Mersin Büyükşehir vektörle mücadelede dijital dönüşüm başlattı, 400 personel sistemi aktif kullanıyor!

Mersin Büyükşehir Belediyesi, vektörle mücadele çalışmalarını dijital ortama taşıdı. “Vektörle Mücadelede Mekansal Süreç Yönetimi” adı verilen sistemle ilaçlama ekiplerinin sahadaki tüm faaliyetleri mobil uygulama üzerinden kayıt altına alınarak merkezi bir şekilde yönetiliyor. Yaklaşık 400 personelin aktif kullandığı platform sayesinde süreçler şeffaf takip ediliyor, veriler analiz edilerek en etkin yöntem belirleniyor.

Eylül 9, 2025 - 14:07
Mersin Büyükşehir vektörle mücadelede dijital dönüşüm başlattı, 400 personel sistemi aktif kullanıyor!

Mersin Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı, kent genelinde yürütülen vektörle mücadele çalışmalarını dijital ortama taşıdı. Belediye, “Vektörle Mücadelede Mekansal Süreç Yönetimi” adı verilen sistemle sahadaki tüm süreçleri merkezi bir mobil uygulama üzerinden yönetmeye başladı.

Yeni uygulama ile birlikte iş emirleri, görevlendirmeler ve raporlamalar tek merkezden yürütülüyor. Sahadaki ekiplerin günlük faaliyetleri kayıt altına alınırken, yapılan çalışmaların şeffaf bir şekilde takip edilmesi sağlanıyor.

Eğitimler devam ediyor
Sistemin etkin kullanımı için ilaçlama personeline periyodik olarak eğitim veriliyor. Son olarak Erdemli Koordinasyon Müdürlüğü’nde görev yapan ekiplere, sistemin kurucusu Yazılım Mühendisi Kemal Durkaya tarafından eğitim düzenlendi. Durkaya, “Sistemin amacı sahadaki iş süreçlerini dijitalleştirip merkezi koordinasyonla yönetmek. Bu sayede üreme kaynaklarının yoğunluğu, kullanılan biyosidal ürünler ve uygulamalar analiz edilerek en etkili yöntem belirleniyor” dedi.

400 personel dijital platformda
Yaklaşık 400 personelin aktif olarak kullandığı sistemin, hem verimliliği hem de şeffaflığı artırdığı ifade edildi. Durkaya, sahadaki personelin günlük işlemlerini dijital olarak kaydettiğini belirterek, “Bu hem maliyet hem de verimlilik açısından avantaj sağlıyor. Ayrıca personelin motivasyonu artıyor ve iş süreçleri kesintiye uğramıyor. Geri dönüşler olumlu, adaptasyon süreci hızlı oldu” şeklinde konuştu.

Sistem sayesinde personel değişikliklerinde aksamalar yaşanmadığı, vatandaşlardan gelen geri bildirimlere hızlı yanıt verildiği ve elde edilen sayısal verilerle daha etkin mücadele yöntemlerinin belirlendiği kaydedildi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI