Çinli otomotiv üreticileri katı hal bataryalara yöneliyor: Changan, 2025'te prototip üretimine başlıyor
Çinli otomotiv üreticisi Changan, 2025 yılı sonuna kadar katı hal bataryalı prototip araçlar üretmeyi planlıyor. 2027 yılında seri üretime geçmeyi hedefleyen şirket, 1500 kilometre menzil sunan bataryalarla elektrikli araçların menzil sorununu çözmeyi amaçlıyor.

Çinli otomotiv üreticileri, katı hal batarya teknolojisine geçiş sürecini hızlandırıyor. Son olarak Changan, 2025 yılı bitmeden katı hal bataryalı prototip araçlarını üretmeyi planladığını duyurdu. Şirket, bu teknolojiyi 2027 itibarıyla seri üretime dahil etmeyi hedefliyor.
Menzil ve güvenlik avantajları
Changan’ın geliştirdiği katı hal bataryalar, 400 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip olacak ve tam dolu bir batarya ile 1500 kilometreye kadar sürüş menzili sunacak. Şirket, bu sayede elektrikli araç kullanıcılarının menzil kaygısını önemli ölçüde azaltmayı amaçlıyor. Ayrıca yapay zeka destekli güvenlik önlemleri sayesinde, katı hal bataryalarda güvenliği %70 oranında artırdıklarını ve mevcut bataryalardaki güvenlik risklerini ortadan kaldırmayı hedeflediklerini açıkladı.
Çinli üreticilerden seri üretim planları
Çin'in en büyük batarya üreticisi CATL, 2027 yılında küçük ölçekli katı hal batarya üretimine başlamayı planlıyor. CATL yetkilileri, sıvı lityum bataryaların maksimum 350 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaştığını, ancak katı hal bataryaların bu değeri 500 Wh/kg seviyesine çıkarabileceğini belirtti.
Bir diğer Çinli elektrikli araç ve batarya üreticisi BYD de 2027 yılında katı hal bataryaların test sürecine başlayacaklarını duyurdu. Ancak BYD'nin batarya bölümü CTO’su Sun Huajun, bu teknolojinin yaygın kullanımının ancak 2030 sonrasında mümkün olacağını ifade etti.
Çinli üreticilerin hız kazandığı katı hal batarya teknolojisi, elektrikli araç sektöründe büyük bir dönüşümün habercisi olarak görülüyor.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI