Ege Üniversitesi Engelsiz Ege Koordinatörü Prof. Dr. Pelin Piştav Akmeşe: “Akran Mentörlüğü ile üniversitede tam erişilebilirliği hedefliyoruz”
Ege Üniversitesi Engelsiz Ege Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen “Engelli Bireyler için Akran Mentörlüğü” söyleşisi, engelli öğrencilerin üniversite yaşamına uyum süreçlerinde akran desteğinin önemini ortaya koydu. Akademisyenler ve öğrencilerin katıldığı etkinlikte, mentörlük modelinin sosyal ve akademik katkıları ele alındı.
Ege Üniversitesi Engelsiz Ege Koordinatörlüğü, engelli öğrencilerin üniversite yaşamına uyum süreçlerini desteklemek amacıyla “Engelli Bireyler için Akran Mentörlüğü” başlıklı bir söyleşi düzenledi. Etkinlik, EÜ Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü dersliklerinde gerçekleştirildi.
Söyleşiye, Engelsiz Ege Koordinatörü Prof. Dr. Pelin Piştav Akmeşe katılırken, moderatörlüğü Mühendislik Fakültesi öğretim üyesi ve Engelsiz Ege Koordinatör Yardımcısı Prof. Dr. Tuğba Eskişar Tefçi üstlendi. Etkinlikte, İnşaat Mühendisliği Bölümü 3. sınıf öğrencisi Serhan Sarp Bolsoy, akran mentörlüğü sürecinde edindiği deneyimleri katılımcılarla paylaştı.
“Her Öğrenci Eşit İmkânlara Sahip Olmalı”
Ege Üniversitesi bünyesinde engelli öğrencilere yönelik yürütülen çalışmaların önemine dikkat çeken Prof. Dr. Pelin Piştav Akmeşe, “Ege Üniversitesi, sürdürdüğü öncü çalışmalarla engelli öğrencilerin eğitimde ve sosyal hayatta tam erişilebilirliğini sağlıyor. ‘Akran Mentörlüğü’ projesiyle mühendislikten fiziğe kadar pek çok bölümde öğrenciler, engelli arkadaşlarına rehberlik ederek üniversite yaşamına eşit erişimde destek sunuyor.” ifadelerini kullandı.
Akmeşe, engelin her zaman dışarıdan fark edilemeyebileceğini vurgulayarak, “Sadece tekerlekli sandalye kullanımı veya görme engeli gibi durumları değil; işitme kaybı, disleksi, otizm spektrum bozukluğu, diyabet, lösemi ve kronik sağlık sorunları yaşayan tüm öğrencilerimizi kapsıyoruz. Amacımız, üniversitemizi hem fiziksel hem de eğitim ve sosyal yaşam açısından tamamen erişilebilir kılmak.” dedi.
“Mentörlük Bir Gönül Bağıdır”
Bir yıldır sürdürdüğü mentörlük deneyimini aktaran Serhan Sarp Bolsoy ise, “Mentörlük benim için sadece bir görev değil, bir gönül bağı kurmak anlamına geliyor. Mentim Asperger sendromlu ve üstün bir zekâya sahipti ancak sosyal hayatta yalnızlık yaşıyordu. Bu süreçte birlikte büyük ilerlemeler kaydettik. Empati, sabır ve yargılamamak bu sürecin temelini oluşturuyor.” şeklinde konuştu.
Etkinliğin sonunda, mentör olmaya gönüllü öğrenciler mentileriyle eşleştirildi ve yeni etkinlik planlamalarına başlandı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI