MHP Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk: “Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabı durdu, şehir hastanesi açılmadan çözüme kavuşması zorunlu”
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda konuşan MHP Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk, Ordu’da 26 karayolu projesinin devam ettiğini ancak Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabında ilerleme sağlanamadığını belirtti. Şanlıtürk, Melet ve Karapınar viyadüklerinde üç yıldır kayda değer ilerleme olmadığını, şehir hastanesi açıldığında ulaşımın tamamen kilitleneceğini söyledi. Telefon ve internet altyapısından balıkçı barınaklarının temizliğine, Fatsa çevre yolundan kırsaldaki ara yolların asfalt ihtiyacına kadar birçok başlıkta acil kaynak talep etti.
Milliyetçi Hareket Partisi Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçe görüşmelerinde Ordu’nun devam eden projelerine ilişkin ayrıntılı değerlendirmelerde bulundu. Şanlıtürk, Bakanlığın Ordu’da bugüne kadar tamamladığı yatırımlar için teşekkür ederken, özellikle çevre yolu ve kıyı koruma projelerinde kritik aksaklıklar yaşandığını söyledi.
“Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabı üç yıldır ilerlemiyor”
Şanlıtürk, çevre yolunun kent içi trafiğin en önemli çözüm başlığı olduğunu ancak ikinci etabın adeta durduğunu vurguladı. “1.800 metre uzunluğundaki Melet Viyadüğü’nün bağlantısı seçimlerden önce tamamlanacaktı ancak ödenek çıkmadığı için yapılamadı. Karapınar Viyadüğü’nün ayaklarının bir kısmı tamamlandı, üç yıldır tek bir çivi dahi çakılmadı.” dedi.
Şehir hastanesi uyarısı: “Yollar tamamlanmadan açılırsa trafik tamamen kilitlenecek”
Ordu Şehir Hastanesi’nin 2026’nın ilk çeyreğinde hizmete açılacağını hatırlatan Şanlıtürk, bağlantı yollarındaki yetersizliğe dikkat çekti. “Günlük 10 binin üzerinde muayene planlanan bu hastaneye 70 bin araç giriş çıkışı olacak. Bir tarafta çevre yolu yok, diğer tarafta imar yolu yok. Ordu trafiği bugünkü hâliyle bile kilitken şehir hastanesi açılırsa tamamen durur.” ifadelerini kullandı.
Kara yollarındaki diğer projeler de gecikiyor
Ordu-Kabadüz-Çambaşı, Ordu-Gölköy, Kumru-Niksar, Korgan-Niksar ve Ünye-Akkuş-Niksar yollarında da ilerlemenin çok yavaş olduğunu belirten Şanlıtürk, “Bazıları ağır aksak gidiyor, bazıları tamamen durmuş durumda. Ekonominin, turizmin ve ulaşımın açılması için bu yolların bitirilmesi şart.” dedi.
Ara yollar için sıcak asfalt talebi
Ulubey-Sarpdere, Kumru-Korgan, Aybastı-Gölköy ve Ünye-Kumru güzergâhlarında sathi kaplama yolların genişletilmeden sıcak asfaltla güçlendirilmesi hâlinde bölgedeki ulaşımın rahatlayacağını belirten Şanlıtürk, BSK miktarının artırılmasını istedi.
“Fatsa çevre yolu artık bölge sorunu hâline geldi”
Şanlıtürk, Fatsa çevre yolu trafiğinin Doğu Karadeniz için kilit nokta olduğunu ifade ederek, projenin acilen yeniden ele alınması gerektiğini söyledi.
Balıkçı barınaklarında acil temizlik ve yenileme ihtiyacı
Ordu’daki balıkçı barınaklarının doluluk nedeniyle kullanılamaz durumda olduğunu belirten Şanlıtürk, “463 teknenin çekileceği yer yok, barınakların içi dolmuş durumda. Gülyalı, Kumbaşı, Kacalı, Kışlaönü, Medreseönü ve Ünye barınaklarının temizliği vakit kaybetmeden yapılmalı.” diye konuştu. Gülyalı Balıkçı Barınağı’nın büyütülmesi talebinin de 2026 programına alınmasını istedi.
Samsun-Sarp demiryolu ve iletişim altyapısı
Samsun-Sarp demiryolu projesinin hızlandırılmasını isteyen Şanlıtürk, özellikle yüksek kotlu ilçelerde GSM ve internet erişiminin ciddi problem oluşturduğunu belirtti. “Çamaş, Çatalpınar, Kabataş, Kabadüz, Çaybaşı, Akkuş… Bu ilçelerimizde internet neredeyse yok. Ordu’nun merkez stadyumunun içinde bile telefon çekmiyor.” dedi.
Kıyı erozyonuna karşı dalgakıran talebi
Ünye Gölevi, Fatsa Ilıca Sapağı, Altınordu Cumhuriyet Mahallesi ve Gülyalı Turnasuyu’nda deniz taşkınları nedeniyle sahilin zarar gördüğünü belirten Şanlıtürk, “Projeleri hazır bekleyen dalgakıranların yapılması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.
Uysal, Ünye Limanı’nın belediye kiralamasından çıkarılarak Bakanlık bünyesine alınması hâlinde bölge ekonomisinin önemli ölçüde güçleneceğini de sözlerine ekledi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI