İzmir Büyükşehir Belediyesi Mavişehir Trafiğini Rahatlatacak Şemikler Taşıt Üst Geçidi İçin İnşaata Başlıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Mavişehir’de yıllardır süren trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla Şemikler Taşıt Üst Geçidi Projesi’ni hayata geçiriyor. Ahmet Kemal Baysak Bulvarı ile Anadolu Caddesi’ni birbirine bağlayacak proje ile ulaşım süresi 5 dakikaya inerken, İzmir Çevreyolu ve çevre arterlerdeki trafik yükünün önemli ölçüde azalması hedefleniyor.

Aralık 18, 2025 - 10:42
İzmir Büyükşehir Belediyesi Mavişehir Trafiğini Rahatlatacak Şemikler Taşıt Üst Geçidi İçin İnşaata Başlıyor


İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka’nın Mavişehir bölgesinde yaşanan trafik sıkışıklığını kalıcı olarak çözmek amacıyla Şemikler Taşıt Üst Geçidi Projesi için inşaat sürecini başlatıyor. Proje, Ahmet Kemal Baysak Bulvarı ile Anadolu Caddesi arasında kesintisiz ve hızlı ulaşım sağlayacak.

“İzmir’in Tarihine Geçecek Ulaşım Yatırımlarından Biri”
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Şemikler Taşıt Üst Geçidi’ni “İzmir’in tarihine geçecek ulaşım yatırımlarından biri” olarak değerlendirdi. Kamulaştırma ve yıkım süreçlerinin tamamlanmasının ardından, İzmir Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülecek proje için yer teslimi yapılarak inşaat hazırlıklarına başlandı.

Ulaşım Süresi 5 Dakikaya Düşecek
Yalı Mahallesi ile Şemikler Mahallesi’ni demiryolu hattı üzerinden birbirine bağlayacak taşıt köprüsü sayesinde, bugün yaklaşık 5 kilometre olan Mavişehir–Anadolu Caddesi güzergâhı 1 kilometreye inecek. Ortalama 15 dakika süren, yoğun saatlerde 30 dakikayı bulan yolculuk süresi proje tamamlandığında 5 dakikaya düşecek.

Çevreyolu ve Ana Arterlerde Rahatlama
Cahar Dudayev Bulvarı’nın Anadolu Caddesi ile bağlantısını sağlayacak proje, İzmir Çevreyolu’nun Mavişehir–Bostanlı–Karşıyaka çıkışları arasındaki trafik yoğunluğunu azaltacak. Anadolu Caddesi ve Cahar Dudayev Bulvarı üzerindeki araç yükünün de önemli ölçüde hafiflemesi bekleniyor.

Depreme Dayanıklı Mühendislik
Toplam 445 milyon liralık yatırımla hayata geçirilecek proje, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği’ne uygun şekilde tasarlandı. Sıvılaşma riskine karşı 43 bin metre derin karıştırma kolonu ve 5 bin 660 metre fore kazık imalatı yapılacak. Yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki projede 8 açıklıklı çelik köprü, yaklaşım duvarları, kaldırımlar, çevre düzenlemeleri ve otopark alanları yer alacak. Projenin 2026 yılı sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI