Nvidia, Çoklu Kare Üretimi ile DLSS 4’ü Tanıttı: Performansta Devrim

CES 2025'te duyurulan Nvidia DLSS 4, "Multi Frame Generation" teknolojisi ile performansı 8 kata kadar artırıyor. Yeni RTX 5000 serisi kartlarla gelen teknoloji, oyunlarda daha hızlı, daha akıcı ve görsel olarak üstün bir deneyim sunuyor.

Ocak 8, 2025 - 12:49
Nvidia, Çoklu Kare Üretimi ile DLSS 4’ü Tanıttı: Performansta Devrim

Nvidia, CES 2025 etkinliği kapsamında yeni nesil ekran kartları ve DLSS 4 teknolojisini tanıttı. Yeni "Multi Frame Generation" (Çoklu Kare Üretimi) teknolojisiyle donatılan DLSS 4, geleneksel render yöntemleriyle oluşturulan her kare için üç ek kare daha üreterek oyun performansında devrim niteliğinde bir yenilik sunuyor. Nvidia, bu sistemle performansın 8 kata kadar artırılabildiğini açıkladı.

Yeni GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti ve RTX 5070 ekran kartlarıyla birlikte sunulan DLSS 4, Tensor Core destekli yapısıyla oyun deneyimini bir üst seviyeye taşıyor. Nvidia, gecikme sürelerini yarıya indirerek daha hızlı ve hassas bir oynanış sunduğunu, aynı zamanda görüntü kalitesini de önceki sürümlere göre önemli ölçüde iyileştirdiğini belirtiyor. Özellikle RTX 5090 ile 4K çözünürlükte 240 FPS hızında, tamamen ışın izlemeli oyun deneyimi vaat ediliyor.

Transformer Mimarisi DLSS 4’e Güç Veriyor
DLSS 4 sadece Çoklu Kare Üretimi ile sınırlı kalmıyor. DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution ve DLAA gibi teknolojiler, yapay zeka tabanlı "transformer" mimarisi ile destekleniyor. Bu mimari, çerçeve üretimini yüzde 40 daha hızlı gerçekleştirirken yüzde 30 daha az VRAM kullanıyor. Nvidia, RTX 50 serisi kartlara özel AI Yönetim İşlemcisi ve gelişmiş Tensor çekirdekleri sayesinde daha detaylı sahneler ve stabil bir performans sunmayı hedefliyor.

RTX 40 Serisi İçin de Destek
RTX 50 serisine özel olan Çoklu Kare Üretimi dışında, DLSS 4’ün iyileştirilmiş kare üretimi, Ray Reconstruction ve DLAA özellikleri RTX 40 serisi kullanıcılarına da sunulacak. Nvidia ayrıca, DLSS 4'ün eski DLSS destekli oyun ve uygulamalarda da çalışabileceğini duyurdu.

75 Oyun ve Reflex 2 Teknolojisi
DLSS 4, lansmanıyla birlikte Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Indiana Jones and the Great Circle gibi yapımlarda desteklenecek. Nvidia, toplamda 75 oyun ve uygulamanın Ocak 2025 sonunda DLSS 4 teknolojisini destekleyeceğini açıkladı. Ayrıca Reflex 2 teknolojisi, gecikme süresini yüzde 75'e varan oranlarda azaltarak akıcı bir oyun deneyimi sunuyor.

Nvidia, bu yeni teknolojilerle oyun dünyasında yapay zeka entegrasyonunu bir adım daha ileri taşıyor. RTX 50 serisi kartlar ve DLSS 4 teknolojisinin, oyuncular için yeni bir dönemin kapılarını aralayacağı ifade ediliyor.

CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI