Çeşme Belediye Başkanı Lâl Denizli: “40 yıl önce kaybolan Hıdırellez geleneğini yeniden yaşattık”
Sıla Akçaat Haziran 20, 2026
Miraç Uğur Çallı Haziran 17, 2026
Miraç Uğur Çallı Haziran 17, 2026
Miraç Uğur Çallı Haziran 21, 2026
Miraç Uğur Çallı Haziran 21, 2026
Miraç Uğur Çallı Haziran 21, 2026
Kadriye Şahin Haziran 21, 2026
Sıla Akçaat Haziran 21, 2026
Fatih Can Cengiz Haziran 21, 2026
Duran Atak Haziran 21, 2026
Miraç Uğur Çallı Haziran 21, 2026
Mehmet Kemal Pekel Haziran 22, 2026
Mehmet Kemal Pekel Haziran 22, 2026
Jale Aksoy Demirkıran Haziran 19, 2026
Jale Aksoy Demirkıran Haziran 17, 2026
Kadriye Şahin Haziran 21, 2026
Kadriye Şahin Haziran 21, 2026
Duran Atak Haziran 21, 2026
Çeşme Belediyesi, Ildır Yassıada’da düzenlediği Hıdırellez pikniğiyle unutulmaya yüz tutan bir geleneği yeniden yaşattı. Vatandaşların yoğun katılım gösterdiği etkinlikte baharın gelişi müzik, oyunlar ve dayanışma atmosferiyle kutlandı.
Çeşme Belediye Başkanı Lâl Denizli’nin de katıldığı etkinlikte çocuklar ve aileler birlikte oyunlar oynadı, ip atladı, top oynadı ve gün boyunca müzik eşliğinde keyifli vakit geçirdi. Piknik alanında farklı yaş gruplarından vatandaşlar bir araya gelerek ortak sofralarda buluştu.
“40 YIL ÖNCE KAYBOLAN GELENEK YENİDEN HAYAT BULDU”
Çeşme Belediyesinin katılımcı yerel yönetim anlayışıyla yürüttüğü “Mahallemde Ne Var Ne Yok” buluşmalarında gündeme gelen eski Hıdırellez geleneği, yıllar sonra yeniden canlandırıldı. Etkinlik boyunca Yassıada’da renkli görüntüler oluştu.
Çeşme Belediye Başkanı Lâl Denizli, etkinliğe ilişkin yaptığı açıklamada, “Ildır'da 40 yıl önce kaybolmuş bir geleneği, Çeşme Vizyon Ofisimizle başlattığımız ‘Mahallemde Ne Var Ne Yok’ buluşmalarının Ildır ayağında komşularımızdan dinlemiştik. Bugün ise hep birlikte o geleneği yeniden yaşatmanın mutluluğunu yaşadık. Hıdırellez’in neşesini Yassıada’da komşularımızla paylaştık” ifadelerini kullandı.
“ORTAK HAFIZAYI YAŞATMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Başkan Denizli, Hıdırellez’in birlik ve dayanışma ruhuna dikkat çekerek, “Baharın gelişini birlikte kutladığımız tüm komşularımıza teşekkür ediyorum. Hıdırellez’in hepimize sağlık, bereket ve neşe getirmesini diliyorum. Çeşme’de ortak hafızamızı, kültürümüzü ve dayanışmamızı yaşatmaya devam edeceğiz” dedi.
Etkinlik, gün boyunca süren sosyal aktiviteler ve vatandaşların yoğun katılımıyla tamamlandı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI
Bu site, hizmet kalitesini artırmak ve kişiselleştirilmiş içerik sunmak için çerezleri kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz. Detaylar için [Çerez Politikası]'nı inceleyebilirsiniz.