Ankara Büyükşehir Belediyesi ortaokul öğrencilerine uygulamalı güvenli bisiklet eğitimi veriyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi ortaokul öğrencilerine uygulamalı güvenli bisiklet eğitimi veriyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, Batıkent Çakırlar'daki Bisiklet Kampüsü'nde ortaokul öğrencilerine yönelik teorik ve uygulamalı bisiklet eğitimlerini sürdürüyor. Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi iş birliğiyle gerçekleştirilen eğitimlerde güvenli sürüş, trafik kuralları ve sürdürülebilir ulaşım bilinci öğrencilere uygulamalı olarak anlatılıyor.

Haziran 25, 2026 - 11:08
Haziran 27, 2026 - 02:09

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, Başkent'te bisiklet kültürünü geliştirmek, sürdürülebilir ulaşımı teşvik etmek ve gençlere güvenli sürüş alışkanlığı kazandırmak amacıyla düzenlediği eğitim programlarına devam ediyor.

Batıkent Çakırlar'da bulunan EGO Bisiklet Kampüsü, Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü ile eğitmen Yalçın Kemal Uslu eşliğinde gerçekleştirilen teorik ve uygulamalı güvenli bisiklet sürüş eğitimlerine ev sahipliği yapıyor. Eğitimlerde öğrencilere trafik kuralları, güvenli sürüş teknikleri ve çevre dostu ulaşımın önemi anlatılıyor.

“Bisiklet farkındalığını artırmak istiyoruz”

EGO Genel Müdürlüğü Projeler Şube Müdürü Ceren Boztepe, eğitimlerin sürdürülebilir ulaşımı destekleme amacı taşıdığını belirterek, “Açıldığı günden bugüne kadar binden fazla öğrencimize bisiklet sürüş eğitimi verdik. Bugün de burada Bisiklet Meclisi’mizin değerli eğitmenleriyle birlikte ortaokul öğrencilerimize hem teorik hem pratik eğitim veriyoruz. Öğrencilerimiz teorik eğitimle öncelikle trafikte nasıl davranmaları gerektiği, bisiklet güvenliğinin, farkındalığının nasıl artması gerektiğini öğreniyorlar. Sonra da pratik eğitimlerle Bisiklet Kampüsü’nün sürüş alanında gerekli trafik kurallarını öğrenmiş oluyorlar.” dedi.

“Gençlere verilen eğitim çok kıymetli”

Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü ise eğitimlerin uzun vadede trafik bilincine katkı sağlayacağını vurgulayarak, “Bugün burada gençlerimize verilen eğitim sayesinde, yarın bu gençlerimiz sürücü belgesi aldıkları zaman bisiklet farkındalığını, trafik bilincini, trafikte güvenli ulaşımı anlamış olacaklar ve farkındalık oluşturacaklar. Bizler de amacımıza ulaşmış olacağız. Onun için gençlerimize verilen eğitim çok kıymetli, çok değerli.” ifadelerini kullandı.

Öğrenciler Deneyimlerini Paylaştı

Eğitime katılan öğrencilerden Esile Yaramış, “Yol levhalarını öğrendik. Bisikletle neler yapılabileceğini ve bisiklet türlerini öğrendik. Sonrasında buraya gelerek bisiklet sürmeye başladık. Güzel geçti, çok verimliydi. Güzel şeyler öğrendim.” dedi.

Öğrencilerden Efe Habibi ise “Öğretmenlerimiz bize bisikletle giderken neler taşımamız gerektiğini gösterdiler. Bisiklet kullanırken ve bisiklet alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğrendik. Arkadaşlarımızla birlikte bisiklet sürdük. Bisiklet sürmeyi bilmeyen arkadaşlarımıza da sürmeyi öğrettiler.” diye konuştu.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI