Elektrikli, hibrit ve şarjlı hibrit seçenekleriyle yeni DS N°4 resmen tanıtıldı

Stellantis'in premium markası DS Automobiles, hatchback modeli DS4’ü yeni isimlendirme stratejisine dahil ederek DS N°4 olarak yeniden tanıttı. %100 elektrikli, şarj edilebilir hibrit ve tam hibrit motor seçenekleriyle gelen araç, hem menzil hem de teknoloji açısından dikkat çekiyor.

Mayıs 15, 2025 - 14:30
Elektrikli, hibrit ve şarjlı hibrit seçenekleriyle yeni DS N°4 resmen tanıtıldı

DS N°4, yeni kimliğiyle tanıtıldı
Stellantis çatısı altındaki DS Automobiles, geçtiğimiz aylarda tanıttığı DS N°8 modeliyle isimlendirme şemasında değişikliğe gitmişti. Bu stratejinin bir devamı olarak, markanın hatchback modeli DS4 de yenilenerek DS N°4 ismini aldı. Araç, %100 elektrikli, tam hibrit ve şarj edilebilir hibrit olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacak.

Elektrikli versiyon: E-TENSE teknolojisiyle geliyor
DS N°4'ün tamamen elektrikli versiyonu E-TENSE adını taşıyor. Bu model, 157 kW (213 hp) güç ve 343 Nm tork üreten bir elektrik motoruna sahip. Nikel açısından zengin kimyayla geliştirilmiş 58.3 kWsa kapasiteli batarya, WLTP normlarına göre 450 kilometreye kadar menzil sağlıyor.

Yeni tasarlanan ısı pompası ve gelişmiş soğutma sistemleri, özellikle zorlu iklim koşullarında verimliliği ve konforu artırmayı amaçlıyor. Üç seviyeli rejeneratif frenleme sistemi sayesinde sürücü, direksiyon arkasındaki kulakçıklarla frenleme tepkisini ayarlayabiliyor.

Araçta 11 kW AC şarj cihazı ve 120 kW DC hızlı şarj desteği yer alıyor. Hızlı şarjla batarya, %20’den %80’e yaklaşık 30 dakikada şarj edilebiliyor. Yalnızca 11 dakikalık şarjla 100 km menzil elde edilebildiği belirtiliyor.

Şarj edilebilir hibrit: Daha uzun menzil, güçlü performans
DS N°4'ün şarj edilebilir hibrit versiyonunda 180 hp dört silindirli turbo benzinli motor, 125 hp’lik elektrik motoruyla destekleniyor. Toplamda 225 hp güç ve 360 Nm tork sunan sistem, 0-100 km/s hızlanmasını 7,1 saniyede tamamlıyor.

Bu versiyonda kullanılan 14.6 kWsa kapasiteli yeni batarya, %30 artışla 81 kilometrelik elektrikli sürüş menzili sunuyor. Standart olarak 3,7 kW’lık şarj cihazı bulunurken, opsiyonel 7,4 kW’lık versiyon da sunuluyor.

Tam hibrit seçenek: Daha sade, daha ekonomik
Tam hibrit versiyonda ise 1.2 litre turbo üç silindirli benzinli motor, 21 kW gücünde bir elektrik motoruyla eşleştiriliyor. Bu sistem, toplamda 145 hp güç ve 230 Nm tork üretiyor. Diğer Stellantis hibritlerinde de yer alan 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla donatılmış.

Tasarım ve donanım özellikleri
Yenilenen dış tasarımda siyah ızgara, DS E-Tense Performance ve DS N°8 modellerinden esinlenen LED aydınlatmalar ve ışıklı DS logosu öne çıkıyor. Üst seviye Étoile donanımı, DS Matrix LED Vision farlarla birlikte geliyor.

İç mekanda masaj ve havalandırma özellikli koltuklar, 10,25 inç dijital gösterge paneli, 10 inç dokunmatik ekran ve head-up display yer alıyor. Elektrikli versiyona özel rota planlama, batarya ön ısıtması ve V2L (araçtan enerji aktarımı) gibi gelişmiş fonksiyonlar da sunulmakta.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI