AMD, FSR 4 ile DLSS 4'e doğrudan meydan okuyor: Redstone güncellemesi yapay zekâyla oyun deneyimini yeniden tanımlıyor

AMD, Computex 2025'te tanıttığı FSR Redstone güncellemesiyle grafik teknolojilerinde yeni bir döneme giriyor. Yapay zekâ destekli üç yeni özellikle gelen sistem, hem ışın izleme hem süper çözünürlük hem de kare üretimi alanlarında Nvidia’ya güçlü bir alternatif sunuyor.

Mayıs 21, 2025 - 15:10
AMD, FSR 4 ile DLSS 4'e doğrudan meydan okuyor: Redstone güncellemesi yapay zekâyla oyun deneyimini yeniden tanımlıyor


AMD, Computex 2025'te FSR Redstone'u tanıttı
AMD, Computex 2025 etkinliğinde FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinin yeni güncellemesi FSR Redstone’u resmen duyurdu. Bu güncelleme, grafik işleme teknolojilerinde önemli bir sıçrama yaratacak üç temel özellikle birlikte geliyor: Neural Radiance Cache (NRC), Ray Regeneration (Işın Yenileme) ve yapay zekâ destekli kare üretimi.

FSR 4 ile gelen yeni AI algoritması
FSR 4 sürümü, AMD’nin süper çözünürlük teknolojisinin en güncel hali olarak dikkat çekiyor. Bu yeni sürümde, daha doğru ve net görüntüler için geliştirilen bir yapay zekâ ve makine öğrenimi temelli algoritma yer alıyor. Bu sayede önceki FSR sürümlerine kıyasla daha yüksek görsel kalite sunuluyor. Yeni model, tüm performans ön ayarlarında keskinlik ve doğruluk oranını artırıyor.

FSR Redstone paketiyle gelen yenilikler
FSR 4 altyapısını temel alan Project Redstone teknolojisi, grafik hesaplama yükünü azaltmayı ve gerçekçiliği artırmayı hedefleyen üç yeni sistemle genişletiliyor.

  • Neural Radiance Cache (NRC): Bu teknoloji, sahnedeki ışığın dolaylı yansımalarını yapay zekâ ile önceden öğrenerek bellekte saklıyor. Böylece ışın izleme işlemleri daha az sistem kaynağı tüketiyor ve görsel kalite artıyor.

  • Ray Regeneration: Nvidia’nın DLSS 3.5 teknolojisine doğrudan rakip olarak tanımlanan bu sistem, eksik veya izlenemeyen ışın bilgilerini yeniden oluşturarak daha gerçekçi yansımalar sağlıyor. Eğitimli bir yapay zekâ modeli sayesinde grenli görüntüler gideriliyor ve eksik pikseller yeniden inşa ediliyor.

  • AI destekli kare üretimi: Redstone ile birlikte gelen bu sistem, önceki FSR 3'teki interpolasyon yönteminin yerine geçiyor. Yeni ML modeli, zamansal ve uzamsal verileri analiz ederek iki kare arasına daha gerçekçi kareler ekliyor. Bu da akıcılığı artırırken görüntü kalitesinin korunmasını sağlıyor.

Nvidia'ya doğrudan rakip bir platform
Redstone güncellemesi, Nvidia’nın DLSS 3.5 ve DLSS 4 çözümlerine doğrudan rakip olma hedefiyle geliştirildi. AMD, yeni sistemleriyle süper çözünürlük, ışın izleme ve kare üretimi gibi alanlarda yapay zekâdan faydalanarak daha iyi performans ve görsel doğruluk sunmayı amaçlıyor.

FSR Redstone'un ilk etapta yalnızca RDNA 4 mimarisine sahip ekran kartlarıyla uyumlu olacağı belirtiliyor. Ancak ilerleyen dönemlerde daha geniş bir destek kapsamının gündeme gelmesi bekleniyor.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI