AK PARTİ KIRŞEHİR MİLLETVEKİLİ NECMETTİN ERKAN: “TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ EĞİTİMDE MEDENİYET TASAVVURUMUZUN OMURGASIDIR”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesini değerlendiren AK Parti Kırşehir Milletvekili Necmettin Erkan, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin sadece bir müfredat değişikliği değil, “medeniyetimizin köklerinden beslenen bir değerler sistemi” olduğunu vurguladı. Erkan, 2002’den bugüne derslik başına düşen öğrenci sayısının ülke genelinde 40’lardan 16’lara gerilediğini, Kırşehir’de öğretmen sayısının 2.731’den 4.300’ün üzerine çıktığını, derslik sayısının 1.663’ten 2.534’e yükseldiğini belirtti. Okul kütüphaneleri, atölyeler, yapay zekâ eylem planı, EBA altyapısı ve Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde kurulan Yapay Zekâ ve Büyük Veri Uygulamaları Daire Başkanlığının eğitimde dijital dönüşümün temel unsurları olduğunu söyleyen Erkan, hayırseverlere de “eğitim seferberliğine omuz verme” çağrısı yaptı.

Kasım 20, 2025 - 18:27
Kasım 20, 2025 - 22:49
AK PARTİ KIRŞEHİR MİLLETVEKİLİ NECMETTİN ERKAN: “TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ EĞİTİMDE MEDENİYET TASAVVURUMUZUN OMURGASIDIR”


TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesinin görüşüldüğü ikinci oturumda söz alan AK Parti Kırşehir Milletvekili Necmettin Erkan, eğitimin yalnızca teknik bir bütçe kalemi değil, “bir milletin istikbali ve bir medeniyetin yeniden inşası” olduğunu ifade etti. Erkan, “Bugün burada sadece bir bütçe değil, bir milletin istikbalini, bir medeniyetin eğitimle yeniden inşasını konuştuğumuzu bilmenizi isterim.” dedi.

“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli sadece müfredat değil, değerler sistemi”
Konuşmasında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline geniş yer ayıran Necmettin Erkan, bu modelin klasik bir program değişikliği olarak görülmemesi gerektiğini belirterek şunları söyledi:

“Türkiye’nin eğitim seferberliğinin omurgasını Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli oluşturmaktadır. Bu model sadece yeni bir müfredat değil, medeniyetimizin köklerinden beslenen bir değerler sistemi, çağın ihtiyaçlarına cevap veren bir bilgi ve beceri düzenidir.”

Erkan, modelin bilgiyle ahlakı, teknolojiyle hikmeti, eğitimle irfanı buluşturduğunu vurguladı. “Bu modelde çocuklarımızın sadece meslek sahibi değil, aynı zamanda iyi birer insan ve iyi birer vatandaş olması hedeflenmektedir.” diyen Erkan, söz konusu hedeflerin “memlekete sevdalı herkesin ortak medeniyet tasavvuru” olduğunu ifade etti.

2002’den bugüne derslik ve öğretmen tablosu: “Uluslararası normlara yaklaşıldı”
AK Parti iktidarları döneminde gerçekleştirilen eğitim yatırımlarını “cumhuriyet tarihinin en kapsamlı eğitim yatırımları” olarak nitelendiren Erkan, derslik ve öğretmen sayısındaki artışı rakamlarla anlattı. 2002 yılında derslik başına düşen öğrenci sayısının 40’lara vardığını hatırlatan Erkan, “Bugün ülke ortalamasında 16’lara gerilemiştir.” dedi.

Kırşehir özelinde de tabloyu paylaşan Erkan, “2002 yılında Kırşehir’de 2.731 olan öğretmen sayısı bugün 4.300’ü aşmıştır.” bilgisini verdi. Derslik sayısının 1.663’ten 2.534’e yükseldiğini aktaran Erkan, derslik başına düşen öğrenci sayısının ilköğretimde 25’ten 18’e, ortaöğretimde ise 33’ten 15’e düştüğünü kaydetti.

Erkan, “Bu anlamda Türkiye uluslararası normları yakalamış, çağın gereklerine uygun bir eğitim altyapısına ulaşmıştır.” ifadesini kullanarak, gelinen noktanın yalnızca fiziki yatırım değil, “öğretmen emeğine ve çocukların geleceğine yapılan yatırımın sonucu” olduğunun altını çizdi. “Bugün Türkiye’nin her köşesinde çocuklarımız daha modern binalarda, daha donanımlı öğretmenlerle öğrenim görmektedir.” dedi.

“Eğitim beka, kalkınma ve millî güvenlik meselesidir”
21’inci yüzyılda ülkeler arası rekabetin yalnız ekonomik değil, aynı zamanda eğitim odaklı olduğunu vurgulayan Necmettin Erkan, eğitimi “beka, kalkınma stratejisi ve millî güvenlik unsuru” olarak nitelendirdi.

Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda kodlama, yapay zekâ, uzay teknolojileri, tarım, enerji ve sanayi gibi alanlarda yeni nesil müfredatlar hazırlandığını belirten Erkan, “Okullarımız bilim, sanat, üretim merkezleri hâline getirilmeye çalışılmaktadır.” dedi.

Erkan, bu sürecin başarılı olabilmesi için eğitim politikalarının toplumun tüm paydaşları tarafından sahiplenilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Topyekûn bir başarı ancak böyle bir bakış açısıyla sağlanabilir.” ifadesini kullandı.

Sivil toplum ve vakıf iş birliklerine destek: “Okuma kültürü için önemli”
Millî Eğitim Bakanlığının sivil toplum ve vakıflarla yürüttüğü iş birliklerine de değinen Erkan, özellikle Şule Yüksel Şenler Vakfı ile yapılan projeleri örnek gösterdi. “Millî Eğitim Bakanlığının toplumsal iş birliği için Şule Yüksel Şenler Vakfı gibi vakıflarla yürüttüğü projeleri önemsiyor ve destekliyorum.” diyen Erkan, bu tür çalışmaların okuma kültürünün gelişimine katkı sağladığını kaydetti.

Erkan, okul kütüphanelerinin sayısının artırılması, fiziki ortamlarının modernleştirilmesi ve eğitim-öğretimi destekleyecek nitelikte donatılması gerektiğini belirterek şunları söyledi:

“Bu sayede çocuklarımızın okuma kültürü desteklenirken kütüphane deneyimiyle hayat boyu bilgi edinme, anlama, hayal kurma ve bilgi kullanma deneyimi kazandırılacaktır.”

Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi başta olmak üzere şehirlerde inşa edilen yeni kütüphanelere olan ilginin bu alandaki ihtiyacı gösterdiğini ifade eden Erkan, kütüphanelerin çocukların ve gençlerin kültürel gelişimi için kritik önemde olduğunu vurguladı.

Atölyeler ve hayırsever çağrısı: “Eğitim memleket meselesidir”
Eğitim altyapısında önem verdikleri bir diğer başlığın çalışma atölyeleri olduğunu söyleyen Erkan, bu atölyelerin artırılıp desteklenmesiyle çocukların yeteneklerinin keşfedileceğini ve becerilerinin gelişeceğini dile getirdi.

Erkan, tüm yükün Millî Eğitim Bakanlığı’na bırakılmaması gerektiğini belirterek, “Eğitim alanı pek çok paydaşı olan bir memleket meselesidir.” dedi. Özellikle hayırseverlere seslenen Erkan, “Hayırseverlerimiz başta olmak üzere gerçek ve tüzel kişilerin bu meselede sorumluluk almaları ve seferberliğe omuz vermeleri gerekmektedir.” çağrısında bulundu.

Dijital dönüşüm ve yapay zekâ: “MEB bu alanda öncü bakanlıktır”
Konuşmasının devamında eğitim teknolojileri ve dijital dönüşüm başlıklarına değinen Necmettin Erkan, Millî Eğitim Bakanlığının küresel dinamikleri dikkatle takip ettiğini ve eğitim teknolojilerindeki dönüşümü “çağın gereklerine uygun biçimde titizlikle yürüttüğünü” söyledi.

Erkan, EBA, güçlü internet altyapısı ve etkileşimli tahtaları bu vizyonun somut unsurları olarak göstererek, öğretmen ve öğrencilerin dijital becerilerinin çeşitli uygulamalarla geliştirilmesinin hedeflendiğini belirtti.

Yapay zekâ uygulamalarına özel bir parantez açan Erkan, “Millî Eğitim Bakanlığı, Yapay Zekâ Eylem Planı ve Politika Belgesi’ni hazırlayan ilk bakanlıktır.” dedi. Bakanlık bünyesinde kurulan Yapay Zekâ ve Büyük Veri Uygulamaları Daire Başkanlığının, eğitim verilerini modelleyerek simülasyonlar yaptığını ve Türkiye’nin eğitim altyapısının daha hızlı güçlendirilmesine katkı sunduğunu kaydetti.

“Kurulan bu birimin geliştirdiği yapay zekâ uygulamaları ve verileri analiz ederek eğitime yaptığı katkının önümüzdeki yıllarda daha da anlaşılacağı kanaatindeyim.” diyen Erkan, dijital dönüşümün eğitim politikalarının ayrılmaz parçası hâline geldiğini vurguladı.

Kırşehir’e teşekkür ve bütçe vurgusu
Konuşmasının sonunda seçim bölgesi Kırşehir’e özel bir teşekkür de ileten Necmettin Erkan, Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e hitaben, “Kırşehir’e gösterdiğiniz ilgi ve eğitim altyapısının güçlenmesi için verdiğiniz kıymetli destekler için teşekkür ediyorum.” dedi.

2026 yılı Millî Eğitim Bakanlığı bütçesinin, “ülkeye, millete ve geleceğin teminatı çocuklara hayırlı olmasını” dileyen Erkan, eğitimde atılan adımların Türkiye Yüzyılı vizyonunu güçlendireceğini ifade etti.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI