Xiaomi Başkanı William Lu: "2027’de Avrupa elektrikli araç pazarına gireceğiz"

Çin’de elektrikli araç teslimatlarında rekor kıran Xiaomi, iç pazardaki yoğun talep nedeniyle 2027 yılına kadar yurt dışına açılmayı erteledi. Başkan William Lu, Avrupa’nın şirketin ilk dış pazar olacağını açıkladı.

Ağustos 21, 2025 - 18:44
Ağustos 21, 2025 - 19:17
Xiaomi Başkanı William Lu: "2027’de Avrupa elektrikli araç pazarına gireceğiz"

Xiaomi Başkanı William Lu, şirketin 2027 yılında resmi olarak Avrupa elektrikli araç pazarına giriş yapmayı planladığını duyurdu. Lu, Avrupa’nın Xiaomi için ilk yurt dışı pazar olacağını belirtti. Açıklama, dün gerçekleştirilen bir toplantıda yapıldı.

Lu, Avrupa pazarına giriş için araştırma ve hazırlık aşamasında olduklarını ifade etti. Xiaomi markasının dünya genelinde bilinirliğinin yüksek olduğunu vurgulayan Lu, elektrikli araç bölümünün ise henüz tanınmadığını söyledi.

Alman plakalı ilk deneme aracı
Şirket, Avrupa için ilk deneme adımını attı. Xiaomi Başkanı William Lu, 5 Temmuz’da Weibo’da yaptığı paylaşımda, Alman plakalı SU7 Ultra modelini göstererek bunun Avrupa’da tescil edilen ilk deneme aracı olduğunu açıkladı. Şirketin kurucusu ve CEO’su Lei Jun da 2 Temmuz’daki bir canlı yayında, iç pazardaki yoğun teslimat talepleri nedeniyle 2027’den önce yurt dışına açılmanın mümkün olmadığını söylemişti.

İç pazarda üretim sıkıntısı
Xiaomi’nin yurt dışı açılımını 2027’ye ertelemesinin nedeni, Çin’deki yoğun teslimat talepleri oldu. SU7 modelinin teslimat süresi 41 haftaya, YU7 modelinin teslimat süresi ise 58 haftaya kadar uzamış durumda.

Rekor teslimat ve finansal veriler
Şirket, 2025’in ikinci çeyreğinde 81.302 araç teslim ederek tüm zamanların rekorunu kırdı. Bu sayı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 197,73, bir önceki çeyreğe göre ise yüzde 7,16 artışa işaret ediyor.

Mali rapora göre, Xiaomi’nin elektrikli araç birimi 20,6 milyar yuan (2,87 milyar dolar) gelir elde etti. Yenilikçi iş kollarının brüt kâr marjı ikinci çeyrekte yüzde 26,4’e yükseldi. Operasyonel kayıp ise 500 milyondan 300 milyon yuan’a geriledi.

Lu, yaptığı açıklamada elektrikli araç biriminin bu yılın ikinci yarısında aylık bazda kârlılığa ulaşmasının beklendiğini, ancak son üç yılda 30 milyar yuanın üzerinde yatırım yapılması nedeniyle bölümün ciddi birikmiş zararlarının bulunduğunu dile getirdi.