Opel, 789 beygirlik elektrikli Corsa GSE Vision Gran Turismo konseptini tanıttı!

Opel, Gran Turismo için geliştirdiği 789 beygir gücündeki elektrikli Corsa GSE Vision konseptini dijital olarak tanıttı. Çift motorlu yapısıyla 0’dan 100 km/s hıza 2 saniyede çıkan araç, GSE performans markasının geleceğine ve 2026’da tanıtılması beklenen yeni nesil Corsa’ya dair önemli ipuçları veriyor.

Ağustos 21, 2025 - 18:21
Ağustos 21, 2025 - 18:29
Opel, 789 beygirlik elektrikli Corsa GSE Vision Gran Turismo konseptini tanıttı!

Opel, Gran Turismo oyunu için geliştirdiği elektrikli Corsa GSE Vision konseptini tanıttı. 789 beygir gücü ve 1170 kilogram ağırlığıyla dikkat çeken araç, performans markası GSE’nin gelecekteki vizyonunu yansıtıyor.

Konsept araç, Stellantis’in geliştirdiği STLA Small platformu üzerine inşa edildi. Opel, bu platformun ve Corsa isminin tercih edilmesinin tesadüf olmadığını, 2026’da tanıtılması beklenen yedinci nesil Corsa için yol gösterici olacağını açıkladı.

Teknik özellikler ve performans
Corsa GSE Vision, Grandland modelinde kullanılan 82 kWsa kapasiteli bataryadan güç alıyor. Mevcut Corsa’nın en büyük bataryasının 52 kWsa olduğu düşünüldüğünde bu kapasite önemli bir artış sağlıyor. Çift motorlu güç aktarımı sayesinde 789 beygir üreten araç, 0’dan 100 km/s hıza yalnızca 2 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum hız ise 320 km/s ile sınırlandırıldı. Bu rakamların Gran Turismo oyunu için hazırlandığı belirtilse de, Opel verilerin gerçekçi olduğunu ve üretim modellerine taşınabileceğini ifade ediyor.

Tasarım ve iç mekân detayları
Radikal dış tasarımıyla öne çıkan araçta, ön ve arka aydınlatmalarda Opel’in “Compass” imzası farklı bir yorumla kullanıldı. İç mekân sade tutulurken üretime yönelik bazı yenilikçi öğeler de dikkat çekti. Koltuklar iki parçalı tasarımıyla hem hafiflik sağlıyor hem de yuvarlanma kafesine entegre ediliyor. Araçta ekran bulunmuyor, bunun yerine yalnızca temel işlevler için fiziksel düğmeler yer alıyor.

Aerodinamik yenilikler
Konseptin tasarımında aktif spoyler öne çıkan bir unsur oldu. Yüksek hızlarda sürtünmeyi azaltmak ve dengeyi artırmak için arkaya uzayan spoyler, virajlarda hava freni görevi de görebiliyor.

Opel, temmuz ayında GSE alt markasının performans odaklı elektrikli araçlara odaklanacağını duyurmuştu. Yeni konsept, bu stratejinin somut bir yansıması olarak değerlendiriliyor.