Volvo CEO’su Hakan Samuelsson: "Elektrik dönüşümü bazı Batılı otomobil markalarını tarihten silecek"

Volvo CEO’su Hakan Samuelsson, otomotiv endüstrisinin önümüzdeki 10 yıl içinde tamamen elektrikli araçlara geçeceğini ve bu dönüşümün bazı Batılı otomobil üreticilerinin yok olmasına yol açacağını söyledi. Samuelsson, Çinli üreticilerin küresel rekabette öne çıkacağını, eski dev markaların ise ciddi zorluklarla karşılaşacağını vurguladı.

Eylül 12, 2025 - 18:55
Eylül 12, 2025 - 18:58
Volvo CEO’su Hakan Samuelsson: "Elektrik dönüşümü bazı Batılı otomobil markalarını tarihten silecek"

Volvo CEO’su Hakan Samuelsson, otomotiv endüstrisinin geleceğine dair dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Samuelsson, önümüzdeki 10 yıl içinde tüm otomobillerin elektrikli hale geleceğini ve bu sürecin bazı Batılı markaların varlığını sona erdireceğini belirtti.

Volvo’yu 2012-2022 yılları arasında yöneten Samuelsson, şirketi halka arz sürecinde zirveye taşımıştı. Görevden ayrılmasının ardından Volvo hisselerinde yaşanan düşüş nedeniyle yeniden CEO koltuğuna dönen Samuelsson, iki yıllık bir sözleşmeyle şirketin yeni liderini bulma sürecine de destek veriyor.

Elektrikli araç dönüşümü hızlanıyor
Bloomberg’e konuşan Samuelsson, elektrifikasyonun geri dönüşü olmayan bir yol olduğunu ifade ederek, “Yaklaşık 10 yıl içinde tüm arabalar elektrikli olacak ve maliyetler düşecek. Bazı bölgelerde geçiş daha uzun sürebilir, ancak yön belli” dedi.

Çinli markaların sektörde güçlü bir şekilde ilerlediğine dikkat çeken Samuelsson, bu durumun Batılı üreticileri baskı altına aldığını söyledi. Ona göre Ford, GM, Toyota ve Volkswagen gibi köklü markaların yerini gelecekte iki ya da üç büyük Çinli marka alacak.

Batılı markalar için zor dönem
Samuelsson, yeni dönemde bazı şirketlerin uyum sağlayarak hayatta kalacağını, bazılarının ise rekabeti sürdüremeyeceğini dile getirdi. Hangi markaların yok olacağını açıklamayan Samuelsson, Volvo’nun bu süreçten güçlü çıkacağına inandığını da ekledi. İsveçli üreticinin geleceğe dair umutlarının bir kısmı, elektrifikasyon sürecinde önemli yatırımlar yapan ve çoğunluk hisselerine sahip olan Çinli Geely’ye dayanıyor.