MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy: “Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı Türkiye’nin küresel lojistik omurgası olmalıdır”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda konuşan MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesini değerlendirerek Adana’nın lojistik kapasitesini güçlendirecek Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı, Pozantı–Ceyhan otoyolu, güney çevre yolu, OSB raylı sistem hattı ve Adana’nın hava ulaşımında bölgesel merkez olması için kritik projeleri anlattı. Ersoy, “Bu yatırımlar tercih değil zorunluluktur.” ifadelerini kullanarak projelerin öncelikli yatırım programına alınmasını talep etti.

Kasım 20, 2025 - 10:18
Kasım 20, 2025 - 14:43
MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy: “Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı Türkiye’nin küresel lojistik omurgası olmalıdır”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesi görüşülürken MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy, Türkiye’nin ulaştırma politikalarının yalnızca teknik projeler değil, ekonomik vizyon ve stratejik egemenlik başlığı olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Ersoy, ulaştırma bütçesinin “Türkiye’nin geleceğini inşa eden bir vizyon belgesi” niteliğinde olduğunu ifade etti.

Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı Vurgusu
Ersoy, Adana’da planlanan Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanının ulusal ölçekte stratejik önem taşıdığını belirterek, “Bu liman yalnızca bölgesel bir yatırım değil, Basra Körfezi’ni Akdeniz’e, Orta Doğu’yu Avrupa’ya bağlayacak bir merkez niteliği taşımaktadır.” dedi. Limanın Kalkınma Yolu Projesiyle bütünleşmesinin Türkiye’yi küresel lojistik ağda güçlü bir konuma taşıyacağını vurguladı.

Ersoy, “Bu proje artık bir tercih değil, zorunluluktur.” ifadeleriyle limanın yatırım programına öncelikli olarak alınması çağrısında bulundu.

Pozantı–Ceyhan Otoyolu Stratejik Bir Koridor
Ersoy, İç Anadolu’dan Doğu Akdeniz limanlarına uzanan Pozantı–Ceyhan otoyolunun tamamlanmasının ekonomik akış için kritik olduğunu belirtti. “Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Ceyhan’ın üretim damarlarını birbirine bağlayan bu hattın tamamlanması ihracat süresini kısaltacaktır.” dedi.

Ersoy, bu güzergâhın lojistik maliyetleri düşüreceğini ve Doğu Akdeniz’i bir üretim ve ticaret eksenine dönüştüreceğini ifade etti.

Adana’da Trafik Yükü ve Güney Çevre Yolu
Adana’da D-400 hattının taşıdığı ağır trafik yüküne dikkat çeken Ersoy, güney kuşak çevre yolunun tamamlanması gerektiğini belirtti. “Bu yol teknik bir düzenleme olmanın ötesinde sanayi bölgelerini liman ve otoyol bağlantılarıyla bütünleştirecek, şehrin sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğine nefes aldıracaktır.” dedi.

“Çukurova Havalimanı bölgesel ticaretin kaldıraç noktası olmalı”
Çukurova Uluslararası Havalimanının faaliyete geçmesinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Ersoy, ikinci aşamanın bölgesel ticaret açısından stratejik değer yaratmak olduğunu söyledi. “Adana–Irak direkt uçuşlarının başlatılması Türkiye’nin Orta Doğu pazarlarına erişimini kolaylaştıracaktır.” diye konuştu.

Adana OSB Raylı Sistem Hattı ve Kuzey–Güney Ticaret Hattı
Ersoy, Adana OSB’nin raylı sistemle entegre edilmesinin çevreci ve güvenli ulaşım sağlayacağını açıkladı. Ayrıca Adana–Kayseri–Samsun lojistik koridorunun Türkiye’nin kuzey-güney ticaret entegrasyonunda kilit bir rol oynayacağını belirtti.

“Bu hat tamamlandığında Samsun’dan çıkan bir yük, Adana üzerinden Akdeniz’e ve oradan Basra Körfezi’ne ulaşabilecektir.” diyen Ersoy, bunun Türkiye’nin lojistik bağımsızlığı için tarihi bir adım olacağını ifade etti.

Ersoy, ulaştırma yatırımlarının bölgesel adalet ve millî öncelikler çerçevesinde sürdürülmesi gerektiğini söyleyerek konuşmasını tamamladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI