alanı kazandırıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca’daki Şirinyer Parkı’nda kapsamlı yenileme çalışmalarını sürdürüyor. İşgal niteliğindeki alanların tahliye edilmesinin ardından yeşil doku güçlendirilirken sosyal donatı alanları da yenileniyor. Kurakçıl peyzaj uygulamaları ve sürdürülebilir düzenlemelerle parkın yeniden kent yaşamının önemli buluşma noktalarından biri haline getirilmesi hedefleniyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca’nın simge yeşil alanlarından Şirinyer Parkı’nda kapsamlı yenileme çalışması başlattı. Vatandaşların parkı daha temiz, güvenli ve verimli şekilde kullanabilmesi amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında ilk olarak park içerisindeki işgal niteliğindeki işletmelerin tahliyesine başlandı. Tahliye sürecinin ardından Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı ekipleri yaklaşık 4 bin 500 metrekarelik alanda bakım ve düzenleme çalışmalarını hızlandırdı.
Yeşil Doku Güçlendiriliyor
Ağaç budama çalışmalarının tamamlandığını belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı Güney Alanlar Şefi Sinan Alagöz, “Başkanımız Cemil Tugay’ın talimatıyla parkı yenilemek ve eski değerine kavuşturmak için kapsamlı bir çalışma başlattık. Budama çalışmalarımızı tamamladık. Parka daha estetik ve çağdaş bir görünüm kazandırmak amacıyla zemin düzenlemeleri gerçekleştirdik” dedi.
Park içerisinde işgal niteliği taşıyan yaklaşık 10 alan bulunduğunu aktaran Alagöz, “Bunların 7’si tahliye edildi. Kalan alanlarla ilgili yasal süreçler devam ediyor. Bu süreçlerin de tamamlanmasıyla birlikte parkı tamamen halkın kullanımına açacağız” ifadelerini kullandı.
Atıl Havuz Alanında Kurakçıl Peyzaj Uygulaması
Uzun süredir kullanılmayan havuz alanının yeni bir tasarımla değerlendirildiğini kaydeden Sinan Alagöz, “Parkın orta bölümünde daha önce küçük bir havuz bulunuyordu. İklim krizinin etkilerini göz önünde bulundurarak sürdürülebilir park anlayışı doğrultusunda bu alanda kurakçıl peyzaj uygulamalarını hayata geçirdik” diye konuştu.
Alagöz, “Su tüketimini azaltan kurakçıl bitki türlerini tercih ederek hem su tasarrufu sağladık hem de alanın doğal dokusuyla uyumlu bir peyzaj oluşturduk. Ağaçlandırma ve çimlendirme çalışmalarımız sürüyor. Ayrıca parkın yapım ve yenileme çalışmalarının bir bölümünde kendi üretimimiz olan kompostları kullanarak sürdürülebilirlik hedefimize katkı sağladık” açıklamasında bulundu.
Kent Yaşamının Buluşma Noktası Olacak
Şirinyer Parkı’nın Buca’nın en yoğun kullanılan kamusal alanlarından biri olduğunu vurgulayan Alagöz, “Buca’da yaşayan vatandaşlarımızın büyük bölümü bu parkı aktif olarak kullanıyor. Metro çıkışına yakın konumu ve pazar alanına komşu olması nedeniyle gün boyunca yoğun bir yaya sirkülasyonuna sahip. Bu nedenle parkı, geçmişte olduğu gibi yeniden kent yaşamının önemli buluşma noktalarından biri haline getirmeyi amaçlıyoruz” dedi.
Vatandaşların daha rahat, güvenli ve konforlu şekilde kullanabileceği bir alan oluşturmak için çalıştıklarını belirten Alagöz, “Hedefimiz, daha yeşil bir İzmir için sürdürülebilir park anlayışını yaygınlaştırmak ve kentimize uzun yıllar hizmet edecek yaşam alanları kazandırmak” ifadelerini kullandı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI