Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Ali Kaya: “Güvenli Bir Eğitim İklimi İçin Tatil Dönemi İyi Değerlendirilmelidir”

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Ali Kaya: “Güvenli Bir Eğitim İklimi İçin Tatil Dönemi İyi Değerlendirilmelidir”

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Ali Kaya, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yaptığı değerlendirmede okul güvenliği, eğitim çalışanlarının mali ve özlük hakları, öğretmen atamaları, rehberlik hizmetleri ve okulların fiziki ihtiyaçlarına ilişkin çözüm çağrısında bulundu. Kaya, yeni eğitim-öğretim yılına daha güvenli ve nitelikli bir eğitim ortamıyla başlanabilmesi için tatil döneminin kapsamlı reformlar açısından değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.

Haziran 27, 2026 - 23:14

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Ali Kaya, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yaptığı yıl sonu değerlendirmesinde eğitim sisteminin karşı karşıya bulunduğu temel sorunlara dikkat çekti. Eğitim çalışanlarına emeklerinden dolayı teşekkür eden Kaya, öğrencilere verimli ve huzurlu bir tatil dönemi dileyerek yeni eğitim-öğretim yılı öncesinde gerekli düzenlemelerin hayata geçirilmesi çağrısında bulundu.

“Sorunlu Alanlar Kalıcı Çözümlerle Ele Alınmalıdır”

Geride kalan eğitim-öğretim yılının bütün yönleriyle değerlendirilmesi gerektiğini belirten Ali Kaya, “Geride bıraktığımız eğitim-öğretim döneminin bütün yönleriyle değerlendirilmesi, eğitim sistemimizin sorunlu alanlarının doğru tespit edilmesi ve yeni döneme kalıcı çözümlerle hazırlanılması büyük önem taşımaktadır.” ifadelerini kullandı.

“Okulda Şiddet Eğitimin Başat Sorunu Haline Geldi”

2025-2026 eğitim-öğretim döneminin en önemli gündemlerinden birinin okulda şiddet olduğunu söyleyen Kaya, “Ne yazık ki bu dönem, okulda şiddetin eğitimin başat sorunu haline geldiği bir dönem olarak hafızalarda kalacaktır. Eğitim kurumlarımızın güvenli, huzurlu ve sağlıklı bir iklime kavuşturulması artık ertelenemez bir görevdir. Okul güvenliği konusunda hızlı adımlar atılmalı ve somut tedbirler alınmalıdır.” dedi.

Şiddetin önlenmesinde kurumlar arası koordinasyonun önemine işaret eden Kaya, Eğitim-Bir-Sen tarafından hazırlanan “Eğitim Ekosisteminde Şiddet: Kurumlar Arası Koordinasyon ve Sorumluluklar” başlıklı çalıştay raporunun sürece katkı sağlayacağını ifade etti.

“Eğitim Çalışanları Sistemin Merkezinde Yer Almalıdır”

Sürekli değişen mevzuat, öğretmen açığı, norm kadro fazlalığı ve yer değiştirme süreçlerinde yaşanan sorunların eğitim sistemini olumsuz etkilediğini belirten Kaya, “Geleceğimizi emanet ettiğimiz eğitim çalışanlarının mesleki motivasyonu, eğitimin niteliğini doğrudan etkilemektedir. İyi bir eğitim sistemi için eğitimcilerin çalışma şartları iyileştirilmeli ve motivasyonları artırılmalıdır.” değerlendirmesinde bulundu.

Mali Haklar ve Öğretmen Atamaları

Eğitim çalışanlarının alım gücünün enflasyon karşısında gerilediğini ifade eden Kaya, “Öğretmenlerin ek ders ücretleri başta olmak üzere mali hakları geliştirilmelidir. Kamu görevlilerinin ücretlerinde oluşan kayıpları telafi edecek düzenlemeler yapılmalı, eğitim çalışanlarının enflasyona karşı korunması sağlanmalıdır.” diye konuştu.

Sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik uygulamalarına da değinen Kaya, “Öğretmenlerin anayasal haklarını sınırlandıran sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmeli, sözleşmeli öğretmenlere kadrolu öğretmenlerin sahip olduğu tüm haklar tanınmalıdır. Aynı şekilde ücretli öğretmenlik uygulaması sona erdirilmeli ve öğretmen açığı tamamen kapatılacak şekilde kadrolu öğretmen atamaları yapılmalıdır.” ifadelerini kullandı.

Yer Değişikliği ve Rehberlik Hizmetleri

Öğretmenlerin yer değiştirme süreçlerinde yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi gerektiğini belirten Kaya, norm kadro fazlası öğretmenlerin resen atama uygulamalarında hak kayıplarının önlenmesini istedi.

Rehberlik hizmetlerinin önemine de dikkat çeken Kaya, “Şiddet, akran zorbalığı, teknoloji bağımlılığı ve okul terkleri gibi sorunlarla mücadelede rehberlik hizmetleri kritik öneme sahiptir. Bu nedenle öğrenci sayısına bakılmaksızın her eğitim kurumuna bir rehber öğretmen normu verilmelidir.” dedi.

3600 Ek Gösterge ve Yardımcı Hizmetler Sınıfı

Kamu çalışanlarına verilen sözlerin yerine getirilmesi gerektiğini belirten Kaya, birinci dereceye yükselen tüm memurların 3600 ek göstergeden yararlanması gerektiğini ifade etti. Eğitime hazırlık ödeneğinin eğitim hizmetine katkı sağlayan tüm hizmet sınıflarını kapsaması gerektiğini de söyledi.

Yardımcı Hizmetler Sınıfı çalışanlarının Genel İdare Hizmetleri Sınıfı'na geçirilmesini isteyen Kaya, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının düzenli yapılmasının kariyer planlaması açısından önem taşıdığını kaydetti.

“Yöneticilik Profesyonel Bir Meslek Haline Getirilmelidir”

Eğitim kurumu yöneticiliğinde istikrarlı bir sistem oluşturulması gerektiğini belirten Kaya, yönetici görevlendirmelerinde objektif kriterlerin esas alınmasını istedi. Eğitim yöneticiliğinin kadro güvencesine kavuşturularak profesyonel bir meslek olarak yapılandırılmasının eğitim sistemine katkı sağlayacağını dile getirdi.

Şube müdürleri ve şeflerin özlük haklarının iyileştirilmesi gerektiğini ifade eden Kaya, görev ve sorumluluklarla uyumlu hakların sağlanmasının önemine dikkat çekti.

“Okulların İhtiyaçları Giderilmelidir”

Okulların fiziki altyapı, donanım, temizlik ve güvenlik alanlarında ihtiyaçlarının karşılanması gerektiğini belirten Kaya, eğitim kurumlarına doğrudan ödenek tahsis edilmesini istedi. Okul yöneticilerinin temel ihtiyaçları karşılayabilmek için bağışlara bağımlı bırakılmaması gerektiğini vurgulayan Kaya, yardımcı hizmetler için yeterli personel istihdamının sağlanmasının önemine işaret etti.

Açıklamasının sonunda yeni eğitim-öğretim yılına hazırlık sürecine dikkat çeken Ali Kaya, “Tatil dönemi, eğitimin aksayan yönlerini gidermek ve daha güvenli, daha nitelikli bir eğitim ortamı oluşturmak için önemli bir fırsattır. Yeni eğitim-öğretim yılına güçlü ve hazırlıklı bir şekilde girebilmek adına gerekli adımlar vakit kaybedilmeden atılmalıdır.” ifadelerini kullandı.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI