MHP’li İsmail Faruk Aksu TBMM’de Ulaştırma Bütçesine Destek Verdi: “Türk ve Türkiye Yüzyılı İçin Ulaştırma, Lojistik ve Dijital Altyapı Stratejik Taşıyıcı Güçtür”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken söz alan MHP Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili İsmail Faruk Aksu, Bakanlığın ulaştırma, lojistik ve haberleşme yatırımlarını “Türkiye’nin rekabet gücünü destekleyen taşıyıcı sektör” olarak tanımladı. Aksu, kara, hava, deniz ve demir yollarında atılan adımlara destek verirken, kombine taşımacılık, şoför esnafının sorunları, siber güvenlik, yapay zekâ, TÜRKSAT 6A ve Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’na “Dede Korkut” adının verilmesi önerisi gibi başlıklara özel vurgu yaptı.

Kasım 20, 2025 - 10:15
Kasım 20, 2025 - 13:22
MHP’li İsmail Faruk Aksu TBMM’de Ulaştırma Bütçesine Destek Verdi: “Türk ve Türkiye Yüzyılı İçin Ulaştırma, Lojistik ve Dijital Altyapı Stratejik Taşıyıcı Güçtür”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun bütçe ve kesin hesaplarının görüşüldüğü birleşimde, Milliyetçi Hareket Partisi adına söz alan MHP Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili İsmail Faruk Aksu, Bakanlığın çalışmalarına ilişkin partisinin yaklaşımını anlattı.

Aksu, konuşmasının başında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun sunumuna teşekkür ederek, “Önemli işler yapıyorsunuz, tebrik ediyoruz, başarılarınızın devamını diliyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Ulaştırma Türkiye Ekonomisinin Taşıyıcı Gücüdür”
Ulaştırma, lojistik ve haberleşme sektörlerinin her bir yurttaşı ve kurumu doğrudan etkilediğini vurgulayan Aksu, “Ulaştırma, mal akışını düzenlemesi, sürecin sürekliliğini sağlaması ve istihdam yaratıcı olması nedeniyle kalkınmanın belirleyici sektörlerinden birisidir; Türkiye ekonomisinin de taşıyıcı gücüdür.” dedi.

MHP’nin ulaştırma politikasına ilişkin çerçeveyi de paylaşan Aksu, “Hızlı, güvenli, teknolojik yeniliklere sahip, rekabeti tesis eden, millî menfaatleri kollayan, vatandaşın refahını yükselten ve uluslararası koridorlarla bütünleşen yaygın, hızlı ve düşük maliyetli bir sistemin tesisini esas alıyoruz.” ifadesini kullandı.

Kalkınma Yolu, Zengezur Koridoru ve Türk Dünyası Vurgusu
Bölgesel ulaştırma projelerine özel yer ayıran Aksu, Türkiye üzerinden Avrupa’ya uzanması planlanan Kalkınma Yolu Projesi’nin ülkeye önemli fırsatlar sunacağını belirtti.

Türkiye’nin stratejik ortak olduğu “3 deniz girişimi” ve doğu-batı eksenindeki ticaretin kuzey-güney akslarında da desteklenmesi gerektiğini söyleyen Aksu, Zengezur Koridoru’nu “Türk ve Türkiye Yüzyılı’nın önemli bir unsuru” olarak nitelendirdi. Bu projelerin, Türk dünyasını karadan birbirine bağlayacak tarihî ve stratejik adımlar olduğuna işaret etti.

Dijitalleşme, Siber Güvenlik ve Yapay Zekâ Çağrısı
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde hızlı gelişime uygun bir kurumsal yapı gerektiğini belirten Aksu, internet erişim kalitesinin iyileştirilmesi ve maliyetlerin “katlanılabilir seviyeye” çekilmesinin önemine değindi.

Dijitalleşmeyle birlikte iletişim alanının kişisel veriler ve bilgi güvenliği açısından daha kırılgan hâle geldiğini hatırlatan Aksu, “Bilgi güvenliğine yönelik tehditler, aktif yönetilen ağları ve millî sistemleri zorunlu kılmaktadır.” dedi.

Yapay zekânın kamu hizmetlerinde daha fazla kullanılması gerektiğini belirten Aksu, “Türkiye.gov.tr üzerinden verilen servisler başta olmak üzere, servis arka planlarında yapay zekâ kullanımı artırılmalı, kamu kurumları siber güvenlik tehditlerine karşı korunmalıdır.” çağrısında bulundu.

TÜRKSAT 6A ve Alçak Yörünge Uyduları
Türkiye’nin uzaydaki varlığının güçlendiğini belirten Aksu, yüzde 80’in üzerinde yerlilik oranına sahip TÜRKSAT 6A projesinin önemine dikkat çekti. “TÜRKSAT 6A yanında alçak yörünge uydularıyla haberleşme ve internet servisleri sağlanması atılım yapılması gereken alanlardandır.” diyen Aksu, deprem ve acil durumlarda kara altyapısına bağımlı olmayan sistemlerin iletişimi destekleyeceğini ifade etti.

Kombine Taşımacılık ve Demir Yolu Bağlantıları
Türkiye’de demir yolu ağının artmasına rağmen yük ve yolcu taşımacılığındaki payının hâlâ AB ortalamasının altında olduğuna işaret eden Aksu, “Bu, daha dengeli ve verimli bir ulaştırma sistemine ihtiyaç olduğunu gösteriyor.” dedi.

Kara, deniz ve hava yollarıyla birlikte kombine taşımacılığın yaygınlaştırılması gerektiğini savunan Aksu, OSB’ler, limanlar ve maden ocaklarına demir yolu bağlantılarının güçlendirilmesini, yük ve yolcu taşımacılığında demir yolunun payının artırılmasını önemli gördüklerini söyledi.

İstanbul İçin Teşekkür, Lojistik Merkez Vurgusu
Seçim bölgesi İstanbul’daki yatırımlara ayrı parantez açan Aksu, “İstanbul’da İstanbulluların yaşamını kolaylaştıran önemli hizmetler yaptınız, yapmaya da devam ediyorsunuz.” dedi.

Kıtalar arası hat ve tüneller, metrolar, İstanbul Havalimanı bağlantıları, köprüler, otoyollar ve demir yollarını sayarak, “İstanbul’u lojistik üs hâline getirme stratejisinin bir parçası olarak lojistik merkez sayısının artırılması memnuniyet vericidir.” ifadelerini kullandı. İstanbul’da yerel yönetimlerin eksikliklerinin Bakanlık yatırımlarıyla telafi edildiğini savunarak, Bakanlık çalışanlarına teşekkür etti.

Şoför Esnafı ve Turizm Taşımacılarına ÖTV, KDV, Yakıt ve Yıpranma Talebi
Aksu, kamyoncu, taksici, minibüsçü, servisçi ve turizm taşımacılığı yapan şoför esnafının yaşadığı sorunları da gündeme getirdi. “Haksız rekabet, yüksek girdi maliyeti, aşırı yıpranma gibi sorunlar var.” diyen Aksu, şu talepleri sıraladı:

  • Hizmet araçlarını belirli sürede yenilemede destek ve ÖTV–KDV muafiyeti,

  • Zorunlu belgeleri edinmede kolaylık,

  • Yük ve yolcu taşımacılığında ucuz yakıt temini,

  • Emeklilikte yıpranma hakkının karşılanması.

D2 yetki belgesi ve “tur plakaları” konusunda da düzenleme gereğine işaret eden Aksu, “Turizm taşımacıları ve servisçilerin ciddi sorunları bulunmaktadır, verilme şartları şoför esnafını koruyacak şekilde düzenlenmelidir.” dedi.

Denizcilik ve Limanlarda Düzenleme İhtiyacı
Türkiye’nin 8.333 kilometrelik kıyı şeridiyle denizcilikte stratejik konumda olduğunu belirten Aksu, filonun dünya deniz ticaretinde ilk 10’a girmesini önemli bir kazanım olarak değerlendirdi.

Buna karşın liman altyapısındaki dağınıklığın lojistik maliyetleri artırdığını söyleyen Aksu, “Liman altyapılarında terminal imkânları ve ana ulaşım arter bağlantılarındaki yetersizlikler giderilmeli, limanların coğrafi tekel konumu dikkate alınarak etkin bir düzenleme ve denetim sistemi oluşturulmalıdır.” tespitinde bulundu.

Bayburt-Gümüşhane Havalimanı İçin “Dede Korkut” Önerisi
Konuşmasının dikkat çeken başlıklarından biri, Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’nın ismine ilişkin öneri oldu. Havalimanının bitme aşamasına geldiğini hatırlatan Aksu, “Bayburt ve Gümüşhane denilince millî akıllara büyük ceddimiz Dede Korkut gelmektedir.” dedi.

Aksu, “Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’nın isminin Dede Korkut Havalimanı olmasını talep ve arzu ediyoruz.” ifadesiyle önerisini kayda geçirdi. Dede Korkut’u “Türk kültür ve tarihinin vazgeçilmezi, Türklüğün öğüdü, geçmişimizin övüncü” olarak tanımlayan Aksu, Fuat Köprülü’nün sözlerini hatırlatarak “Dede Korkut ortak değerimiz, Korkut Ata’mızdır ve havaalanında adının yaşatılması yerinde olacaktır.” dedi.

“Türkiye’nin Lider Ülke Ülküsüyle Ulaştırma Yatırımlarına Destek Olacağız”
Sözlerinin sonunda ulaştırma alanında yapısal sorunlara da değinen Aksu, türler arası dengesizlik, kentleşmeyle eşgüdümsüz gelişim, çevresel sürdürülebilirlik ve verimlilik başlıklarının bütüncül bir perspektifle ele alınması gerektiğini söyledi.

MHP’nin yaklaşımını özetlerken, “Türkiye’nin lider ülke olma ülküsüyle uyumlu, stratejik öncelikler doğrultusunda ulaştırma, lojistik, bilgi teknolojileri ve iletişim alanındaki yatırımlara destek olmaya devam edeceğiz.” diyen Aksu, “Millî birlik ve bütünleşmeyle hep birlikte Türk ve Türkiye Yüzyılı’nı inşa hedefine odaklanacağız.” sözleriyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesine desteklerini yineledi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI