İnegöl Kemalpaşa Mahallesi'nde 5 Hekimli Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi İçin Protokol İmzalandı

İnegöl Kemalpaşa Mahallesi'nde 5 Hekimli Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi İçin Protokol İmzalandı

Bursa Valiliği'nde imzalanan protokolle, İnegöl Belediyesi'nin Kemalpaşa Mahallesi'nde tahsis ettiği arsa üzerine hayırsever desteğiyle inşa edilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi'nin yapım süreci resmen başladı. Beş aile hekimliği biriminin yer alacağı merkezin, bölgedeki birinci basamak sağlık hizmetlerine erişimi güçlendirmesi ve aile hekimi başına düşen nüfusun azaltılması hedefleniyor.

Haziran 27, 2026 - 23:11

Bursa Valiliği'nde düzenlenen törenle, İnegöl Kemalpaşa Mahallesi'nde inşa edilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için protokol imzalandı. Protokol, Bursa Valisi Erol Ayyıldız ile hayırsever Talha Timur Han arasında imzalanırken, törene İnegöl Kaymakamı Eren Arslan, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin ve İnegöl İlçe Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Kavak da katıldı.

5 Hekimli Aile Sağlığı Merkezi Hizmet Verecek

İnegöl Belediyesi tarafından Kemalpaşa Mahallesi Soyak Sokak'ta bulunan park alanında 300 metrekarelik arsa tahsis edildi. Tahsis edilen alanda inşa edilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi bünyesinde 5 aile hekimliği birimi hizmet verecek. Yeni merkezin faaliyete geçmesiyle birlikte bölgede birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapasitesinin artırılması ve vatandaşların sağlık hizmetlerine daha kolay erişebilmesi amaçlanıyor.

Aile Hekimi Başına Düşen Nüfusun Azaltılması Hedefleniyor

Sağlık Bakanlığı'nın 2026 yılı hedeflerine göre aile hekimliği birimi başına düşen nüfusun 2 bin 650 kişi olması öngörülüyor. İnegöl'de son yıllarda aile sağlığı merkezi yatırımlarının artırılmasıyla birlikte aile hekimi başına düşen nüfusun 4 binlerden 3 bin seviyelerine gerilediği belirtildi. Yapımı süren ve planlanan sağlık yatırımlarının tamamlanmasıyla bu sayının 2 bin 500 seviyelerine düşürülmesi hedefleniyor.

İnegöl'e 19 Yeni Aile Sağlığı Merkezi Kazandırılıyor

Devlet, belediye ve hayırsever iş birliğiyle yürütülen çalışmalar kapsamında İnegöl'de sağlık altyapısını güçlendirmeye yönelik yatırımlar sürüyor. Açıklanan bilgilere göre tamamlanan, yapımı devam eden ve planlanan projelerle birlikte ilçeye toplam 19 yeni aile sağlığı merkezi kazandırılması planlanıyor. Bu kapsamda 6 aile sağlığı merkezinin yapımı tamamlanırken, 5 merkezin inşaatı devam ediyor. Ayrıca 5 proje ruhsat aşamasında bulunurken, 3 yeni aile sağlığı merkezi için de planlama çalışmaları sürdürülüyor.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI