Düzce Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü İlk 5 Aylık Faaliyet Raporunu Açıkladı
Düzce Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü, 2026 yılının ilk 5 ayında gerçekleştirdiği çalışmaların yer aldığı faaliyet raporunu kamuoyu ile paylaştı. Müdürlük, kent genelinde park ve yeşil alanlarda yürüttüğü bakım, onarım ve yenileme çalışmalarıyla hem şehir estetiğine katkı sağladı hem de vatandaşların sosyal alanları güvenli şekilde kullanmasına imkân sundu.
Yılın ilk beş ayında ağaç dikiminden oyun grubu kurulumuna, budama çalışmalarından kent mobilyalarının bakımına kadar birçok alanda yoğun mesai harcandı.
Ağaç ve yeşil alan çalışmaları
Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, 2026 yılının ilk yarısında toplam 121 ağaç dikimi ve 5 bin 240 çalı dikimi gerçekleştirdi. Kent genelinde yapılan çalışmalarla yeşil alanların artırılması ve mevcut dokunun güçlendirilmesi hedeflendi.
Rutin kontroller ve vatandaş talepleri doğrultusunda tehlike oluşturan veya kuruyan ağaçlar sahadan kaldırılırken; 7 bin 453 ağaç ve form budaması, 20 bin 852 metrekare çalı budaması ve 24 bin 522 adet gül budaması yapıldı.
Yoğun bakım ve temizlik çalışmaları
Ekipler, park ve yeşil alanlarda 63 bin 350 metrekare yabani ot temizliği gerçekleştirirken; 3 bin 120 ağaç dip çapalama, 55 bin 850 gül dip çapalama, 150 ağaçta herekleme ve 1.890 ağaçta sürgün temizliği çalışmasını tamamladı.
Park ve yeşil alan yapım çalışmaları
Söz konusu dönemde park ve yeşil alanların altyapısını güçlendirmeye yönelik çalışmalar da sürdürüldü. Bu kapsamda 380 metre beton bordür, 550 metrekare taş döşeme, 6 bin 900 metrekare toprak tesviyesi, 940 metreküp toprak dolgu, 270 metreküp beton dökümü, 780 metrekare kauçuk döşeme ve 430 metrekare kauçuk tamiratı gerçekleştirildi.
Oyun grupları ve fitness alanları yenilendi
Çocuk oyun alanları ve spor alanlarının güvenli şekilde kullanılabilmesi için 8 oyun grubu ekipman montajı yapılırken, 63 oyun grubu ekipmanının tamiratı gerçekleştirildi. Ayrıca 3 fitness aleti montajı yapılırken, 27 fitness ekipmanının bakım ve onarımı sağlandı.
Kent mobilyaları ve çevre düzenlemesi
Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından 5 aylık süreçte 55 bank montajı ve 180 bank tamiratı ile 62 çöp kovası montajı ve 49 çöp kovası tamiratı yapıldı. Ayrıca parklarda yapılan çeşitli düzenlemelerle alanların daha estetik ve kullanışlı hale getirilmesi sağlandı.
Düzce Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü, kent genelinde yeşil alanların korunması ve geliştirilmesine yönelik çalışmaların yıl boyunca aralıksız devam edeceğini bildirdi.
Bu site, hizmet kalitesini artırmak ve kişiselleştirilmiş içerik sunmak için çerezleri kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz. Detaylar için [Çerez Politikası]'nı inceleyebilirsiniz.