2024'te Türkiye hangi sektörlerden şikayetçi oldu? İşte en çok tepki çeken alanlar
Şikayetvar'ın 2024 verilerine göre en fazla şikayet alan sektörler belli oldu. E-ticaret, dijital içerik platformları ve finans sektörü en çok eleştirilen alanlar arasında yer aldı. Kargo sektörü şikayet rekoru kırarken, dolandırıcılık şikayetleri yüzde 44 arttı. En çok ziyaret edilen marka ise Instagram oldu.

Tüketicilerin markalar hakkındaki şikayetlerini paylaştığı Şikayetvar, 2024 yılına ait verilerini kamuoyuna açıkladı. Rapora göre, Türkiye'de en fazla şikayet alan sektörler arasında e-ticaret, dijital içerik platformları, finans ve iletişim sektörleri yer aldı. 2024 boyunca platformda 3 milyon 188 bin 999 şikayet çözüme kavuşturulurken, kullanıcı sayısı 12 milyon 619 bin 829’a yükseldi.
En çok şikayet edilen sektörler
Şikayetvar verilerine göre, e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayetle ilk sırada yer aldı. Dijital içerik platformları 354 bin 994, finans sektörü 339 bin 501 ve iletişim sektörü 291 bin 941 şikayet aldı. Bunun yanı sıra alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım da sıkça şikayet edilen sektörler arasında yer aldı.
Kargo sektörü şikayet rekoru kırdı
Sektörel bazda en çok şikayet edilen kategori kargo oldu. 156 bin 449 şikayetle ilk sırada yer alan kargo sektörünü, özel bankalar 149 bin 43 şikayetle, GSM operatörleri ise 146 bin 142 şikayetle takip etti.
E-ticarette öne çıkan sorunlar
E-ticaret sektöründe tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular arasında sipariş iptalleri, teslimat gecikmeleri, hatalı veya eksik ürünler, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün gönderimi öne çıktı. Kullanıcılar, sipariş verdikleri ürünlerin hiçbir gerekçe gösterilmeden iptal edilip daha yüksek fiyatla tekrar satışa sunulmasından da sıkça şikayet etti.
En çok yorumlanan sektörler ve markalar
Şikayetvar verilerine göre, vize aracılık ve danışmanlık firmaları, en fazla yorum yapılan sektörler arasında ilk sırada yer aldı. Bunu otomobil firmaları, dolandırıcılık kategorisi ve pazaryeri siteleri takip etti.
Şikayetvar platformunda en çok ziyaret edilen marka Instagram oldu. 2024’te 2 milyon 814 bin 768 ziyaretle zirvede yer alan Instagram’ı, Türk Telekom (2 milyon 783 bin 29 ziyaret) ve Akbank (2 milyon 352 bin 942 ziyaret) takip etti.
Dolandırıcılık şikayetleri yüzde 44 arttı
Raporda, dolandırıcılık şikayetlerinde yüzde 44’lük bir artış yaşandığı vurgulandı. Evde paketleme dolandırıcılığı 11 bin 438 şikayetle ilk sırada yer alırken, burs vaadiyle yapılan dolandırıcılıklar 7 bin 590 şikayetle ikinci sırada konumlandı. Önceki yıla göre yüzde 67 artış gösteren bu dolandırıcılık türlerinin yanı sıra yanıltıcı icra mesajları, sahte bahis siteleri ve sahte web siteleri de en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.
CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI