Tepebaşı Belediyesi Kırsal Mahallelerde Larvasit Uygulamalarını Sürdürüyor, Sivrisinek Üreme Alanları Düzenli Olarak İlaçlanıyor

Tepebaşı Belediyesi Kırsal Mahallelerde Larvasit Uygulamalarını Sürdürüyor, Sivrisinek Üreme Alanları Düzenli Olarak İlaçlanıyor

Tepebaşı Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer uçkun zararlılarla mücadele kapsamında kent merkezi ile kırsal mahallelerde ilaçlama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Son olarak Keskin Mahallesi'nde gerçekleştirilen uygulamalarda üreme alanları ilaçlanırken, çalışmaların belirlenen program doğrultusunda devam edeceği bildirildi.

Haziran 26, 2026 - 00:15

Tepebaşı Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri, yaz mevsiminde artış gösteren sivrisinek ve diğer uçkun zararlılarla mücadele kapsamında kent merkezi ile kırsal mahallelerde ilaçlama çalışmalarını sürdürüyor. Halk sağlığının korunmasına yönelik yürütülen çalışmalar kapsamında, özellikle sivrisineklerin üreme alanlarına yönelik larvasit uygulamalarına ağırlık veriliyor.

Keskin Mahallesi'nde İlaçlama Çalışması

Ekipler, sinek oluşumunun yoğun olarak görüldüğü ve üreme alanı oluşturabilecek noktaları düzenli olarak kontrol ederek ilaçlıyor. Bu kapsamda son olarak Keskin Mahallesi'nde çalışma gerçekleştirildi. Mahallede bulunan gübrelikler, boş araziler ve sinek popülasyonunun artmasına neden olabilecek alanlar ilaçlanarak zararlıların çoğalmasının önüne geçilmesi hedeflendi.

"Çalışmalar Belirlenen Program Dahilinde Sürüyor"

Tepebaşı Belediyesi yetkilileri, "İlaçlama çalışmaları belirlenen program dahilinde sürdürülüyor." açıklamasında bulundu. Yetkililer, kırsal mahallelerde gerçekleştirilen larvasit uygulamalarının sivrisineklerin larva döneminde kontrol altına alınmasına katkı sağladığını ifade etti.

Yetkililer ayrıca, "Hem kent merkezinde hem de kırsal mahallelerde yürütülen ilaçlama çalışmaları mevsim koşulları ve saha ihtiyaçları doğrultusunda devam edecek." bilgisini paylaştı.

Çevre ve insan sağlığı gözetilerek sürdürülen çalışmalarla yaz döneminde vatandaşların yaşam kalitesinin artırılması ve zararlı popülasyonunun kontrol altında tutulması amaçlanıyor. Tepebaşı Belediyesi ekipleri, belirlenen takvim doğrultusunda kent genelindeki ilaçlama faaliyetlerine devam edecek.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI