RİT-ROM Projesi Yaygınlaştırma Programı Dokuz Eylül Üniversitesinde Gerçekleştirildi: Ritimle Duygu Yönetimi ve Sosyal Katılım Anlatıldı

Avrupa Birliği tarafından desteklenen “RİT-ROM Projesi”, İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilen yaygınlaştırma programıyla tanıtıldı. Etkinlikte, ritim terapi yöntemiyle öğrencilerin sosyal katılımını artırmak, akran zorbalığını azaltmak ve duygu düzenleme becerilerini geliştirmek amaçlandı. Programa, eğitim yöneticileri, akademisyenler, öğretmenler, gönüllüler ve öğrenciler yoğun katılım gösterdi.

Ekim 19, 2025 - 15:27
RİT-ROM Projesi Yaygınlaştırma Programı Dokuz Eylül Üniversitesinde Gerçekleştirildi: Ritimle Duygu Yönetimi ve Sosyal Katılım Anlatıldı


İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen “2024-1-TR01-ESC30-SOL-000214591 RİT-ROM Projesi”, 16 Ekim 2025 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Konferans Salonunda düzenlenen yaygınlaştırma programıyla tanıtıldı.

Etkinliğe İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Doç. Dr. Özden Ölmez Ceylan, proje koordinatörleri Sinem Derya Gül Şahiner ve Ayben Demirkaya, akademisyenler, okul yöneticileri, öğretmenler, genç gönüllüler ve öğrenciler katıldı.

Program Müzikle Başladı
Açılışta Buca BİLSEM öğrencileri müzik dinletisi sundu. Saygı duruşu ve İstiklâl Marşı’nın ardından RİT-ROM Projesi’nin tanıtım videosu izlendi. Açılış konuşmalarını yapan proje koordinatörleri, ritim terapinin öğrenciler üzerindeki etkisine değindi.

“Ritimle Duygularımızı İfade Ediyoruz”
Proje koordinatörü Sinem Derya Gül Şahiner, projenin amacını “öğrencilerin sosyal katılımını artırmak, akran zorbalığını azaltmak ve duygularını ritim aracılığıyla sağlıklı biçimde ifade etmelerini sağlamak” olarak tanımladı. Ayben Demirkaya ise ritim duygusunun öğrencilerin öfke ve stres gibi duyguları dönüştürmesine yardımcı olduğunu, bu sayede duygu düzenleme becerilerinin geliştiğini ifade etti.

Gönüllülük ve Erasmus Deneyimi Anlatıldı
Programda, Şehit Fazıl Bey Ortaokulu öğrencileri Müzik Öğretmeni Cahit Altun rehberliğinde bir dinleti sundu. Ardından, Erasmus Projeleri Okul Akreditasyonu Koordinatörü Seçil Yıldırım Şimşek ve Gençlik Projeleri Uzmanı Zerrin Şimşek konuşma yaptı.
Seçil Yıldırım Şimşek, hibeli proje süreçlerini, Erasmus+ kapsamındaki proje türlerini ve gönüllülük çalışmalarının bireysel gelişim ile toplumsal faydaya katkısını anlattı. Zerrin Şimşek ise sosyal medyanın projelerin yaygınlaşmasındaki rolüne değinerek, “ESC gönüllülük projeleri her yaş için fırsat sunuyor, önemli olan gönüllülük ruhunu taşımak.” dedi.

“Ritimle Dayanışma Dili Kuruldu”
Konak Şehit Fazıl Bey Ortaokulu Müdürü Melike Boyralı, öğrencilerin müzikle iletişim kurma biçimlerinin akran dayanışmasını güçlendirdiğini belirtti. Boyralı, projeye katkı sunan öğretmenlere ve gönüllülere teşekkür etti.

“Hayat Boyu Öğrenme Kültürünü Güçlendiriyoruz”
İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Doç. Dr. Özden Ölmez Ceylan, konuşmasında Erasmus+ projelerinin sunduğu öğrenme fırsatlarına değindi. Ceylan, “RİT-ROM Projesi iyilik, paylaşma ve dayanışma kültürünü güçlendiriyor. Ritim temelli etkinlikler kapsayıcı eğitimi destekliyor.” dedi. Ayrıca, okul dışı öğrenmenin bireysel ve mesleki gelişime katkısına dikkat çekerek Dokuz Eylül Üniversitesi ve proje paydaşlarına teşekkür etti.

Etkinlik sonunda, proje sürecine katkı sağlayan gönüllülere, öğretmenlere, akademisyenlere ve paydaş kurumlara teşekkür belgeleri ve plaketler takdim edildi. Program, toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI