MHP’li Semih Işıkver: “Terörsüz Türkiye hedefine kilitlenmişken Elâzığ demir yolu, Pertek Köprüsü ve lojistik merkez için 2026 atılım yılı olmalıdır”
TBMM Genel Kurulunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve BTK bütçeleri üzerine MHP Grubu adına konuşan Elâzığ Milletvekili Semih Işıkver, 2026 Merkezi Yönetim Bütçesi’ni “Türkiye Yüzyılı vizyonuyla uyumlu, devlet aklının ve millî hedeflerin ete kemiğe bürünmüş hâli” sözleriyle desteklediklerini açıkladı. Terörsüz Türkiye hedefine vurgu yapan İşıkver, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale köprülerini “eser ve hizmet siyasetinin gurur tablosu” olarak nitelendirirken, seçim bölgesi Elâzığ için üç kritik başlık öne çıkardı: 1934’ten beri şehri ikiye bölen demir yolu güzergâhının revizesi ve yüksek hızlı tren bağlantısının hızlandırılması, Elâzığ-Pertek hattında köprü yapımının 2026’da tamamlanması ve kentin deprem tecrübesi, jeopolitik konumu nedeniyle bölgesel lojistik ve depolama merkezi olarak planlanması.
Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz alan Elâzığ Milletvekili Semih Işıkver, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bütçeleri üzerine değerlendirmelerde bulundu. İşıkver, konuşmasına “Gazi Meclisimizi ve ekranları başında bizleri izleyen aziz milletimizi saygıyla selamlıyorum.” sözleriyle başladı.
“2026 bütçesi devlet aklının ve Türkiye Yüzyılı vizyonunun somutlaşmış hâlidir”
2026 yılı bütçesinin, Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemine geçişten sonra hazırlanan 8’inci, Türkiye Yüzyılı vizyonunun ise 3’üncü bütçesi olduğunu hatırlatan İşıkver, bütçeyi sadece rakam tablosu değil, stratejik bir tercih olarak gördüklerini vurguladı:
“Bu bütçe sadece rakamlardan ve tablolardan ibaret değildir; devlet aklının, millî hedeflerin ve güçlü gelecek tasavvurunun ete kemiğe bürünmüş hâlidir.”
Program bütçe esaslarına göre hazırlanan ödeneklerin Orta Vadeli Program ve On İkinci Kalkınma Planı ile tam uyumlu olduğunu belirten İşıkver, “MHP Grubu olarak 2026 Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi’ni bütünüyle olumlu buluyor ve destekliyoruz.” diyerek bütçeye açık destek verdiklerini ifade etti.
“Her şeyden önce Türkiye ve herkes eşittir Türkiye”
MHP’nin kuruluşundan bu yana Türkiye’nin millî varlığına, devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne sahip çıktığını belirten İşıkver, Genel Başkan Devlet Bahçeli’nin sıkça vurguladığı ilkeyi hatırlattı:
“Sayın Genel Başkanımız Devlet Bahçeli’nin yıllardır dile getirdiği ‘Her şeyden önce Türkiye ve herkes eşittir Türkiye.’ şiarı sadece bir söz değil, millî birlik ve kardeşliğin, huzur ve istikrarın ana omurgasıdır.”
“Terörsüz Türkiye hedefi milyonların ortak umuduna dönüşmüştür”
Konuşmasının önemli bölümünü terörle mücadele ve toplumsal birlik başlığına ayıran İşıkver, Meclisin yaz tatilinde Hakkâri’den Tekirdağ’a kadar yaptıkları ziyaretlere atıfla şunları söyledi:
“Bugün terörsüz Türkiye hedefi, Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Sayın Genel Başkanımızın kararlılıklarıyla, aziz milletimizin desteği ve devletimizin tüm kurumlarının fedakâr mücadelesiyle artık milyonların ortak umudu hâline gelmiştir. Sahada gördüğümüz tablo nettir: Millet birlik istemektedir, huzur istemektedir, terör konusunun tamamen gündemden kalkmasını istemektedir.”
Bu güçlü desteğe bizzat şahitlik etmekten duyduğu memnuniyeti dile getiren İşıkver, güvenlik ve istikrar ortamının ulaştırma ve kalkınma politikalarıyla doğrudan bağlantılı olduğunu vurguladı.
“İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale Türkiye’nin ulaştırma zaferleridir”
İşıkver, ulaştırma alanında son yıllarda hayata geçirilen projeleri “eser ve hizmet siyasetinin gurur tablosu” sözleriyle tanımladı:
“Türkiye, ulaştırma, altyapı ve iletişim alanlarında dünyaya örnek projelere imza atmıştır. İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü sadece beton ve çelik değil, bu milletin azminin, iradesinin ve vizyonunun cisimleşmiş hâlleridir.”
Bu dev yatırımlar sayesinde Türkiye’nin lojistikte merkez ülke konumuna geldiğini, savunma sanayisinden enerjiye, yazılımdan tıbbi malzemeye kadar pek çok alanda millî teknoloji üretiminde güçlü bir ivme yakalandığını ifade eden İşıkver, ulaştırma sektörünü ekonomik kalkınma, sosyal gelişmişlik ve uluslararası rekabetin temel direği olarak tanımladı.
“Kalkınma Yolu, Zengezur Koridoru ve Orta Koridor Türkiye’nin jeopolitik gücünü artıran hamlelerdir”
İşıkver, küresel ölçekte Türkiye’yi öne çıkaran ulaştırma projelerine de değindi:
“Kalkınma Yolu Projesi, Zengezur Koridoru, Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu, ülkemizin stratejik ve jeopolitik gücünü artıran hamlelerdir. Hedefimiz; hızlı, güvenli, düşük maliyetli, teknolojik yeniliklere sahip ve millî menfaatlerimizi koruyan bir ulaşım ağıyla Türkiye’yi çağın ilerisindeki liglere taşımaktır.”
Elâzığ için üç kritik talep: Demir yolu güzergâhı, Pertek Köprüsü, lojistik merkez
Konuşmasının ikinci bölümünde seçim bölgesi Elâzığ’a odaklanan İşıkver, Ulaştırma ve Altyapı Bakanına ve Bakanlık bürokrasisine teşekkür ederek, şehrin geçmiş dönemde ihmal edildiğini ancak son yıllarda önemli mesafeler alınsa da yapılacak çok iş olduğunu vurguladı.
-
Demir yolu güzergâhının revizesi ve Yüksek Hızlı Tren talebi
1934 yılında hizmete açılan mevcut demir yolu hattının Elâzığ kent dokusunu ikiye böldüğünü söyleyen İşıkver, bu durumun üç büyük mahallenin gelişimini ve ekonomik hayatını olumsuz etkilediğini belirtti:
“Elâzığ modern kent kimliği, şehirleşme vizyonu ve sosyoekonomik hedefleri açısından bu güzergâhın yeniden ele alınması artık ertelenemez bir hâl almıştır. Toplumun ortak beklentisi nettir: Demir yolu güzergâhı şehrimizin önünü açacak şekilde yeniden revize edilmelidir.”
Yüksek Hızlı Tren bağlantısının Elâzığ için yıllardır kurulan bir hayal olduğunu vurgulayan İşıkver, Devlet Demiryollarının Elâzığ–Malatya hattı başta olmak üzere birçok altyapı çalışmasında mesafe aldığını belirterek, “Bu çalışmaların hızlandırılması, Elâzığ’ın sosyokültürel gelişimine, ticaretine, sanayisine ve turizmine büyük ivme kazandıracaktır. 2026 yılı Elâzığ için demir yolu ve YHT bağlantısında atılım yılı olmalıdır.” dedi.
-
Elâzığ–Pertek Yolu ve Pertek Köprüsü
İşıkver, Elâzığ–Pertek hattının Türkiye’nin kuzey–güney eksenindeki en kritik bağlantılarından biri olduğuna dikkat çekti. Bugün bu geçişin sadece feribotla ve sınırlı seferlerle yapılmasının bölgenin ekonomik potansiyelini daralttığını söyledi:
“Pertek Köprüsü’nün yer tespiti yapılmış, proje çalışmaları tamamlanmak üzeredir. 2026 yılında bu köprünün nihayete erdirilmesi sadece Elâzığ için değil, Türkiye’nin lojistik omurgası açısından da stratejik bir güç çarpanı olacaktır.”
-
Elâzığ’da lojistik merkez ve depolama alanı kurulması
Elâzığ’ın deprem ve afet tecrübeleri, jeopolitik konumu ve doğu–kuzey–güney akslarına hâkim coğrafi yapısı dikkate alındığında, bir lojistik merkez ve modern depolama üssünün kurulmasının artık zorunlu olduğuna işaret eden İşıkver, şu çağrıyı yaptı:
“2026’da Elâzığ’da lojistik merkez ve depolama alanı kurulması bir ihtiyaç değil, zarurettir. Bu merkez; AFAD ve Kızılayın bölgesel depolarını, özel sektörün kullanacağı modern depolama alanlarını, gümrükleme ve montaj sahalarını, sosyal donatıları ve raylı sistem lojistiğini bir araya getiren büyük bir kompleks olmalıdır.”
Bu yatırımın Elâzığ’ı bölgesel hizmet merkezi konumuna getireceğini, afet lojistiğinde ise Türkiye’ye nefes aldıran kritik bir altyapı sağlayacağını vurguladı.
Konuşmasını “Bu yatırımların, üretimin, istihdamın, millî kalkınmanın ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesinin yükselmesini hedefleyen 2026 yılı bütçesinin aziz milletimize hayırlar getirmesini Cenab-ı Hak’tan diliyorum.” sözleriyle tamamlayan Semih Işıkver, Genel Kurulu ve milletimizi saygıyla selamladı.
(MHP ve AK Parti sıralarından alkışlar eşliğinde kürsüden indi.)
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI