Okul dışı öğrenme ortamları için Ankara’da çalıştay yapıldı: Yeni modelde müzeler ve bilim merkezleri öne çıkıyor
Millî Eğitim Bakanlığı’nın okul dışı öğrenmeyi teşvik eden projesi kapsamında Ankara’da düzenlenen çalıştayda, öğretmenlerin ders dışı mekânlardan nasıl faydalanabileceği ele alındı. Müzelerden bilim merkezlerine kadar çok sayıda alternatif eğitsel alanın sınıf dışı öğrenme sürecine nasıl entegre edileceği, illere özel planlamalarla değerlendirilecek.

Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen “Okul Dışı Öğrenme Ortamları Projesi” kapsamında bir çalıştay düzenlendi. Başkent Öğretmenevi’nde yapılan toplantıya Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci katıldı.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bileşenlerinden biri olan okul dışı öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, öğrencilerin yalnızca akademik değil; sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerinin de desteklenmesi hedefleniyor. Bu doğrultuda okul temelli planlama kadar, sınıf dışı öğrenme ortamlarının da eğitime entegre edilmesi amaçlanıyor.
Proje kapsamında, öğretmenlerin ders içeriklerine uygun olarak kullanabileceği müze, sergi, tarihî yapı, bilim merkezi gibi okul dışı mekânların tespiti yapılarak, bunların şehirler, ders kademeleri ve öğretim programı çıktıları ile eşleştirilmesi planlanıyor. Hazırlanan veriler, temel eğitim kurumlarına hizmet sunmak üzere kullanıma açılacak.
Ankara’da düzenlenen çalıştayda, proje yürütücülerine ve il koordinatörlerine uygulama sürecine ilişkin bilgilendirme yapıldı. Çalıştaya, Temel Eğitim Genel Müdürü Ebubekir Sıddık Savaşçı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı ile Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanı Nurşen Özkul Fındık da katıldı.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI