Elektrikli G-Serisi büyük pazarlarda sınıfta kaldı: Mercedes beklediğini bulamadı
Mercedes-Benz’in yüksek beklentiyle piyasaya sürdüğü elektrikli G580 EQ Technology modeli, dünya genelinde satış başarısı yakalayamadı. ABD'de hiç satılamayan model, Çin ve Güney Kore gibi önemli pazarlarda da beklentilerin çok altında kaldı.

Elektrikli G580, satışta içten yanmalı G-Serisi'nin gerisinde kaldı
Alman Handelsblatt gazetesinin, Dataforce ve Marklines isimli pazar araştırma şirketlerine dayandırdığı verilerine göre, Mercedes-Benz’in elektrikli G580 EQ Technology modeli, pazarda beklenen ilgiyi göremedi. 2025 yılı Nisan ayı sonuna kadar dünya çapında yalnızca 1.450 adet elektrikli G580 satışı gerçekleşti. Aynı dönemde içten yanmalı G-Serisi ise 9.700 adet satarak elektrikli versiyonu yediye katladı.
ABD ve Çin pazarında ağır darbe
Elektrikli araçlar açısından en büyük pazarlar arasında yer alan Çin'de sadece 58 adet, Güney Kore’de ise 61 adet G580 satılabildi. ABD’de ise tek bir elektrikli G-Serisi bile satılmadı. Mercedes, model için resmi bir satış hedefi açıklamamış olsa da ‘satışlarımız planlandığı gibi’ açıklamasıyla yetindi.
Platform yapısı ve ağırlık dezavantajı
Uzmanlara göre başarısızlığın temel sebeplerinden biri, aracın özel bir elektrikli platform yerine içten yanmalı G-Serisi’nin şasisi üzerine inşa edilmiş olması. Bu yapı, elektrikli araçların sunduğu geniş iç hacim gibi avantajların kaybedilmesine neden oldu.
G580'in çelik merdiven tipi şasisi 350 kg, bataryayı koruyan 26 mm kalınlığındaki zırh plakası ise 58 kg ağırlığında. Batarya dahil edilmeden toplam 400 kg’dan fazla ağırlığa ulaşan araç, 116 kWsa kapasiteli batarya hücreleriyle birlikte toplam 3,1 ton ağırlığa çıkıyor. Buna karşın taşıma kapasitesi yalnızca 415 kg ile sınırlı.
Menzil eleştirisi ve yüksek fiyat
WLTP standardına göre 473 kilometre menzil sunan G580 EQ Technology, 150.000 euro başlangıç fiyatıyla birlikte değerlendirildiğinde, kullanıcılar tarafından yetersiz olarak görülüyor.
2027’de çıkacak küçük G-Serisi için belirsizlik
Elektrikli G580’in beklentileri karşılamaması, 2027’de tamamen elektrikli olarak sunulacağı açıklanan küçük G-Serisi’nin geleceğini de etkileyebilir. İç kaynaklardan gelen bilgilere göre, Mercedes içten yanmalı bir versiyonu da değerlendirmeye almış durumda.
Bir mühendisin değerlendirmesine göre, benzinli versiyon için gereken ek maliyet yönetilebilir seviyede. Bu doğrultuda yalnızca ön kısmın yeniden tasarlanması gerekiyor.
Ayrıca Mercedes’in sabit platform yaklaşımından vazgeçerek, farklı segmentlere uyarlanabilir esnek teknoloji modülleriyle yeni bir strateji benimseyeceği bildirildi. Küçük G-Serisi'nin altyapısında ise CLA modellerinde kullanılan MMA (Mercedes Modular Architecture) platformunun temel alınacağı, ayrıca MB.EA platformundan da bazı bileşenlerin kullanılacağı belirtildi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI