MHP’li Ertuğrul Gazi Konal: “Ulaştırma Bakanlığına yıldızlı pekiyi veriyoruz ama Giresun ancak 2 alabiliyor, Güney Çevre Yolu ve dal-çık acilen yapılmalı”

TBMM Genel Kurulunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi üzerine MHP Grubu adına konuşan Giresun Milletvekili Ertuğrul Gazi Konal, Türkiye’nin son yıllarda ulaştırma ve haberleşme alanında 300 milyar doları aşan yatırımla dünya ölçeğinde projelere imza attığını belirterek Bakanlığa “Anadolu ve Türk dünyasını kapsayan vizyon projeleriyle yıldızlı pekiyi” notu verdiklerini söyledi. Ancak Giresun özelinde tabloya dikkat çeken Konal, “Karadeniz Sahil Yolu, Ordu-Giresun Havalimanı ve Eğribel Tüneli dışında ‘sadece Giresun için bitmiş büyük bir proje’ gösteremiyoruz.” dedi. Trabzon ve Rize başta olmak üzere milyonlarca Karadenizlinin memlekete dönüşte Giresun içinden geçmek zorunda kaldığını hatırlatan MHP’li vekil, Güney Çevre Yolu ve Giresun şehir içi dal-çık projesinin bir an önce tamamlanmasını talep etti; “Trabzonlu, Rizeli, Artvinli, Gümüşhaneli hemşehrilerim adına da bu çağrıyı yapıyorum, biz Giresunlular da ağaç kovuğundan çıkma değiliz.” ifadelerini kullandı.

Aralık 11, 2025 - 10:16
Aralık 11, 2025 - 13:00
MHP’li Ertuğrul Gazi Konal: “Ulaştırma Bakanlığına yıldızlı pekiyi veriyoruz ama Giresun ancak 2 alabiliyor, Güney Çevre Yolu ve dal-çık acilen yapılmalı”


Türkiye Büyük Millet Meclisinde 2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ve 2024 Yılı Kesin Hesap Kanunu Teklifi görüşmeleri kapsamında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi ele alınırken, Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz alan MHP Giresun Milletvekili Ertuğrul Gazi Konal, Türkiye’nin ulaştırma hamlelerini ve Giresun’un beklentilerini Genel Kurulda dile getirdi.

Konal, konuşmasına bütçenin önemini vurgulayarak başladı:
Bütçe, devlet aklının hedeflerini gösteren bir irade belgesidir. Biz sadece rakamlara değil, millî kalkınmaya, milletimizin hayatına dokunan sonuçlara ve uzun vadeli devlet çıkarlarına bakıyoruz.

Türkiye’nin son yıllarda ulaştırma ve haberleşme alanında ciddi bir atılım gerçekleştirdiğini söyleyen Konal, “Bu dönemde ulaştırmaya yapılan toplam 300 milyar dolarlık yatırım, ülkemizin üretim kapasitesine ve jeopolitik gücüne yapılmış bir istikbal yatırımıdır.” dedi.

“Osmangazi’den Eğribel’e, 2.251 kilometrelik hızlı tren ağına kadar büyük bir atılım var”

Kara yollarında bölünmüş yol uzunluğunun 30 bin kilometreye, tünel uzunluğunun 830 kilometreye ulaştığını hatırlatan Konal, Osmangazi, Yavuz Sultan Selim, 1915 Çanakkale, Avrasya Tüneli ve Karadeniz’de Zigana, Ovit, Eğribel gibi projeleri “mühendislik kapasitesinin nişaneleri” olarak tanımladı.

Demir yolunda 2.251 kilometrelik hızlı tren hattının inşa edildiğini, mevcut ağın da modernize edildiğini belirten MHP’li vekil, hava yolunda aktif havalimanı sayısının 58’e, yıllık yolcu sayısının 230 milyona, denizcilikte ise liman sayısının 217’ye, tersane sayısının 85’e çıktığını kaydetti.

Konal, bilgi ve iletişim teknolojilerinde de yerli uydular ve dijital altyapı projeleriyle Türkiye’nin uzayda ve siber alanda etkinliğini artırma hedefini desteklediklerini söyleyerek, BTK’nin ve uydu projelerinin stratejik önemine dikkat çekti.

“PTT yeniden kamu iktisadi teşebbüsü statüsüne dönmeli, eşit işe eşit ücret sağlanmalı”

Konuşmasının bir bölümünde PTT’nin kurumsal yapısı ve personel rejimine değinen Konal, kurumun Türkiye Varlık Fonundan çıkarılarak yeniden genel bütçeden pay alan KİT statüsüne dönmesi gerektiğini söyledi.

PTT’nin organizasyon yapısı gözden geçirilmeli, tek tip personel istihdam modeline geçilmelidir. Aynı işi yapan kamu çalışanları arasında ciddi ücret farkları vardır. Eşit işe eşit ücret artık ertelenemez bir zorunluluktur.” diyen MHP’li vekil, personel yetersizliği nedeniyle postacıdan gişe memuruna kadar çalışanların ağır iş yükü altında olduğunu belirtti ve kadrolu personel alımlarının hızlandırılması çağrısında bulundu.

399 sayılı KHK kapsamında çalışan personelin geçişlerinin “isteğe bağlı, adil ve hak kaybı olmadan yapılması gerektiğini” ifade etti.

“Genel tabloya 5 üzerinden yıldızlı pekiyi, Giresun’a ise 2 geçer not”

Konal, Cumhur İttifakı milletvekili olarak Ulaştırma Bakanlığının vizyon projeleriyle Avrupa ve dünyada saygın bir noktaya geldiğini, “Anadolu ve Türk dünyasını kapsayan projeleriyle yıldızlı pekiyi hak ettiğini” söyledi:

Bugün bir karne verilecekse, Ulaştırma Bakanlığımız Anadolu’ya ve hatta Türk dünyasına uzanan projeleriyle yıldızlı pekiyi hak etmiştir. Emeği geçen tüm bakanlarımızı ve bürokratlarımızı tebrik ediyorum.

Ancak, kendi seçim bölgesi Giresun açısından tabloya bakınca notun aynı olamayacağını vurgulayan Konal, şu tespitte bulundu:

Bir Giresun Milletvekili olarak söylemem gerekir ki; Giresun özelinde baktığımızda bu karne 5 değil, ancak 2 geçer not alabilir. Karadeniz Sahil Yolu, Ordu ile ortak havaalanımız ve bizi İç Anadolu’ya bağlayan Eğribel Tüneli haricinde, sadece Giresun ve Giresunlular için ‘şu büyük projeyi yaptık ve bitirdik’ diyebileceğimiz bir eser göremiyoruz.

“Bakanlığın Giresun’a en büyük projesi Uzuncakum Balıkçı Barınağı; teşekkür ederiz ama yetmez”

Bakanlığın Giresun’a bugüne kadar sağladığı en büyük projenin, önceki dönemde başlatılan ve hâlen yapımı süren Giresun Uzuncakum Balıkçı Barınağı ve marina projesi olduğunu belirten Konal, “Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz ancak Giresun’un ulaştırma ihtiyaçları bunla sınırlı değil.” dedi.

Eski projelerin hızla tamamlanabildiğini gösteren örnekler veren Konal, 2020’de Giresun Dereli’de yaşanan sel felaketinden sonra dönemin Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun talimatlarıyla “on yılda bitmeyen yolun on günde tamamlandığını” hatırlattı:

On yıldır bitmeyen Dereli yolumuz sel felaketi sonrası on günde bitirilebildiyse, talep edildiğinde ve irade konduğunda Bakanlığın neler yapabildiğini hepimiz gördük.

Geçtiğimiz günlerde vefat eden eski AK Parti Giresun Milletvekili Cemal Öztürk’ün cenazesine devlet erkanının katılımı için Çanakçı yollarında iki günde yapılan düzenlemeleri de örnek veren Konal, “Demek ki istenirse Giresun’un yolları birkaç günde toparlanabiliyor.” sözleriyle eşitsizliği ima etti.

“Dört büyükler nasıl Anadolu takımlarını eziyorsa, bazı iller de diğer şehirleri gölgede bırakıyor”

Konal, ulaştırma yatırımlarındaki dengesizliği Türk futboluna benzeterek şöyle konuştu:

Nasıl Avrupa’da yalnızca Türkiye’nin dört büyük takımının başarıları görünürse, Ulaştırma Bakanlığımızın da bazı bölgelerdeki vizyon projeleri göze çarpıyor ama birçok Anadolu kenti ulaştırmada kümede kalma mücadelesi veriyor. Bölge müdürlüklerinin gölgesinde kalan illerimizin derdi bir türlü bitmiyor.

Bu çerçevede Giresun ölçeğindeki şehirlerin projelerinin, “etraftaki dev şantiyelerin atık malzemeleriyle bile çözülebileceğini” söyleyen Konal, kaynak dağılımında daha adil davranılması gerektiğini dile getirdi.

“Tren Erzincan’dan Torul üzerinden Tirebolu’ya çoktan ulaşırdı; güzergâhı Of’a indirmek için 15 yıldır oyalanıyor”

Konuşmasında, muhalefet sıralarından gelen Erzincan–Trabzon demir yolu eleştirilerine de yanıt veren Konal, yıllar önce Giresun’da yapılan bilimsel bir çalıştaya atıfla şunları anlattı:

Ordu Üniversitesi inşaat bölümünde okuduğum yıllarda Giresun’da bir çalıştay yapıldı. Ordu, Trabzon, Rize, Erzurum, Ankara ve İstanbul’dan gelen yüksek inşaat mühendisleri, bilim insanları ve dönemin bakanlık bürokratları, İç Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayacak demir yolunun en verimli güzergâhını tartıştı. Sonuç netti: Erzurum, Erzincan, Gümüşhane, Torul üzerinden Harşit Vadisi takip edilerek Giresun Tirebolu Limanı’na inilmesi en fizibil, en ekonomik, en teknik çözümdü.

Buna rağmen yıllardır güzergâhın Trabzon ile Rize arasındaki Of ilçesine indirilmesi yönündeki çabalara işaret eden Konal, “O tren hattını kendiliğinden bıraksalar Erzincan üzerinden Karadeniz’in orta noktası Giresun Tirebolu’ya çoktan ulaşmıştı. Ama güzergâh ille de Of’a indirilsin diye Karadeniz’in dağlarına mühendislik harikası tüneller açılmaya çalışılıyor. Bu zorlu çalışma da projeyi geciktiriyor.” dedi.

Konal, Trabzon ve Rize milletvekillerinin şehirleri için verdiği mücadeleyi takdir ettiğini vurgulayarak “Trabzon ülkemizin kadim şehirlerinden, Trabzonlular kadirşinas insanlardır. Ama biz Giresunlular, Gümüşhaneliler, Ordulular da ağaç kovuğundan çıkma değiliz.” sözleriyle Giresun’un da hak ettiği yatırımı talep etti.
Bu sözler üzerine CHP Rize Milletvekili Tahsin Ocaklı da yerinden “Haklı, bu sorunlara biz de sahip çıkıyoruz.” diyerek destek verdi.

“Trabzonlu, Rizeli, Artvinli hemşehrilerimiz de Giresun kuyruğunda beklemek zorunda kalıyor; Güney Çevre Yolu ve Dal-Çık acilen yapılmalı”

Konuşmasının kapanışında Giresun kent içi trafik sorununa odaklanan Konal, Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane’den gelen milyonlarca Karadenizlinin memlekete dönüşte coğrafi nedenlerle Giresun’dan geçmek zorunda kaldığını hatırlattı:

Bursa’da, İstanbul’da, Kocaeli’de ve Anadolu’nun pek çok yerinde yaşayan Trabzonlu ve Rizeli hemşehrilerimiz yaz aylarında memlekete dönerken mecburen Giresun’dan geçiyor. Zaten uzun yoldan gelen bu hemşehrilerimiz, Giresun’da bir türlü yapılamayan Güney Çevre Yolu olmadığı için, iki yıldır başlayan ama haritacıdan başka kimsenin çalışmadığı Dal-Çık Projesi tamamlanmadığı için şehir içi kuyruklarda beklemek zorunda kalıyor. Bu hem onları üzüyor hem bizi.

MHP’li Konal, Ulaştırma Bakanı’na şu çağrıyla seslendi:

Sayın Bakanımızdan, Trabzonlular, Rizeliler, Artvinliler, Gümüşhaneliler ve elbette Giresunlular adına rica ediyorum: Giresun Güney Çevre Yolu ve Dal-Çık Projesi bir an önce tamamlanmalıdır.

Konuşma, MHP, AK Parti, CHP ve İYİ Parti sıralarından gelen alkışlarla sona erdi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI