Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner: “Gençlik Sofrası İle 297 Bin 430 Öğün Destek Sağladık”
Çankaya Belediyesi’nin üniversite öğrencilerine yönelik hayata geçirdiği Gençlik Sofrası uygulaması kapsamında 2025-2026 eğitim öğretim yılında toplam 297 bin 430 ücretsiz akşam yemeği dağıtıldı. Kızılay ve 100. Yıl’daki iki ayrı noktada sunulan hizmetten yararlanan öğrenciler, yalnızca öğrenci kimliklerini göstererek ücretsiz sıcak yemek desteğine erişebildi.
Çankaya Belediyesi, üniversite öğrencilerinin artan yaşam maliyetleri karşısında bütçelerine destek olmak ve sağlıklı gıdaya erişimlerini kolaylaştırmak amacıyla sürdürdüğü Gençlik Sofrası uygulamasıyla 2025-2026 eğitim öğretim yılı boyunca binlerce öğrenciyi ücretsiz akşam yemeği hizmetiyle buluşturdu.
Sosyal belediyecilik anlayışı doğrultusunda yürütülen uygulama kapsamında, eğitim öğretim yılı boyunca toplam 297 bin 430 öğün ücretsiz yemek dağıtıldığı açıklandı. Ailelerinden uzakta eğitim hayatlarını sürdüren üniversite öğrencileri, hafta içi her gün Gençlik Sofrası'nda ağırlandı.
“Çankaya bir öğrenci kentidir”
Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner, öğrencilerin karşı karşıya kaldığı ekonomik koşullara dikkat çekerek uygulamanın önemine vurgu yaptı.
Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner, “Çankaya bir öğrenci kentidir. Üniversite eğitimi için ailelerinden uzakta yaşayan gençlerimizin karşı karşıya kaldığı ekonomik zorlukların farkındayız.” ifadelerini kullandı.
Başkan Güner, “Gençlik Sofrası uygulamamızla öğrencilerimizin bütçelerine katkı sunarken aynı zamanda sağlıklı ve sıcak bir öğüne erişmelerini sağlıyoruz.” dedi.
Hüseyin Can Güner, “2025-2026 eğitim öğretim yılında 297 bin 430 öğün yemek hizmeti vermiş olmamız, bu dayanışmanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Gençlerimizin eğitim hayatlarını kolaylaştıracak sosyal desteklerimizi artırarak sürdürmeye devam edeceğiz.” açıklamasında bulundu.
“Dayanışmanın Sofrası”
Ücretsiz akşam yemeği hizmeti, hafta içi her gün Kızılay’daki Çankaya Belediye Başkanlığı Yemekhanesi ile 100. Yıl Çankaya Evi Yemekhanesi’nde öğrencilere sunuluyor.
Öğrenciler, yalnızca öğrenci kimliklerini göstererek sıcak yemek hizmetinden yararlanabiliyor. Gençler, yemeklerini arkadaşlarıyla birlikte tüketirken aynı zamanda dayanışma ve paylaşım ortamında bir araya geliyor.
Üniversitelerin eğitim süresi boyunca devam eden uygulamanın bu yıl 30 Haziran itibarıyla sona ereceği belirtilirken, Gençlik Sofrası'nın 2026-2027 eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte yeniden hizmet vermeye başlayacağı ifade edildi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI