Huawei, Çin'de Apple ile Rekabeti Kızıştırdı: Fiyatlarda Büyük İndirim

Çin’in premium akıllı telefon pazarında Apple’a karşı konumunu güçlendirmek isteyen Huawei, amiral gemisi ve katlanabilir telefon modellerinde yüzde 20’ye varan indirimler yaptı. Huawei, katlanabilir telefon pazarında liderliğini pekiştirirken, Mate 70 serisi ise satış beklentilerini karşılayamadı.

Ocak 3, 2025 - 17:19
Huawei, Çin'de Apple ile Rekabeti Kızıştırdı: Fiyatlarda Büyük İndirim

Çin, dünyanın en büyük akıllı telefon pazarı olmaya devam ederken, premium segmentte Huawei ile Apple arasındaki rekabet kızışıyor. Huawei, üçüncü çeyrekte premium telefon satışlarını yüzde 34 artırarak pazar payını yüzde 33’e çıkarmıştı. Şirket, bu başarısını sürdürebilmek için agresif bir fiyat politikası izleyerek, popüler modellerinde büyük indirimlere gitti.

Fiyatlarda Yüzde 20’ye Varan İndirim

Huawei’nin amiral gemisi Pura 70 Ultra modelinin 1 TB versiyonunda yüzde 18, 512 GB versiyonunda ise yüzde 20 oranında fiyat indirimi yapıldı. Şirketin en çok satan katlanabilir modeli Mate X5, yüzde 19’luk bir indirimle dikkat çekiyor. 2023 yılında piyasaya sürülen Mate X5, Çin’in katlanabilir telefon pazarında büyük bir ilgi görerek Huawei’yi bu segmentte lider konuma taşıdı.

Katlanabilir Telefonlarda Büyük Başarı

Araştırma şirketi CINNO’ya göre, Huawei, 2024’ün üçüncü çeyreğinde 1.12 milyon adet katlanabilir telefon satarak yüzde 97’lik bir büyüme kaydetti. Bu büyüme, Huawei’nin bu segmentte liderliğini pekiştirdiğini gösteriyor.

Mate 70 Serisi Beklentileri Karşılayamadı

Buna karşın, Huawei’nin yeni amiral gemisi Mate 70 serisi, beklenen satış rakamlarına ulaşamadı. Uzmanlara göre, Kirin 9020 işlemcisinin performansının rakiplerine kıyasla zayıf kalması, satışların düşmesine neden oldu. Ancak Huawei, pazar payını artırmaya yönelik agresif stratejileriyle Apple’a karşı rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.

Huawei’nin fiyat indirimleri ve ürün stratejileri, Çin’in premium telefon pazarındaki dengeleri değiştirebilir. Rekabetin bu denli kızıştığı pazarda, her iki şirket de tüketicilerin ilgisini çekmek için yenilikçi çözümler geliştirmeye devam ediyor.

CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI