AK PARTİLİ MEHMET EMİN ÖZ: “ÖĞRETMEN TÜRKİYE YÜZYILI’NIN KURUCU MİMARI, BÜTÇENİN MERKEZİ ÖĞRETMENDİR”
TBMM Genel Kurulunda 14 Aralık 2025’te 2026 Millî Eğitim Bakanlığı bütçesi görüşmelerinde AK Parti Grubu adına konuşan AK Parti Erzurum Milletvekili Mehmet Emin Öz, eğitimin “ülkenin geleceği” olduğunu vurgulayarak öğretmeni “istikbalin ana taşıyıcısı” olarak tanımladı. Öz, Millî Eğitim Akademisi ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni öğretmen niteliğini artıracak yapılar olarak savunurken, Bakan Yusuf Tekin’in “öğretmenler odası buluşmaları” ile sahayı dinlediğini söyledi. Konuşma sırasında CHP, İYİ Parti ve DEM Parti sıralarından “atanamayan öğretmenler” ve “Andımız” üzerinden yoğun itirazlar yükseldi.
Türkiye Büyük Millet Meclisinin 32’nci Birleşiminin üçüncü oturumunda AK Parti Grubu adına söz alan AK Parti Erzurum Milletvekili Mehmet Emin Öz, konuşmasına “Millî Eğitim Bakanlığı bütçesi üzerinde söz almış bulunmaktayım. Genel Kurulu, aziz milletimizi ve Bakanlarımı saygıyla selamlıyorum.” diyerek başladı.
Öz, bütçenin yalnızca mali kalemlerden ibaret olmadığını vurgulayarak, “Bugün burada sadece bir bütçe kalemini değil ülkemizin geleceğini, evlatlarımızın yarınını konuşuyoruz.” dedi. Eğitimde dönüşümün “bina ve teknoloji” ile sınırlı olmadığını savunan Öz, “Köklü bir eğitim dönüşümü yalnızca projelerle, yatırımlarla olmaz; öğretmenle kurulan samimi ilişki ve güvenle başlar.” ifadelerini kullandı.
“ÖĞRETMEN TÜRKİYE YÜZYILI’NIN KURUCU MİMARI”
Öz, AK Parti iktidarlarının öğretmeni merkeze alan bir yaklaşım benimsediğini söyleyerek, “Öğretmene hak ettiği değeri teslim etmek… bir temenni olmaktan çıkıp asli bir devlet politikasına dönüşmüştür.” dedi. Öz, “Öğretmenlerimizi sadece eğitim sisteminin çalışanı olarak değil Türkiye Yüzyılı’nın kurucu mimarları ve istikbalimizin ana taşıyıcıları olarak konumlandırıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in “sahayı dinlediğini” belirten Öz, “Bunun en somut nişanesi öğretmenler odası buluşmalarıdır.” dedi. Bu buluşmalar için “Bürokratik mesafeleri ortadan kaldıran” ifadesini kullandı.
MİLLÎ EĞİTİM AKADEMİSİ VE MAARİF MODELİ VURGUSU
Öz, Millî Eğitim Akademisi’ni “öğretmen niteliğini sistemli destekleyecek” bir yapı olarak tanımlayarak, “Millî Eğitim Akademisi öğretmen niteliğini sürekli ve sistemli biçimde destekleyecek bir yapı olarak planlanmaktadır.” dedi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli için de “öğretmenin rehberliğini merkeze alan, beceri ve değer odaklı bir yaklaşım” değerlendirmesinde bulundu.
TARİHSEL VURGU VE BAŞARI ÖRNEKLERİ
Tarihsel bir çerçeve çizen Öz, “İyi eğitim almış insanlarını kaybeden devletler yalnızca toprak değil, geleceğini de kaybeder.” dedi; Osmanlı’nın 18’inci yüzyıldan itibaren “iyi yetişmiş insanlarını” kaybettiğini belirterek Balkan Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı dönemine atıflar yaptı.
Öz, eğitim başarılarına dair örnekler verirken “Savur ilçesinden çıkıp Nobel Kimya Ödülü alan Aziz Sancar” ve “Nobel Edebiyat Ödülü alan Orhan Pamuk” ifadelerini kullandı. Öz, “Harvard’ı kazanan çobanın oğlu, Boğaziçi’ni kazanan marangozun kızı, ODTÜ’yü kazanan çiftçinin evladı” sözleriyle “başarı hikâyeleri”ni sıraladı.
MECLİS’TE GERGİNLİK: “ATANAMAYAN ÖĞRETMENLER” VE “ANDIMIZ” TARTIŞMASI
Konuşma sırasında İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu başta olmak üzere muhalefet sıralarından “atanama bekleyen öğretmenler” ve “Andımız” üzerinden itirazlar yükseldi. CHP Ankara Milletvekili Aliye Timisi Ersever de “atanamayan öğretmenler” vurgusuyla araya girdi; DEM Parti sıralarından da “atama” çağrıları duyuldu. Öz, konuşmasını sürdürerek “Öğretmeni destekleyen, ona güvenen, onu merkeze alan her adım” vurgusu yaptı.
Konuşmasının sonunda Öz, “Bakanlığımızın 2026 bütçesinin milletimize, çocuklarımıza hayırlı olmasını diliyorum.” dedi ve “Suyu içerken mutlaka yağmuru hatırlayalım.” sözleriyle Genel Kurulu selamladı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI