Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: “Avrasya Tüneli 9 Yılda Ülke Ekonomisine 2,6 Milyar Dolar Katkı Sağladı”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Asya ile Avrupa’yı deniz tabanının altından birleştiren Avrasya Tüneli’nin 9. yılı dolayısıyla yaptığı açıklamada, tünelden 2025 yılında günde ortalama 77 bin aracın geçtiğini, projenin 9 yılda ülke ekonomisine 2,6 milyar dolarlık katkı sunduğunu bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin 9. yıldönümü vesilesiyle değerlendirmelerde bulundu. Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından birleştiren çift katlı ilk ve tek karayolu tüneli olan Avrasya Tüneli’nin, İstanbul ulaşımına önemli katkılar sağladığını belirtti.
Bakan Uraloğlu, tünelin 20 Aralık 2016 tarihinde resmi olarak hizmete açıldığını hatırlatarak, “İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını 5 kilometrelik çift katlı denizaltı karayolu tüneliyle birleştiren Avrasya Tüneli, Kazlıçeşme ile Göztepe arasında yaklaşım yollarıyla birlikte toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhta inşa edildi.” dedi.
“2025 Yılında Günlük Ortalama 77 Bin Araç Geçişi Sağlandı”
Proje kapsamında Avrupa ve Asya yakalarında yaklaşım yollarının genişletildiğini, kavşaklar, araç alt geçitleri ve yaya üstgeçitlerinin inşa edildiğini aktaran Uraloğlu, “Sadece hafif taşıtların kullanımına uygun şekilde tasarlanan tünelden motosiklet, otomobil ve minibüsler geçebiliyor. Avrasya Tüneli’nden 2025 yılında günde ortalama 77 bin araç geçişiyle garanti seviyesinin yüzde 8 üzerine çıkıldı.” ifadelerini kullandı.
“9 Yılda 250 Milyon Saat Zaman Tasarrufu Sağlandı”
Uraloğlu, ulaşım mesafelerinin yaklaşık 10 kilometre kısaltıldığını, önceden 100 dakikaya varan seyahat sürelerinin 15 dakikaya kadar düşürüldüğünü vurgulayarak şu değerlendirmeyi yaptı:
“Avrasya Tüneli, ileri teknoloji ve mühendislik altyapısıyla İstanbul Boğazı geçişine hızlı, güvenli, konforlu ve çevre dostu bir alternatif sunuyor. Kozyatağı–Bakırköy koridoru esas alınarak yapılan hesaplamalara göre; 9 yıllık işletme sürecinde 250 milyon saat zaman, 304 bin ton yakıt tasarrufu sağlandı.”
“Çevreye ve Güvenliğe Önemli Katkı”
Tünelin çevresel etkilerine de değinen Uraloğlu, “139 bin ton emisyon azalımı, yaklaşık 5,5 milyon ağacın sağlayacağı çevresel etkiye eşdeğer bir katkı sundu. 687 milyon araç/kilometrelik trafik azalımı sayesinde kaza maliyetlerinde de önemli ölçüde tasarruf edildi. Avrasya Tüneli’nin 9 yılda ülke ekonomisine katkısı toplam 2,6 milyar dolara ulaştı.” dedi.
UNESCO Dünya Mirası’na Saygılı Uygulamalar
Avrasya Tüneli’nin, UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan İstanbul’un tarihi yarımadasında hayata geçirildiğini anımsatan Uraloğlu, tüm tasarım ve inşaat süreçlerinin UNESCO önerileri dikkate alınarak yürütüldüğünü kaydetti. Uraloğlu, “Avrupa yakasında yaya bandını 55 metreden 277 metreye çıkardık. Sahil parkına 11 bin 642 yeni ağaç diktik, 2,7 kilometre bisiklet ve yaya yolu inşa ettik. Çocuk oyun alanlarını yüzde 100, ağaçlandırmayı yaklaşık yüzde 400 artırdık.” ifadelerini kullandı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI