Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube: “Yeni eğitim yılı sorunlara kalıcı çözüm getirmeli.”

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Ali Kaya, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının 8 Eylül Pazartesi başlayacağını belirterek, öğretmen atamaları, sözleşmeli ve ücretli öğretmenliğin kaldırılması, yer değiştirme süreçlerinin hızlandırılması, ek ders ücretleri, yönetici atamaları, yardımcı personel ve okul bütçeleri, deprem bölgesindeki ihtiyaçlar ile görevde yükselme sınavları gibi başlıca konularda kalıcı çözümler talep ettiklerini açıkladı.

Eylül 8, 2025 - 13:08
Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube: “Yeni eğitim yılı sorunlara kalıcı çözüm getirmeli.”

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube, yeni eğitim-öğretim yılı öncesi sorun alanlarını ve çözüm önerilerini kamuoyu ile paylaştı. Şube Başkanı Ali Kaya, “Yeni eğitim yılı, sorunların bir günlüğüne konuşulduğu bir dönem olmamalı; nihai çözümler üretilmelidir.” dedi.

8 Eylül’de ders zili ve beklentiler
2025-2026 eğitim-öğretim yılı 8 Eylül Pazartesi günü başlayacak. Sendika, 8. Dönem Toplu Sözleşme sürecinde taleplerin karşılanmaması nedeniyle eğitim çalışanlarının yeni yıla “buruk” girdiğini ifade etti.

Özlük ve ücret talepleri
Sendika, enflasyona karşı alım gücünü koruyacak iyileştirme istedi. Ek ders ücretlerindeki dengesizliklerin giderilmesi ve ek ders birim ücretinin artırılması talep edildi.

Öğretmen istihdamı ve atamalar
Öğretmen açığının kadrolu atamalarla kapatılması, sözleşmeli ve ücretli öğretmenliğin sonlandırılması istendi. Yer değişikliği taleplerinin bilgi teknolojileri ile hızlı ve güvenilir biçimde yürütülmesi gerektiği belirtildi.

Bölgesel adalet ve teşvikler
Dezavantajlı bölgelere tecrübeli öğretmen çekmek için ilave özel hizmet tazminatı talep edildi. Zorunlu hizmet bölgeleri için teşvik mekanizmalarının güçlendirilmesi istendi.

Yönetici sistemi ve kariyer basamakları
Eğitim kurumları yöneticiliğinin profesyonel bir meslek olarak yapılandırılması, yazılı sınav ve nesnel kriterlere dayalı atama modeli çağrısı yapıldı. Kariyer basamaklarında adil uygulama talep edildi.

Norm kadro ve resen atamalar
Norm kadro fazlası öğretmenlerin resen atamalarının, güncellemeler tamamlanmadan yapılmasının mağduriyet doğurduğu savunuldu. Sürecin Ekim sonuna ertelenmesi ve mevcut işlemlerin iptali istendi.

Hazırlık ödeneği ve görevde yükselme
Öğretim yılına hazırlık ödeneğinin tüm eğitim çalışanlarına ödenmesi talep edildi. Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının iki yılda bir düzenli yapılması ve takvimin ilanı istendi.

Diğer hizmet sınıfları ve çalışma koşulları
Genel idare, teknik ve yardımcı hizmetler sınıfı çalışanlarının mali ve sosyal haklarında iyileştirme talep edildi. Fazla çalışma karşılığının ücret veya izinle telafisi istendi.

Okul bütçeleri ve yardımcı personel
Okullara öğrenci ve ölçek kriterlerine göre doğrudan ödenek tahsisi ve yardımcı personel ihtiyacının kalıcı biçimde karşılanması talep edildi.

Proje okulları
Proje okullarına yönetici ve öğretmen görevlendirmesinde nesnel, eşit ve puan esaslı kriterlerin getirilmesi istendi.

Kantin ürünleri ve boykot çağrısı
Okul kantinlerinde İsrail menşeli veya Gazze saldırılarına destek veren markaların ürünlerinin satışına izin verilmemesi çağrısı yapıldı.

Deprem bölgesi
Deprem bölgesinde eğitim kurumu ihtiyacının hızla karşılanması, altyapı güçlendirme ve öğretmenlerin barınma sorunlarına kalıcı çözümler talep edildi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI