OTONOMİ BAŞKAN YARDIMCISI ÖMER GÖKTAŞ: “0 FAİZ, TAKAS VE KASKO DESTEĞİ ALICIYI YENİDEN SIFIR ARACA YÖNLENDİRDİ”

CUMHA Ankara Temsilcisi Serdar Nalcı’nın Otonomi’de yaptığı özel röportajda, Göktaşlar Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı ve Otonomi Başkan Yardımcısı Ömer Göktaş; yıl sonuna yaklaşırken otomobil piyasasında sıkılaşma politikalarının etkisini, bayilerin “0 faiz” kampanyalarıyla sıfır satışları nasıl hareketlendirdiğini, ikinci el alım-satımda dolandırıcılığa karşı “resmiyetten ayrılmayın” uyarısını ve Otonomi’de alıcıyı koruyan tahkim kurulunun işleyişini anlattı.

Aralık 23, 2025 - 22:58
OTONOMİ BAŞKAN YARDIMCISI ÖMER GÖKTAŞ: “0 FAİZ, TAKAS VE KASKO DESTEĞİ ALICIYI YENİDEN SIFIR ARACA YÖNLENDİRDİ”

CUMHA Ankara Temsilcisi Serdar Nalcı, Ankara’daki Otonomi otomotiv kompleksinde Otonomi Başkan Yardımcısı ve Göktaşlar Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Göktaş ile özel röportaj gerçekleştirdi. Röportajda, yıl sonuna yaklaşılırken otomobil piyasasındaki tablo, kampanyaların etkisi, ikinci el alım-satımda güvenli işlem başlıkları ve elektrikli araçlara ilişkin değerlendirmeler öne çıktı.

“OTOMOBİL ARZ-TALEP DENGESİYLE ÇALIŞAN BİR SİSTEM”
Ömer Göktaş, otomobil piyasasının arz-talep dengesiyle işlediğini belirterek, “Bu yıl otomobilde birazcık sıkıntılı bir dönem yaşadık.” dedi. Pandemi sonrası dönemde yaşanan fiyat dengesizliğine işaret eden Göktaş, “Arabanın sıfırı bir milyondu, ikinci eli bir buçuk milyondu.” sözleriyle sahadaki tabloyu anlattı.

“DEVLETİMİZ ÇOK CİDDİ ADIMLAR ATTI”
Göktaş, piyasanın normalleşmesine dönük düzenlemeleri hatırlatarak, “Altı ay ve altı bin kilometre adımlar attı.” ifadelerini kullandı. İnternet ilanlarında fahiş fiyatlara karşı uygulamalar, e-Devlet onay mekanizması ve yaptırımların piyasada etkili olduğunu belirten Göktaş, bu adımların ardından sıfır araç tarafında dengelerin değiştiğini kaydetti.

“BAYİLER 0 FAİZLİ KREDİ VE TAKAS DESTEĞİ SUNUYOR”
Göktaş, bayilerin satışları artırmak için kampanyalara ağırlık verdiğini belirterek, “Beş yüz bin liraya on iki ay yüzde sıfır faiz diyor.” ifadelerini kullandı. Takas ve kasko desteklerinin de devreye girdiğini söyleyen Göktaş, “Bu da müşteriyi cezbediyor.” dedi. Sıfır satışların hareketlenmesinin ikinci el piyasasını da etkilediğini vurgulayan Göktaş, “Sıfır araba satılırsa ikinci elde de hareket olur.” sözleriyle bağlantıyı anlattı.

“OTOMOBİL YATIRIM ARACI OLMAKTAN ÇIKTI”
Otomobilin uzun süre “yatırım aracı” olarak görüldüğünü söyleyen Göktaş, atılan adımların ardından bu algının zayıfladığını belirtti. Göktaş, “Devletimizin attığı bu adımlarla beraber yatırım aracı olmaktan da çıktı.” dedi. Röportajda, finansman koşullarındaki değişimin tüketici davranışına yansıdığına da dikkat çekildi.

ARAÇ ALIRKEN “RESMİYET” VURGUSU: “OYUNU KURALINA GÖRE OYNAMAK LAZIM”
İkinci el alım-satımda dolandırıcılık riskine dikkat çeken Göktaş, “Otomobil dolandırıcılığa çok açık olan bir sektör.” dedi. Sürecin hızla ve iyi niyetle yürütülmesinin risk oluşturduğunu belirten Göktaş, “Oyunu kuralına göre oynamak lazım.” sözleriyle uyarıda bulundu.

“KESİNLİKLE EKSPERTİZE GÖSTERMEMİZ LAZIM”
Göktaş, alıcıların mutlaka ekspertiz yaptırması gerektiğini vurgulayarak, “Kesinlikle götürüp bir ekspere göstermemiz lazım.” dedi. Hasar sorgusu, muayene-kilometre geçmişi ve resmi bedel beyanı başlıklarını sıralayan Göktaş, “Kesinlikle elden para vermememiz lazım.” ifadelerini kullandı.

“GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ” ÇAĞRISI
Göktaş, devletin devreye aldığı mekanizmayı hatırlatarak, “Güvenli ödeme sistemi diye devletimiz bir sistem çıkarttı.” dedi. Sistemle paranın noter satışından sonra aktarıldığını belirten Göktaş, “Alıcı ve satıcının tamamen güvenli olduğu bir sistem.” sözleriyle uygulamanın önemine dikkat çekti. Noterde kilometre ve satış bedeli eşleştirmesinin de kritik olduğunu vurgulayan Göktaş, “Aldığımız bedeli muhakkak oraya yazmamız gerekiyor.” dedi.

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR: “GELECEĞİMİZİN ARABASI”
Elektrikli otomobillere ilişkin değerlendirmesinde Göktaş, “Elektrikli araba geleceğimizin arabası.” dedi. Avrupa’da dönüşümün hızlandığını anlatan Göktaş, fuar gözlemlerine değinerek “Yollara kablosuz şarj döşüyorlar.” ifadelerini kullandı. Teknoloji, hızlanma ve konfor başlıklarında elektrikli araçların avantajlarına dikkat çekti.

“TÜRKİYE’DE ALTYAPI HER SENARYOYA TAM HAZIR DEĞİL”
Göktaş, Türkiye’de kullanım senaryolarına göre bazı risklerin sürdüğünü belirterek, “Şu anda bizim ülkemizde tam böyle bir alt yapısı hazır değil.” dedi. Afetler ve elektrik kesintileri ihtimaline işaret eden Göktaş, elektrikli aracın bazı kullanıcılar için “ikinci araç” olarak daha uygun olabileceğini söyledi. İkinci el değer kaybı ve batarya güvenliği başlıkları da röportajda öne çıktı.

OTONOMİ’DE “TAHKİM KURULU” VURGUSU: “İÇERDE KENDİ MAHKEME SİSTEMİMİZ VAR”
Otonomi’nin yapısını anlatan Göktaş, kompleks içinde noter ve ekspertiz hizmetlerinin aynı lokasyonda bulunduğunu belirterek, “Otonomi’de altı tane noterimiz var.” dedi. Uyuşmazlıklarda devreye giren tahkim kuruluna dikkat çeken Göktaş, “Bizim içerde kendi mahkeme sistemimiz var.” ifadelerini kullandı.

“SORUNU HEMEN BAĞLIYOR, YAPTIRIMI VAR”
Göktaş, boya-değişen gibi anlaşmazlıklarda değer kaybının tespit edilerek mağduriyetin giderildiğini belirterek, “Hemen o satıcıyı çağırıyor, alıcıyı çağırıyor.” dedi. Kurallara uymayan satıcı için yaptırım bulunduğunu vurgulayan Göktaş, tahkim kurulunun “çıkarılmaya kadar giden” bir mekanizma olduğunu kaydetti.

MASVET VE MEVZUAT: “SEKTÖRÜN SAHADAKİ GÜCÜ”
Röportajın devamında Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu’na ilişkin değerlendirmelerde bulunan Göktaş, sektörde düzenlemeler ve uygulamalar konusunda yürütülen çalışmalara değindi. Yetki belgesi uygulaması, kayıt dışıyla mücadele ve güvenli ödeme sisteminin yaygınlaşması başlıkları öne çıktı.

KAPANIŞ MESAJI: “İYİ KALİTE UCUZA OLAMAZ”
Röportajın kapanışında Ömer Göktaş, otomobil alıcılarına “kurumsal yerlerden” işlem yapma çağrısını yineleyerek, “Hiçbir zaman iyi kalite ucuza olamaz.” dedi. Otonomi’ye davette bulunan Göktaş, “Otonomi’ye herkesi bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI